×

به اشتراک بگذارید

  • کمد دیواری مدرن

به نظر شما یکی از مهمترین مولفه‌های زیبایی و مرتبی خانه ها چه چیزی میتواند باشد؟ ممکن است به این سوال پاسخ های متعددی داده شود. در این مطلب قصد داریم در مورد کمد دیواری مدرن صحبت کنیم. کمد دیواری نقش بسیار مهمی در زیبایی و لوکس بودن خانهها ایفا میکنند.

این کمدها موجب بزرگتر جلوه دادن خانه و اتاقهای شما می‌شود. کمد دیواری طرح جدید در طرحها و مدلهای متنوعی ارائه میشود که هر کدام دارای ساختار متنوعی هستند و در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

کمد دیواری های مدرن مهمترین قسمت هر اتاق خواب را به خود اختصاص دادهاند؛ به گونه ای که میتوان گفت اتاق خوابی که کمد دیواری ندارد مانند آشپزخانهای است که هیچ کابینت در آن وجود ندارد. به نظر شما آشپزخانه بدون کابینت چگونه است؟ دقیقاً همین تصور برای اتاقها نیز وجود دارد.

مهمترین ویژگی هایی که تمام کمد دیواری های طرح جدید باید آن را داشته باشند، جاداری و هماهنگی با طرح آن اتاق است که به زیبایی اتاق بیفزاید و جلوه‌ای خاص برای خانه ها به ارمغان بیاورد. این ویژگی ها سبب شده تا همواره افراد بیشتری متقاضی داشتن کمد دیواری مدرن در خانه هایشان باشند.

کمد دیواری طرح جدید

تقاضای بیشتر برای این کمد سبب شده کمد دیواری مدرن در طرحها و نقشهای بسیار متنوعی ارائه شود که مصرف کنندگان بتوانند متناسب با سبک خانههایشان به انتخاب آنها اقدام کنند.

کمد دیواری طرح جدید برای نگهداری از وسایل متعددی مورد استفاده قرار می‌گیرد و کاربردهای بسیار متنوعی دارد. از جمله کاربردهای آن میتوان به محل نگهداری پوشاک، رختخوابها، کیف ها و کفشها، چمدانها و حتی دیگر وسایل برقی اشاره کرد.

بهترین مکان برای نصب کمد دیواری طرح جدید کجاست؟

شاید تا به حال به این موضوع که کمد دیواری مدرن کجا قرار گیرد فکر نکرده باشید، اما لازم است این نکته را یادآور شویم که محل نصب کمد دیواری بسیار مهم است زیرا باید به گونه ای قرا گیرد که نه تنها مزاحم دیگر قسمتهای اتاق نباشد، بلکه بتواند به زیبایی آن نیز بیفزاید.

بنابراین لازم است در مورد محل قرارگیری آن از یک متخصص مشورت بگیرید.

کمد دیواری طرح جدید عمدتاً از چه جنسی ساخته میشوند؟

متریال اصلی کمد دیواریها از ابتدا چوب و فرآوردههای چوبی بوده است. با گذشت زمان و مطرح شدن زیبایی برای ساخت کمد دیواری مدرن از چوبهای ام دی اف استفاده میشود.

کمد دیواری آینهای برای استفاده بیشتر از فضا

چوب ام دی اف از پرطرفدارترین متریالهای موجود برای ساخت کمد دیواریها و حتی کابینتهای آشپزخانه است. بنابراین میتوان گفت پایه اصلی ساخت این محصول چوب ام دی اف است، اما میتوان برای رویه آن از دیگر مواد مانند هایگلاس براق استفاده کرد که موجب زیبایی نمای آن میشود.

برای سفارش کمد دیواری طرح جدید حتماً به جنس و کیفیت آن توجه داشته باشید تا ضمن استفاده از مزایای آن خیالتان از بابت جنس نیز راحت باشد و بتوانید بهمدت طولانی از این محصول کاربردی استفاده کنید.

