×

به اشتراک بگذارید

  • کمد دیواری ریلی

زمانی، در سال‌های نه‌چندان دور، رختخواب‌ها در بسیاری از خانه‌های سنتی ایران در گوشه‌ای از اتاق روی هم چیده می‌شدند و روی آنها با ملافه‌ای پوشانده می‌شد. لباس‌ها هم در کمدهای چوبی که خریداری می‌شد، گذاشته می‌شدند و در گوشه‌ای از خانه قرار می‌گرفتند. امروزه روش زندگی دچار دگرگونی‌های بسیاری شده و سبک دکوراسیون خانه‌ها نیز تغییرات زیادی کرده است. بدین ترتیب زیباترین و لوکس‌ترین خانه هم بدون داشتن کمد‌ دیواری، دارای کمبودهای اساسی است. کمد دیواری ریلی یکی از ساخته‌های زندگی مدرن است که هم با خانه‌های کوچک مطابقت دارد و هم در خانه‌های بزرگ و اشرافی کاربردهای زیادی پیدا کرده است.

با ما در نگاهی به انواع مدل کمد دیواری ریلی و ویژگی‌های آنها همراه باشید.

کمد دیواری ریلی چیست؟

کمدهای دیواری تفاوتی با هم ندارند و تنها تفاوت آنها در نوع طراحی و ساخت درهای آنها است. با توجه به سبک ساخت درها در انواع کمدها، آنها به دو دسته لولایی و ریلی دسته‌بندی می‌شوند. کمدهای لولایی همان کمدهای قدیمی هستند که درهایشان به سمت بیرون باز می‌شود. اما درهای کمدهای دیواری ریلی به‌صورت کشویی باز و بسته می‌شوند و کمد دیواری طرح جدید است. برای باز شدن درهای کمد دیواری لولایی، باید فاصله مناسبی بین کمد و دیوار باشد. اما کمدهای دیواری ریلی نیازی به این فضا ندارند. در واقع می‌توان گفت خرید کمد دیواری ریلی بهترین انتخاب برای استفاده بهینه از فضا است.

انواع مدل کمد دیواری ریلی

مدل‌های گوناگونی از کمدهای دیواری ریلی در جنس‌ها و شکل‌های مختلف ساخته می‌شود. از انواع مدل کمد دیواری ریلی به نمونه‌های مختلفی می‌توان اشاره کرد:

1- کمد دیواری چوبی:

معمول‌ترین نوع در بین انواع مدل کمد دیواری ریلی، کمدهای چوبی هستند. درهای این کمدها از چوب ساخته شده‌اند. خرید کمد دیواری ریلی چوبی مناسب هر خانه‌ای با هر فضایی است. درهای بعضی از کمدهای ریلی چوبی ساده هستند. اما برخی دیگر از ترکیب رنگ‌ها و طرح‌های مختلف ساخته شده‌اند و خانه و فضای زندگی شما را لوکس‌تر و زیباتر جلوه می‌دهند.

یکی از مهم‌ترین معایب کمد دیواری ریلی چوبی گران بودن قیمت آن است. قیمت چوب و ساخت درهای چوبی هزینه بالایی را می‌طلبد و خرید کمد دیواری ریلی با درهای چوبی هزینه قابل‌توجهی را به خود اختصاص می‌دهد.

برای پائین آمدن هزینه ساخت کمدهای چوبی، بدنه آنها از ام دی اف ساخته می‌شود و روی آنها با روکش چوب پوشانده می‌شود. ام دی اف به زیبایی و مقاومت چوب نیست، اما با روکش چوب بهتر و زیباتر می‌شود. از مزایای کمد دیواری ریلی با روکش چوب، ظاهر چوب‌مانند این کمدها است.

2- کمد دیواری هایگلاس:

های گلاس یا High Gloss به‌معنای درخشندگی بالا است. کمد دیواری هایگلاس کمدی است که از ورقه‌های ام دی اف با روکشی از جنس پلاستیک ساخته شده است. این پوشش پلاستیکی از جنس پلکسی گلس است، روی ام دی اف را می‌پوشاند و جلوه‌ای درخشنده به آن می‌دهد. پوشش پلکسی گلس ضد آب است. از مزایای کمد دیواری ریلی هایگلاس، دوام بالای آن است.

