×

به اشتراک بگذارید

  • کمد دیواری کلاسیک

کمد دیواری کلاسیک برای بسیاری از ما علاوه بر جنبه کاربردی که دارد، بار نوستالژیک نیز داشته و بخشی از خاطرات و فرهنگ ایرانی به‌شمار می‌آید. تنوع در طرح، متریال کاربردی مرغوب و نقوش و ظریف‌کاری‌های استفاده شده در این سبک کمد دیواری آن را به یکی از نمونه‌های ماندگار از دکوراتیو منازل ایرانی تبدیل نموده است.کمد دیواری کلاسیک به شکل های مختلف مانند کمد دیواری ریلی نیز قابل اجرا می باشد.

در این نوشتار قصد داریم شما را با این نوع کمد بیشتر آشنا کنیم.

با ما در مطالعه این متن همراه شوید.

کمد دیواری کلاسیک

برای کسانی که در خانه‌های قدیمی زندگی کرده یا یادگارهایی از منازل کلاسیک را دیده‌اند، کمد دیواری قدیمی با نقوش و کنده‌کاری‌های زیبا همواره بخشی از این نوع خانه‌هاست.

آمیزه‌ای جذاب از هنر و صنعت که در نقش قسمتی از دکوراتیو کاربردی ظاهر شده و به اتاق زیبایی و نظم می‌بخشد.

این روزها اما ساخت کمد دیواری کلاسیک تفاوت‌های زیادی با نمونه‌های قدیمی کرده و به محصولی باکیفیت سازگار با دکوراسیون امروزی تبدیل شده است. گرچه نقوش و ظرافت به‌کار رفته در آن کماکان به قوت خود باقیست.

کمد دیواری کلاسیک و طراحی آن

زندگی آپارتمان‌نشینی و الزامات آن در عصر ما نیاز به مراعات نکاتی را در ساخت لوازم و دکوراسیون خانگی می‌طلبد که یکی از آنها ابعاد و طراحی این ملزومات بر اساس آن است. امروزه کمد دیواری کلاسیک متناسب با ابعاد مورد نظر در هر اتاق یا سالن طراحی شده و بر همان اساس نیز ساخته می‌شود. طراحی این نوع کمد دیواری هم‌چنین بر اساس فضایی که بناست در آن مورد استفاده قرار گیرد انجام می‌گیرد تا زیبایی و تناسب نیز چاشنی کار شود.

به این ترتیب خانواده‌ها می‌توانند برای اتاق خواب خود یا فرزندانشان کمد دیواری کلاسیک مناسب را سفارش دهند.

استفاده از ملزومات حاشیه‌ای و ابزار و یراق متناسب با این کمدها که با سایر اجزای دکوراسیون منزل نیز سازگار باشد هم بخش دیگری از این پروسه است که با رعایت آن می‌توان نسبت به تکمیل دکوراتیو در این بخش اقدام نمود.

البته باید در نظر داشت که این نوع کمد دیواری با متریال متنوعی ساخته می‌شود که در قیمت‌گذاری آن موثر بوده و نقش مهمی ایفا می‌کند.

در ادامه مطلب به مرور این متریال و مواد اولیه مصرفی در ساخت کمد دیواری کلاسیک پرداخته و از تاثیر آنها بر کیفیت نهایی کار با شما صحبت خواهیم کرد.

با ما همراه بمانید.

جنس کمد دیواری کلاسیک

ساخت کمد دیواری در گذشته اغلب با چوب و چند قلم دیگر از ملزومات ساده صورت می‌گرفت و اغلب نمونه‌ها به هم شبیه بودند. اختلاف قیمت چندانی نیز جز در نمونه‌های هنری خاص در این مورد دیده نمی‌شد.

امروزه اما تنوع بالایی در متریال و شیوه ساخت انواع کمد دیواری کلاسیک دیده می‌شود که به تولید کالاهایی با ظاهر و قیمت متنوع منجر شده است.

این روزها علاوه بر چوب که به‌عنوان ماده اولیه اصلی در ساخت این نوع کمد شناخته شده است، کاربرد ام دی اف و ممبران نیز برای این منظور رواج یافته است. نمونه‌های زیادی از کمدهای دیواری کلاسیک از جنس MDF با روکش‌های متنوع در بازار موجود است که امکان انتخاب وسیع‌تری را برای کاربران فراهم می‌کند.