مطالعه بیشتر: کابینت جدید


کمد دیواری مدرن




انواع کمد دیواری مدرن

کمد دیواری ها با توجه به طرح های موجود انواع مختلفی دارند که هر کدام دارای مزایا و معایبی است. شما با در نظر گرفتن تمام این موارد میتوانید بهترین گزینه موجود را برای خود انتخاب کنید. انواع کمد دیواری های طرح جدید شامل این موارد است: کمد دیواری با درب لولایی، کمد دیواری ریلی، کمد دیواری ریلی آینه دار و کمد دیواری با درب تاشو (آکاردئونی).

مزایای کمد دیواری مدرن با درب لولایی

مهمترین قابلیتی که کمد دیواریهای مدرن لولایی دارند این است به شما این امکان را میدهد که بتوانید از تمام فضای موجود در آن بهره کامل را ببرید، اما این قابلیت در کمد دیواری های ریلی وجود ندارد؛ برای مثال اگر بخواهید از کمد دیواری برای نگهداری رختخوابهای خود استفاده کنید کمد دیواری با درب لولایی برای شما مناسبتر است و امکان دسترسی بیشتری دارد.

چنانچه محدودیت فضا برای استفاده از کمد دیواری طرح جدید دارید، این مدل به شما پیشنهاد میشود زیرا فضای داخلی کمتری در عمق را اشغال میکند.

معایب کمد دیواری مدرن با درب لولایی

ایرادی که میتوان به این نوع از کمد دیواریها گرفت این است که هنگام بازگشایی درب آنها فضا نسبتاً زیادی را اشغال میکند که در شرایطی که شما برای فضای اتاق محدودیت داشته باشید، این مورد ممکن است برایتان کمی مشکل‌ساز باشد.

مزایا کمد دیواری مدرن ریلی

یکی از مدل های کمد دیواری مدرن که امروزه متقاضیان بیشتری برای خرید آنها وجود دارد، کمد دیواری ریلی است. فضای داخلی این مدل کمد دیواری طرح جدید دارای قفسهها و طبقات متعددی است که این امکان را برای شما به وجود میآورد تا بتوانید در هر یک از قفسه ها وسایل خود را به راحتی جا دهید.

برای اتاق هایی که با کمبود فضا مواجه هستند این مدل مناسبتر است؛ زیرا داشتن کمد دیواری‌هایی که در آن به بیرون باز شود، سبب اشغال بیشتر فضا میشود.

برای آشنایی با کانتر لابی من به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.

معایب کمد دیواری مدرن ریلی

ایرادی که بر این مدل از کمدها وارد میشود این است که درب آن هنگام باز کردن روی هم قرار میگیرند، بنابراین نمیتوان درهای آن را همزمان باز کرد و از تمام فضا در یک زمان بهره برد، بلکه حتماً باید تک به تک درها را برای استفاده باز کرد. به همین جهت قرار دادن و خارج کردن وسایل در آن سختتر است.

همچنین این قبیل کمد دیواری‌های طرح جدید برای نگهداری وسایلی که دارای عرض زیادی هستند خیلی مناسب نیست؛ برای مثال برای نگهداری از رختخوابها داشتن کمدهای ریلی کمی مشکل است. از دیگر ایراداتی که در مورد کمدهای ریلی وجود دارد کثیف شدن داخل ریل ها است و نمیتوان این فضای باریک را بهدرستی تمیز کرد.

کمد دیواری مدرن ریلی آینه دار

یکی از جدیدترین مدلهای کمد دیواری مدرن، کمد دیواری ریلی آینه‌دار است. آینه های قدی یکی از مهمترین وسایلی هستند که باید در هر اتاق خوابی وجود داشته باشند؛ چه بهتر که بتوان این آینه ها را روی کمد دیواری ریلی آینه دار نصب کرد.

درواقع میتوان گفت کمد دیواریهای طرح جدید ریلی بهترین مکان برای نصب آینه است؛ زیرا ضمن صرفهجویی و بهره برداری حداکثری از فضا، میتوان هنگام تعویض لباس نیز از این آینه ها استفاده کرد.