انواع مدل کمد دیواری ریلی هایگلاس مناسب خانه‌های لوکس و مدرن شما طراحی شده‌اند. خرید کمد دیواری ریلی هایگلاس زیبایی خانه‌های شما را بیشتر می‌کند. درخشندگی کمدها نور و روشنی را به خانه‌های شما می‌آورند. شاید بتوان گفت کمدهای دیواری ریلی های گلاس تا حدودی نقش آینه‌های مات را در خانه شما بازی می‌کنند.

3- کمد دیواری شیشه‌ای:

انواع مدل کمد دیواری ریلی شیشه‌ای فضایی مدرن و لوکس را در خانه‌های شما پدید می‌آورند. فضایی که تا حدودی شبیه به فروشگاه‌های مدرن است. کمد ریلی شیشه‌ای فضای اتاق را بزرگ‌تر از آنچه هست، نشان می‌دهد. خرید کمد دیواری ریلی شیشه‌ای برای کسانی مناسب است که داخل کمد آنها همواره مرتب باشد. البته برای مرتب دیده شدن این کمدها می‌توان جعبه‌هایی در داخل آنها قرار داد تا جوراب‌ها و وسایل کوچک دیگر داخل آنها گذاشته شوند.

برای رفع مشکل دیده شدن داخل کمدها، چاره‌ای اندیشیده شده است. شیشه‌های غیرشفاف از دیده شدن داخل کمدها جلوگیری می‌کنند. پس اگر شما هم از دوستداران انواع مدل کمد دیواری ریلی شیشه‌ای هستید، اما نگران دیده شدن داخل کمدها هستید، نگران نباشید. با خرید کمد دیواری ریلی با شیشه‌های مات، دیگر داخل کمدهای شما دیده نخواهند شد. به این ترتیب هم زیبایی کمدهای شیشه‌ای را خواهید داشت و هم نیازی نیست تا همیشه داخل کمدهای شما همچون ویترین فروشگاه‌ها به دقت چیده شده باشند.

4- کمد دیواری آینه‌ای:

کمد دیواری آینه‌ای یکی دیگر از انواع مدل کمد دیواری ریلی است که روی درهای آن از آینه پوشیده شده است. با خرید کمد دیواری ریلی آینه‌ای دیگر نیازی به قرار دادن آینه در اتاق ندارید. آینه‌هایی که فضای زندگی شما را لوکس‌تر و زیباتر نشان می‌دهند. آینه‌هایی که در این کمدها مورد استفاده قرار می‌گیرند، دو طرح مختلف دارند. یکی از این طرح‌‌ها آینه‌های ساده‌ای هستند که در همه جا دیده می‌شوند. نمونه دیگر این آینه‌ها از نوع طرح‌دار هستند.

انواع مدل کمد دیواری ریلی با آینه‌های طرح‌دار در شکل‌ها و طرح‌های مختلفی ساخته می‌شوند و هرکدام زیبایی خاص خود را دارند. این کمد‌ها فضای زندگی شما را لوکس‌تر و اشرافی‌تر جلوه می‌دهند. خرید کمد دیواری ریلی آینه‌ای را می‌توانید از بین چند طرح مختلف انجام دهید:

* سطح روی همه درهای برخی از این کمد دیواری‌ها به‌طور کامل از آینه پوشیده شده‌اند. از معایب کمد دیواری ریلی سراسرآینه، بازتاب زیاد نور است. همه افراد دوست ندارند سرتاسر یک دیوار اتاق از آینه پوشیده شده باشد. آینه‌های طرح‌دار برای این افراد بهتر از آینه‌های ساده است.

* برخی دیگر از انواع مدل کمد دیواری ریلی آینه‌ای با ترکیبی از چوب و آینه ساخته شده‌اند. ترکیب چوب و آینه جلوه زیبایی به این کمدها داده است و مشکلات آینه‌های سراسری را هم ندارد.