معمولا بدنه این نوع کمد را از ام دی اف ساخته و برای تهیه درب‌های آن از دیگر مواد اولیه استفاده می‌شود. بسیاری از این مواد بر اساس الزامات کاربردی انتخاب می‌شوند و زیبایی تنها شرط استفاده از آنها محسوب نمی‌شود.

برای مثال کاربرد روکش PVC در مکان‌هایی که با رطوبت سروکار دارند یا اقلیم‌هایی با آب و هوای نمناک می‌تواند گزینه مناسبی به‌شمار آید.

در سایر موارد نیز استفاده از روکش‌های متنوع برای ام دی اف مانند روکش چوب، رنگ‌های پولیشی مات یا براق و نیز لایه‌های پی وی سی با قطرهای گوناگون استفاده می‌شود.

بالا بودن قیمت چوب و مشکلات محیط زیستی ناشی از قطع بی‌رویه درختان نیز از مواردی است که کاربرد چوب به‌عنوان ماده اصلی برای ساخت کمد دیواری کلاسیک را با چالش روبرو نموده است. تا جایی که امروزه استفاده از دیگر مواد اولیه برای این کار رواج بیشتری یافته و با اقبال خوب کاربران نیز روبروست.

در ادامه مطلب به بررسی ویژگی‌های این نوع کمد پرداخته و شما را با مشخصات کاربرد و شیوه نگهداری از این ملزومات آشنا می‌کنیم.

با ما همراه بمانید.



کمد دیواری کلاسیک



 کمد دیواری کلاسیک و ویژگی های آن

وجود اجزای اضافه و حاشیه‌ای: در این نوع کمدها استفاده از قاب دورتادور درب بسیار معمول است. هم‌چنین تزئینات روی درب و استفاده از یراق آلات تزئینی نیز در این مدل‌ها بیشتر از نمونه‌های مدرن بوده و سادگی موجود در انواع کمد دیواری مدرن در این نمونه‌ها با تزئینات و تجملات جابجا شده است.

علاوه بر وجود قاب و حاشیه، در این نوع کمد شاهد پاخور در بخش پایین و تاج در بخش بالایی نیز هستیم که جزو تزئینات آن به‌شمار می‌آیند.

قابلیت استفاده از اکسسوری‌های ویژه: در کمد دیواری کلاسیک نیز مانند دیگر مدل‌ها می‌توان از اکسسوری‌ها و بخش‌بندی‌های لازم برای نگهداری لوازم شخصی بهره‌ جست. برای مثال انواع رگال و لیفت و نیز جای قرارگیری مواردی مانند کراوات و پاپیون، کمربند و کیف و دیگر لوازم شخصی در این نوع کمد در نظر گرفته شده است.

نظافت و نگهداری مشکل‌تر: وجود تزئینات و به‌ویژه کارهای انجام شده روی چوب در این مدل کمدها نظافت آنها را نسبت به نمونه‌های ساده دشوارتر نموده است.

علاوه بر این نگهداری از این محصولات نیز به‌دلیل کاربرد چوب مشکل‌تر بوده و امکان بروز مواردی مانند شکستگی یا ترک برداشتن در اثر خشکی هوا و نیز پریدگی رنگ در مدل‌های کلاسیک رنگ شده بیشتر است.

نورپردازی: از ویژگی‌های این نوع کمد می‌توان به امکان نورپردازی در فضای آن اشاره کرد. موردی که استفاده از فضای کمد دیواری مدل کلاسیک را با لذت و سهولت بیشتری همراه نموده است. انوع چراغ هالوژن و ال ای دی برای این منظور کاملا مناسب و کاربردی است.

دستگیره متناسب: یکی دیگر از ویژگی‌های کمدهای دیواری کلاسیک جدید تناسب اجزای کاربردی از جمله دستگیره‌هاست که بیشترین جلوه را در این محصولات داشته و زیبایی آن را کامل می‌کنند. به این منظور نمونه‌هایی از دستگیره‌های برنز، مسی و شیشه‌ای با تنوع بالا در رنگ و مدل تولید و به مشتریان این مجموعه عرضه می‌گردد. تنوع این مدل‌ها در انواع ساخت داخل و وارداتی توانسته به‌خوبی رضایت کاربران این محصولات را تامین نماید.

قیمت بالاتر: کمد دیواری کلاسیک با توجه به هزینه‌ای که برای ساخت آن استفاه شده قیمت بالاتری نیز دارد. استفاده از متریال چوب طبیعی یا روکش آن هر یک به‌نوبه خود در این مورد سهم دارند و در بالاتر بردن قیمت این نوع کالای اتاق خواب موثرند.