این مدل از کمدها از نوع طراحی مدرن است. بنابراین در خانههایی که دارای طراحی مدرن هستند تناسب خیلی خوبی به وجود میآورد. چنانچه دکوراسیون داخلی خانه شما به شکل کلاسیک است، با استفاده از طراحی کلاسیک و کمد دیواری کلاسیک و تغییراتی در رنگ و طرح آن میتوانید این مدل کمد دیواری را با دکوراسیون داخلی خانه خود هماهنگ کنید و از مزایای آن بهرهمند شوید.

کمد دیواری مدرن تاشو (درب آکاردئونی)

از تازه ترین مدلها برای کمد دیواری و کمد دیواریهای طرح جدید، کمد دیواریهای تاشو هستند. این مدل دارای مکانیسم بسیار جالبی هستند؛ بدین صورت که عرض درب کمد دیواری مدرن کم است و بین آنها تعدادی لولا وجود دارد که سبب میشود زمانی که در آن را باز میکنید، روی هم قرار گیرند.

استفاده از این مدل کمد دیواری طرح جدید مزایای بیشتری نسبت به دیگر مدلها دارد. زمانی که در آن باز میشود شما قادر خواهید بود به تمام فضای آن دسترسی داشته باشید و همچنین با باز کردن درها فضای اتاق اشغال نمیشود.

درواقع برای اماکنی که محدودیت فضای بسیاری دارند این مورد از کمد دیواری مدرن بهترین گزینه است. این کمد دیواری طرح جدید در ابعاد و اندازههای مختلفی طراحی و ساخته میشود که در ساخت آنها باید نکاتی را مدنظر داشته باشید تا هنگام استفاده از آن مشکلی به وجود نیاید.

بهترین سایز برای درهای تاشو بین 50 تا 60 سانتیمتر است. باید توجه کنید سایز درها از این مقدار بیشتر نباشد. در غیراینصورت هنگام بازو بسته کردن درها مشکل پیش میآید و موجب تاب برداشتن درهای کمد دیواری آکاردئونی میشود.

ابعاد و استانداردهای موجود برای ساخت کمد دیواری مدرن

برای ساخت تمام انواع کمد دیواریها دو مولفه مهم وجود دارد: 1. ارتفاع کمد 2. عرض کمد که در ادامه به تشریح آن میپردازیم.

برای اتاقهای تاریک کمد دیواری مدرن با رنگ روشن مناسب است

ارتفاع استاندارد کمد دیواری طرح جدید

در اغلب موارد برای ساخت کمد دیواریها مطابق ارتفاع سقف عمل میکنند. به جز تاج و قرنیز بقیه ارتفاع را میتوان برای ساخت کمد دیواری در نظر گرفت. به لحاظ فنی درها و طبقه‌بندی کمد دیواری مدرن باید بهگونهای باشد که دسترسی حداکثری از فضا موجود را فراهم آورد.

به یاد داشته باشید درها بهگونهای ساخته شوند که هنگام بازگشایی آنها مشکلی نداشته باشید. ساخت درهای تمام قد کمی ریسک‌پذیر است و ممکن است در طولانی مدت برای بازو بسته کردن آن به مشکل برخورید.

عرض استاندارد کمد دیواری طرح جدید

مهمترین مولفه‌ای که در عرض کمد دیواری مدرن تأثیر مستقیم دارد میزان فضای محیطی است که قرار است برای آن کمد دیواری ساخته شود. مناسبترین عرض موجود برای ساخت این محصول 60 سانتیمتر است. عرضهای کمتر و بیشتر از این مقدار سبب اشکال میشود.

انتخاب رنگ در طراحی و ساخت کمد دیواری طرح جدید

انتخاب رنگ در دکوراسیون تأثیر به‌سزایی دارد به همین جهت لازم است هوشمندانه انتخاب شود. رنگ کمد دیواری مدرن موجب میشود فضا بزرگتر، کوچکتر، روشنتر و تاریکتر جلوه داده شود. این موضوع کاملاً سلیقهای است و به خودتان بستگی دارد.