* در بعضی دیگر از کمدهای آینه‌ای، به‌صورت یکی‌درمیان سطح روی یک در از ام دی اف و دیگری از آینه پوشیده شده‌اند. پیش از خرید کمد دیواری ریلی آینه‌ای بهتر است تصویر همه انواع آن را ببینید و پس از آن مدل دل‌خواه خود را انتخاب کنید.

کمد دیواری نئوکلاسیک از انواع کمد دیواری جدید است که طرفداران زیادی دارد.



کمد دیواری ریلی



5- کمد دیواری با انواع روکش مدرن:

در انواع مدل کمد دیواری ریلی با روکش مدرن، از مواد دیگری مانند نیمن به‌عنوان روکش درها استفاده می‌شود. روکش نیمن نوعی از روکش‌های طرح جدید است و بر روی ورقه‌های ام دی اف کشیده می‌شود. این ورقه‌های ملامینه بسیار مقاوم هستند و ظاهر و بافت‌های مختلفی به کمدها می‌دهند.

انواع کمد دیواری ریلی از نظر کاربری آنها

1- کمد دیواری دخترانه ریلی:

دخترهای کودک و نوجوان عاشق رنگ‌های شاد، طرح‌های گل، پرنده و بسیاری از طرح‌های زیبای دیگر هستند. البته طراحی کمدهای دخترانه می‌تواند به‌گونه‌ای باشد که خرید کمد دیواری ریلی پاسخ‌گوی دوران کودکی تا نوجوانی و حتی جوانی آنها هم باشد. استفاده از آینه می‌تواند بخشی مهم از طراحی کمد دیواری دخترانه باشد. کشوهای فراوان برای قرار دادن وسایل و لباس‌های مختلف را هم نباید در طراحی کمد ریلی دخترانه نادیده گرفت.

از مزایای کمد دیواری ریلی دخترانه، بخش‌بندی بسیار آن برای قرار دادن وسایل مختلف آنها است. یکی از این بخش‌ها، قفسه‌های آویز برای آویزان کردن لباس‌های کوتاه و بلند آنها است. قفسه‌های کوتاه هم برای چیدن لباس‌هایی مانند تی‌شرت و لباس‌های دیگر آنها طراحی می‌شود. خلاصه اینکه با طراحی بخش‌های مختلف و زیبای کمد می‌توان دختران عزیز شما را به نظم دادن به وسایلشان تشویق کرد.

از دیگر مزایای کمد دیواری ریلی دخترانه، وجود جایی برای گذاشتن کتاب‌ها و وسایل مدرسه است. حتی می‌توان میز تحریری برای آن طراحی کرد که پس از باز شدن درهای کمد، بیرون کشیده شود تا نوشتن و انجام تکالیف دختران (یا پسران) شما راحت‌تر باشد.

2- کمد دیواری پسرانه ریلی:

اصول اولیه در طراحی کمد دیواری دخترانه با کمد دیواری پسرانه تفاوتی با هم ندارد. برای هر دوی این‌ها می‌توان کمدهایی شبیه به هم طراحی کرد و کمدها را با میز تحریر ترکیب کرد. انواع مدل کمد دیواری ریلی پسرانه باید دارای قفسه‌ها و کشوهای مختلفی برای گذاشتن لباس و وسایل مدرسه آنها باشد. بیشترین تفاوت بین کمدهای دخترانه و پسرانه، طراحی ظاهری آنها است. رنگ‌ها در انواع مدل کمد دیواری ریلی پسرانه نسبت به رنگ کمدهای دخترانه تا حدی متفاوت است.

رنگ‌های انتخابی دخترها بیشتر رنگ‌های شاد و لطیفی مانند صورتی، گل‌بهی، ارغوانی، یاسی، سفید و کرم است. اما بیشترین رنگ‌های انتخابی پسرها آبی، سبز، سبزآبی، قرمز، زرد، نارنجی، خاکستری و حتی سیاه است.