البته باید در نظر داشت که این قیمت‌گذاری نسبت به ارزش مواد مصرفی و کار انجام شده بر روی کمد تعیین شده و وابسته به عوامل زیادی است.

در ادامه مطلب به این مورد بیشتر خواهیم پرداخت.

مطالعه بیشتر: کابینت

قیمت کمد دیواری کلاسیک و عوامل تاثیرگذار بر آن

همانطور که گفته شد کمد دیواری از نوع کلاسیک نسبت به نمونه‌های ساده در دیگر سبک‌ها، به تجهیزات و متریال بیشتری برای ساخت نیاز دارد. موردی که بر قیمت نهایی این محصولات تاثیر داشته و آن را افزایش می‌دهد.

هم‌چنین در مدل‌هایی از این نمونه کمدها که با چوب طبیعی ساخته می‌شوند، قیمت این ماده نیز بر نرخ نهایی کمد موثر است.

از دیگر عوامل تاثیرگذار بر قیمت کمد دیواری کلاسیک می‌توان به یراق‌آلات، اکسسوری‌ها و تزئینات و نیز لولاهای مصرفی در این محصولات اشاره کرد. کاربرد متریال مرغوب و نقش و نمای نگین این بخش‌ها هم از عوامل افزایش دهنده قیمت این نوع کمد دیواری به شمار می‌آیند.

ترکیب کمد دیواری کلاسیک و میز آرایش!

در مواردی که اتاق خواب فضای کافی برای قرار دادن میز آرایشی نیز داشته باشد، می‌توان در سفارش طراحی کمد دیواری، میز آرایشی را نیز منظور کرد. به این ترتیب همزمان از هر دو بخش استفاده شده و فضای اتاق به‌طرز چشمگیری آراسته و زیبا می‌شود.

تهیه چنین نمونه‌هایی برای اتاق عروس یا اتاق خواب بزرگسال بسیار مرسوم بوده و فرصت خوبی برای استفاده از هنر سازندگان این تولیدات را فراهم می‌آورد.

کمد دیواری کلاسیک برای اتاق کودک و نوجوان

از دیگر موارد جذاب در طراحی کمد دیواری مدل کلاسیک، استفاده از آن برای اتاق خواب کودک و نوجوان است. در این مورد نیز مانند سایر مدل‌ها کاربرد اجزای هنری و استفاده از متریال ارزشمند چوب به تولید محصولاتی زیبا و هنری انجامیده و نگاه‌ اهل ذوق را به خود جذب کرده است.

با وجود تنوع رنگی در این بخش، بسیاری از کاربران رنگ سفید را برای این منظور انتخاب نموده و از آن برای زیبا، روشن و دلبازتر کردن فضای اتاق خواب بهره می‌برند.

هم چنین می‌توان از ترکیب این رنگ با دیگر موارد استفاد و فضتیی جذاب و شاد برای کاربران کودک و نوجوان پدید آورد.

اگر مایل به استفاده از کمد دیواری کلاسیک هستید بابت حسن سلیقه به شما تبریک می‌گوییم. این انتخاب شما را به دنیای جذاب محصولات کلاسیک دعوت نموده و امکان ایجاد هارمونی را بین این بخش از دکوراسیون با سایر اجزای دکوراتیو به همین سبک در اتاق خواب و دیگر فضاهای منزل پدید می‌آورد.

در پایان پیشنهاد می‌کنیم اهمیت طراحی قوی و قیمت‌گذاری بر روی این بخش از ملزومات منزل را در نظر داشته و برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه از مشاوره با سایت‌های معتبر تولید کننده این محصولات غافل نشوید.

زیبایی اتاق خواب خود را با کمد دیواری کلاسیک کامل کنید!

کمد دیواری کلاسیک از نمونه کمد دیواری چوبی است که این روز‌ها طرفداران زیادی پیدا کرده است. گرچه در عصر حاضر سبک‌های مختلفی برای دکوراسیون داخلی وجود دارد، اما این سبک با گذشت زمان، همچنان محبوبیت زیادی میان اقشار متفاوت جامعه با رده‌های سنی مختلف دارد. اصولا وجود کمد دیواری سال‌ها است جزء اصلی خانه‌ها بوده و هست. در خانه‌هایی که با سبک معماری کلاسیک ساخته می‌شوند، معمولا از کمد دیواری کلاسیک با طرح و نقش‌هایی بر در‌ها و تاجی در قسمت بالای کمد استفاده می‌شود. 