بهطور کلی در مورد رنگ کمد دیواری طرح جدید باید گفت برای اتاقهای کوچک و تاریک رنگهای روشن پیشنهاد میشود، زیرا رنگهای روشن موجب بزرگتر نشان دادن اتاق خواهد شد. همچنین برای مکانهایی که در ارتفاع بالاتری قرار دارند بهتر است از رنگهای روشن برای کمد دیواری استفاده شود.

یکی از پرطرفدارترین رنگها برای طراحی و ساخت کمد دیواری، کمد سفید هایگلاس از نوع کمد دیواری مدرن است. استفاده از رنگ سفید براق در لوکس و مجلل جلوه دادن دکوراسیون داخلی منازل نقش به‌سزایی دارد.

این مدل موجب بزرگتر و پرنورتر شدن منازل میشود؛ بنابراین برای مکانهایی که دارای فضای دلگیری هستند گزینه مناسبی است.

کمد دیواری مدرن برای اتاق خواب های کوچک

یکی از مهمترین و اساسیترین نیازها برای خانه ها و اتاق های کوچک کمد دیواریها هستند. در اتاقهای کوچک مهمترین مسئلهای که انسان با آن مواجه است، کمبود فضا برای نگهداری از وسایل است. بنابراین باید از حداکثر فضا برای کمد دیواری طرح جدید استفاده کرد تا بتوان بیشترین مقدار وسایل را در آنها جایگذاری کرد.

در طراحی کمد دیواری طرح جدید برای اتاقهای کوچک باید کل فضای عمودی از سقف تا کف را برای ساخت و قرارگیری کمد در نظر گرفت و آن را بهصورت طولی به سه قسمت تقسیم کرد. فضای بالایی کمد دیواری به جهت دسترسی سختتر برای وسایلی که کمتر از آنها استفاده میشود مناسب است.

قسمت میانی بهترین مکان برای قرارگیری رگال لباس و پوشاک است و در نهایت پایینترین قسمت کمد دیواری را میتوان به قفسهها و کشوهایی تقسیم کرد که بتوان وسایل دیگری را در آنجا قرار داد.

کمد دیواری مدرن و انتخاب دستگیره 

یکی از مهمترین مؤلفه‌هایی که در کاربرد و زیبایی کمد دیواری طرح جدید موثر است، انتخاب دستگیرههای آن است. دستگیرههای کمد دیواری مدرن هم دارای انواع مختلفی از قبیل طولی، دکمهای، ریلی، مخفی، منحنی و ... هستند.

دستگیرههای طولی از پرکاربردترین دستگیرههای کمد دیواریها و کابینتها محسوب میشوند. بهدلیل شکل ظاهری آنها که بهصورت طولی است باز و بسته کردن آنها بسیار آسان است. این مدل دستگیره بیشتر برای کمد دیواریهای ام دی اف مورد استفاده قرار میگیرد و عموماً جنس آنها از استیل است.

دستگیرههای ریلی بهصورت عمودی روی کمد دیواری ریلی نصب میشوند. از آنجایی که بهعلت شکل این مدل کمد دیواری طرح جدید و دستگیره دیگر لازم نیست درب آن بهصورت جلو و عقب باز شود سبب جلوگیری از مشکلاتی از قبیل تاب گرفتگی و خمیدگی درها میشود.

نتیجه گیری

در این مطلب به یکی از مهمترین و کاربردیترین ابزارهای مورد نیاز برای هر خانه یعنی کمد دیواری پرداختیم. کمد دیواری مدرن در ابعاد، اندازهها و اشکال مختلفی طراحی و ساخته میشوند که هر کدام از آنها برای مکان خاصی مناسب است از این جهت به تشریح هر کدام از مدل‌ها، مزایا و معایب، رنگ آنها و دستگیره مورد استفاده برای آنها پرداختیم.

ورگر تولید کننده کمد دیواری می باشد و بهترین و زیباترین انواع کمدها را به شما ارائه می دهد.