طراحی داخلی انواع مدل کمد دیواری ریلی

زیباترین بخش کمدهای دیواری ریلی، داخل آنها است. بخش‌بندی داخل کمدهای ریلی با بهره‌گیری از قفسه‌های زیبا، داخل کمد شما را برای قرار دادن دنیایی از وسیله‌های مختلف آماده می‌کند. طراحی خوب برای کمدهای دیواری ریلی می‌تواند جایگاه مناسبی برای قرار دادن بسیاری از وسایل شما از جمله، کفش و پوتین، کیف، انواع پوشاک، کمربند، شال و روسری، کراوات، جوراب، چادرهای مشکی و رنگی، وسایل کودک و هر وسیله دیگری فراهم کند.

از مزایای کمد دیواری ریلی این است که حتی می‌توان میز اطو را در داخل کمد طراحی و جایگزین کرد. طراحی میز تحریر و میز لپ‌تاپ هم می‌تواند در همین کمدها صورت گیرد و نیازی به قرار دادن میزهای اضافه در اتاق نباشد.

یراق‌آلات کمد دیواری ریلی:

طبیعی است خرید کمد دیواری ریلی همراه با یراق‌آلات مناسب آن است. یراق‌های کمدهای دیواری ریلی از ابزارهای مختلفی مانند دستگیره، لولا، قفل و ریل تشکیل شده‌اند. لولاهای کمدهای ریلی با لولاهای کمدهای لولایی متفاوتند. بیشترین دستگیره مورد استفاده در کمدهای ریلی از نوع عمودی است. این دستگیره‌ها از قوس‌دار شدن درها در کمدهای ریلی جلوگیری می‌کنند. دستگیره H شکل هم یکی از پرکاربردترین دستگیره‌ها در کمدهای دیواری ریلی است.

برخی از دستگیره‌های ریلی از جنس شمش‌های آلومینیوم ساخته می‌شوند و نقره‌ای هستند. برخی دیگر هم طلایی هستند و طرفداران خود را دارند. بعضی از دستگیره‌های کمدهای ریلی هم به‌صورت مخفی کار گذاشته می‌شوند. این دستگیره‌ها به ظاهر کمدها حالتی لوکس و مینیمال می‌بخشند. خرید کمد دیواری ریلی با دستگیره‌های مخفی دوستداران فراوانی دارد.

نورپردازی در انواع مدل کمد دیواری ریلی:

با نورپردازی می‌توان داخل کمدهای دیواری ریلی را در هر شرایطی روشن و قابل‌دیدن ساخت. زیبایی و جلوه بیشتر کمدها هم یکی دیگر از مزایای کمد دیواری ریلی نورپردازی‌شده است. نورپردازی فقط مختص به داخل کمدهای ریلی نیست، سطح بیرون این کمدها را هم می‌توان با نورهای مخفی که در بالای کمد قرار می‌گیرند، روشن و پرجلوه ساخت.

مزایای کمد دیواری ریلی

انواع مدل کمد دیواری ریلی دارای برتری‌ها و البته معایبی هستند. از برتری‌های کمد دیواری ریلی به نمونه‌های بسیاری می‌توان اشاره کرد:

1- استفاده بهینه از فضا:

یکی از مهم‌ترین مزایای کمد دیواری ریلی بهره‌گیری بهینه از فضای سازه است. درهای کمدهای لولایی به بیرون باز می‌شوند. پس برای باز شدن کامل آنها باید فضایی به‌اندازه پهنای درهای کمد، بین کمد و وسایل کنار آن فاصله باشد. برخلاف کمدهای لولایی، کمدهای ریلی نیازی به این فاصله و فضا ندارند. درهای انواع مدل کمد دیواری ریلی با باز شدن کشویی به چپ و راست، هیچ‌گونه فضایی از اتاق اشغال نمی‌کنند.