در این مطلب شما را با کمد دیواری کلاسیک و ویژگی‌های آن آشنا می‌سازیم. اگر شما نیز قصد سفارش و ساخت کمد در منزل خود را دارید با ما تا انتهای مقاله همراه شوید...

کمد دیواری کلاسیک انتخابی ایده‌آل برای هر خانه!

همه ما از تصور داشتن خانه‌ای بدون کمد، دچار اضطراب می‌شویم. وجود نظم در خانه کمک زیادی به دسترسی آسان به لوازم شخصی و درنتیجه آرامش اعضای خانواده دارد و این امر با ساخت کمد مناسب و کاربردی امکان‌پذیر است.

از زمانی که ساخت خانه از شیوه‌های سنتی به مهندسی‌ساز تبدیل شد، بخشی از نقشه ساختمان برای ساخت کمد در نظر گرفته شد.

ساخت کمد دیواری کلاسیک با گذشت زمان و پیشرفت‌ صنایع مختلف از گذشته تا امروز دچار تحولاتی شده است. گرچه ظاهر کمد‌ها تفاوت چندانی با نمونه‌های قدیمی ندارد، اما استفاده بهینه و حساب‌شده از فضای داخلی کمد و تقسیم‌بندی‌های مناسب، موجب کاربردی‌تر شدن کمد دیواری کلاسیک در نمونه‌های جدید شده است.

از مزایای این نوع کمد دکوراتیو بودن آن‌ها است که قرار دادن آن را در هر بخش از خانه امکان‌پذیر کرده است. بسیاری از خانواده‌ها از کمد دیواری کلاسیک در اتاق پذیرایی استفاده می‌کنند. این کار نه‌تنها نمای زیبایی به اتاق پذیرایی می‌بخشد، بلکه با قرار دادن ظروف پذیرایی در این بخش از خانه، کار را برای پذیرایی از مهمان ساده‌تر می‌کند.

این روز‌ها اغلب افرادی که در کار ساخت و ساز ساختمان هستند ترجیح می‌دهند نصب کمد‌ها و کابینت خانه را به سلیقه مشتری انجام دهند. از آن‌جایی که کمد دیواری کلاسیک می‌تواند تزيينات متفاوتی داشته باشد، اغلب به‌صورت سفارشی ساخته می‌شود. اما برخی از ویژگی‌های کمد دیواری کلاسیک در تمام نمونه‌ها مشترک هستند.

 اصولا کمد‌های دیواری کلاسیک فضای بیشتری نسبت به نمونه‌های مدرن اشغال می‌کنند به همین دلیل اغلب در خانه‌هایی با متراژ بالا مورد استفاده قرار می‌گیرند. درب‌های کمد دیواری کلاسیک به‌صورت سنتی کار گذاشته شده و از درب‌های ریلی استفاده نمی‌شود.

در گذشته تمام بخش‌های کمد کلاسیک از چوب ساخته می‌شد اما امروزه به دلیل قیمت بالای کمد دیواری کلاسیکی که با چوب خام تهیه می‌شود، اغلب مشتری‌ها ترجیح می‌دهند از مشتقات چوبی که این روز‌ها طرفداران زیادی دارند، استفاده نمایند. این محصولات هم از لحاظ قیمت مناسب‌تر هستند و هم تنوع بیشتری در طرح و رنگ دارند. برخی از نمونه‌های جدید در برابر رطوبت و ضربه و... مقاومت بسیار بالایی داشته و ساخت کمد دیواری کلاسیک در شرایط اقلیمی متفاوت را امکان‌پذیر می‌کند.   

و در پایان...

این روز‌ها که قیمت ساخت کمد بسیار بالا رفته است، اغلب خانواده‌ها ترجیح می‌دهند دکوراسیون منازل خود را به‌گونه‌ای انتخاب کنند، که با گذش زمان قدیمی نشود. کمد دیواری کلاسیک از جمله سبک‌هایی است که با گذشت زمان نه‌تنها قدیمی نمی‌شود، بلکه همیشه زیبایی و شکوهی خاص و منحصر‌به‌فرد به فضای داخلی خانه‌ها می‌بخشد.


مقالات مشابه

محصول مشابه

دکوراسیون‌تان را همانگونه که در ذهن تصور می کنید با خدمات ما بسازید

VERGEUR WOOD CRAFTS