کمد دیواری مدرن بهترین گزینه برای قرار دادن لوازم و نظم دادن به اتاق‌های هر خانه است. سال‌ها است که ساخت کمد در قسمت‌های مختلف خانه به یکی از ملزومات ساختمان‌ها تبدیل شده است.

اغلب افرادی که قصد خرید یا اجاره کردن خانه دارند، دقت زیادی به تعداد و کیفیت کمد‌ها می‌کنند. امروزه در بیشتر خانه‌های مدرن، کمد‌ دیواری طرح جدید با قسمت‌بندی‌های کاربردی دیده می‌شود.

کمد دیواری مدرن: آمیزه‌ای از کیفیت و زیبایی 

امروزه اغلب افراد زندگی کردن در خانه‌ای با کمد دیواری طرح جدید را به نمونه‌های قدیمی ترجیح می‌دهند. کمد‌های قدیمی گرچه فضای زیادی از اتاق را اشغال می‌کردند اما تقسیم‌بندی غیر اصولی، کاربرد آن‌ها را نسبت به نمونه‌های جدید کمتر می‌کرد.

در کمد دیواری طرح جدید، کشو‌ها و قفسه‌بندی‌ها با ابعاد استاندارد ساخته می‌شوند، به همین دلیل در کم‌ترین فضا، مقدار زیادی از لوازم منزال در آن جاساز می‌شود.

از سویی امروزه نقش دکوراسیون داخلی در بناهای مدرن بسیار پررنگ شده و اغلب افراد اهمیت زیادی به آن می‌دهند. استفاده از طرح‌های دکوری یا آینه در کمد دیواری مدرن علاوه بر نظم بخشیدن به فضای داخلی خانه، زیبایی منحصر‌به‌فردی به فضایی که در آن کار شده است می‌بخشد.

کمد دیواری طرح جدید انتخابی ایده‌آل برای خانه

همه ما لوازم شخصی و لباس‌های زیادی داریم که گاهی در نگهداری آن‌ها دچار مشکل می‌شویم. اغلب خانه‌های قدیمی فاقد کمد دیواری مدرن بوده و کمد لباس چوبی موجود در آن‌ها بخش زیادی از فضای اتاق را اشغال می‌کردند در صورتی که فضای زیادی برای قرار دادن لوازم گوناگون نداشتند! ساخت کمد دیواری طرح جدید با اینکه فضای کمی از اتاق را اشغال می‌کند، بسیار کاربردی بوده و برای هر کدام از لوازم در کمد دیواری مدرن، محفظه‌ای مخصوص طراحی می‌شود.

کمد دیواری طرح جدید و انواع

کمد دیواری طرح جدید امروزه در طرح‌ها و ابعاد مختلف ساخته می‌شود. ابعاد کمد دیواری مدرن با توجه به فضای اختصاص یافته برای ساخت کمد دیواری طرح جدید اندازه‌گیری می‌شود. ساخت کمد دیواری طرح جدید به سلیقه سفارش‌دهنده نیز بستگی دارد.

این روز‌ها کمد دیواری مدرن از تنوع رنگ بسیار بالایی برخوردار بوده و رنگ انتخابی برای ساخت کمد دیواری طرح جدید به‌گونه‌ای انتخاب می‌شود که با لوازم دیگر ایجاد هارمونی کند. از جنس چوب تا رنگ‌آن، مدل درب‌ها و دستگیره‌های بکار رفته می‌تواند در نوع کمد و طراحی آن نقش داشته باشد. 

به‌طور مثال درب‌ها در کمد دیواری طرح جدید در مدل‌های متنوعی ساخته می‌شود. کمد دیواری مدرن با درب‌های ریلی امروزه طرفداران زیادی داشته و در اغلب ساختمان‌های لوکس برای ساخت کمد دیواری طرح جدید از این نمونه درب استفاده می‌شود. از مزایای درب ریلی در کمد دیواری مدرن، اشغال فضای کمتر و امکان استفاده بهتر از فضای اتاق است.


مقالات مشابه

محصول مشابه

دکوراسیون‌تان را همانگونه که در ذهن تصور می کنید با خدمات ما بسازید

VERGEUR WOOD CRAFTS