2- زیبایی:

یکی دیگر از مزایای کمد دیواری ریلی زیبایی بخشیدن به فضای اتاق یا فضای زندگی است. در ساخت کمدهای ریلی از مواد مختلفی استفاده می‌شود که بسیاری از آنها لوکس و زیبا هستند. این مواد که با هدف زیبایی بیشتر دکوراسیون داخلی سازه‌ها طراحی شده‌اند، فضای زندگی شما را دگرگون می‌کنند. سبک ساخت این کمدها نیز به‌گونه‌ای است که فضای داخلی سازه‌ها را به شکلی مدرن و مینیمال درمی‌آورند.

3- نداشتن سروصدا در زمان باز و بسته شدن درها:

یکی از مشکلات کمدهای دیواری لولایی، صدای لولاهای آن، مدتی پس از استفاده است. برای بی‌صدا ساختن لولاهای کمدهای لولایی باید به‌طور مرتب روغن‌کاری شوند. از دیگر مزایای کمد دیواری ریلی، نداشتن سروصدا در زمان باز و بسته شدن است. قفل کردن و باز کردن درهای کمدهای لولایی نیز به همین صورت، و با صدا است. در مقابل آن، باز یا بسته شدن کمدهای لولایی به سمت چپ و راست، و همچنین قفل شدن آنها بدون صدا است و به نرمی صورت می‌گیرد.

4- امکان نصب آینه:

به‌طور معمول آینه، به دلیل وزن سنگین آن، بر روی کمدهای لولایی نصب نمی‌شود. اما از ویژگی‌های‌ کمدهای دیواری ریلی آن است که می‌توان یکی از درها، یا همه درهای آن را به آینه مجهز کرد. این نکته از مزایای کمد دیواری ریلی به شمار می‌رود. آینه فضای اتاق را روشن‌تر و بزرگ‌تر نشان می‌دهد و پوشیدن لباس و آرایش کردن، یا آماده شدن برای رفتن به بیرون را برای شما آسان‌تر می‌سازد.

5- گزینه مناسب برای فضاهای اداری:

فضاهای اداری همیشه با کمبود جا برای گذاشتن میز و صندلی کارمندان و مراجعان روبه‌رو هستند. وجود کمدهایی که درهای آنها به‌صورت ریلی باز شوند، بهترین انتخاب برای فضاهای اداری هستند. پس یکی دیگر از مزایای کمد دیواری ریلی بی‌دردسر بودن آن برای فضاهای اداری است.

6- نصب آسان‌تر و سرعت نصب بالاتر از کمدهای لولایی:

یکی دیگر از مزایای کمد دیواری ریلی نصب آسان تر آنها نسبت به کمدهای لولایی است. سرعت نصب این کمدها هم نسبت به کمدهای لولایی بالاتر است.

7- قابلیت سفارشی‌سازی:

همان‌طور که در متن اشاره شد، کمدهای دیواری ریلی را در شکل‌ها و با مواد مختلف و با طرح‌های متفاوت می‌توان ساخت. قابلیت سفارشی‌سازی از دیگر مزایای کمد دیواری ریلی است.

8- ساخت پهنای درها در اندازه دل‌خواه:

درهای کمدهای لولایی را نمی‌توان در هر اندازه‌ای ساخت. اما از بهترین مزایای کمد دیواری ریلی آن است که درهای آن را به هر اندازه‌ای می‌توان سفارش داد و ساخت.

9- مقاومت بالای درهای کمد ریلی:

درهای کمدهای ریلی بر روی ریل‌های آن قرار گرفته‌اند. بنابراین مقاومت بالایی دارند و هیچ ترس و نگرانی از نااستواری آنها نیست. این نکته هم یکی دیگر از مزایای کمد دیواری ریلی به شمار می‌رود.

10- هزینه پائین‌تر نصب کمد ریلی:

نصب آسان‌تر کمدهای ریلی، هزینه پایین‌تر نصب آنها را هم به دنبال دارد و این نکته را هم می‌توان از نمونه مزایای کمد دیواری ریلی نام برد.


مطالعه بیشتر: کابینت هایگلاس


ویژگی‌های یک کمد دیواری ریلی خوب


1- کیفیت مواد کمد دیواری:

نخستین گزینه مشخص‌کننده یک کمد دیواری خوب، کیفیت مواد آن است. هرچه کیفیت مواد در بدنه، قفسه‌ها و لولاهای یک کمد دیواری از جنس بهتری باشند، دوام کمد هم بیشتر خواهد بود. کیفیت خوب مواد در کمدهای ریلی ممکن است هزینه بالایی برای شما رقم بزند، اما تضمین‌کننده دوام و طول عمر کمد خواهد بود.کمد دیواری کلاسیک نیز می تواند ریلی تولید شود.

2- سبک طراحی کمد دیواری:

سبک طراحی کمد دیواری باید با دکوراسیون داخلی محل زندگی شما هماهنگ باشد. به کار بردن طرح‌ها و رنگ‌های مختلف در کمد دیواری سبک‌های مختلفی را در دکوراسیون داخلی خانه شما رقم می‌زند. هماهنگی سبک طراحی کمد با فضای خانه شما آن را شیک‌ و به یادماندنی می‌کند.

3- طراحی داخلی کمد دیواری:

از مزایای کمد دیواری ریلی مدرن، طراحی داخلی متنوع آن است. فرقی نمی‌کند شما کمد را برای قرار دادن لباس‌های خود، یا برای گذاشتن کتاب و لوازم نوشتن و وسایل دیگر خود می‌خواهید. بهترین کمد دیواری آن است که بخش‌بندی اصولی داخل آن بهترین بهره‌وری از فضا را برای شما مهیا کند. 

خرید کمد دیواری ریلی

برای انتخاب و خرید کمد دیواری ریلی گزینه‌های مختلفی را باید در نظر داشته باشید:

1- محل قرارگیری کمد دیواری:

نخستین نکته که پیش از خرید کمد دیواری ریلی باید در نظر داشته باشید، محل قرارگیری آن است. اینکه کدام بخش از فضای زندگی شما باید تبدیل به کمد دیواری شود، نکته مهمی است که باید در نظر داشته باشید. البته در صورت داشتن هرگونه تردید در جای قرارگیری کمد دیواری، می‌توانید با همکاران ما مشورت کنید تا بهترین فضا برای ساخت آن در نظر گرفته شود.

2- اندازه و عمق کمد دیواری:

دومین نکته مهم پیش از خرید کمد دیواری ریلی اندازه آن است. اینکه چه مقدار از عمق اتاق باید به کمد اختصاص داده شود، به گزینه‌های مختلفی بستگی دارد. نخستین گزینه، اندازه اتاق یا فضایی است که کمد را برای آن در نظر گرفته‌اید. هرچه اندازه اتاق شما بزرگ‌تر باشد، می‌توانید عمق بیشتری هم برای کمد در نظر بگیرید.

نکته دوم در تعیین اندازه کمد، کاربری آن است. طبیعی است عمق کمدی که قرار است در بخشی از آن رختخواب یا وسایل بزرگ‌تری گذاشته شود، باید به اندازه کافی بزرگ باشد. 

3- قیمت کمد دیواری:

نکته مهم دیگر در خرید کمد دیواری ریلی قیمت آن است. کمدهای دیواری لوکس هزینه بیشتری نیاز دارند و کمدهای معمولی‌تر نیز قیمت کمتری را می‌طلبند. به‌عنوان مثال داشتن درهایی از جنس چوب هزینه بالایی نیاز دارد، اما درهای ام دی اف قیمت کمتری روی دست شما می‌گذارد. قیمت کمدهای شیشه‌ای، های گلاس و انواع دیگر هم نیاز به بررسی دارند. 

نوع و جنس یراق‌ها هم یکی دیگر از عوامل موثر در قیمت، و در نتیجه در انتخاب و خرید کمد دیواری ریلی است. بسیاری از یراق‌هایی که در کشور ما به فروش می‌رسند، کیفیت بالایی ندارند. این یراق‌ها قیمت پائین‌تری را هم برای کمد دیواری رقم می‌زنند. از معایب کمد دیواری ریلی که با استفاده از یراق‌های بی‌کیفیت ساخته می‌شوند، دوام کمتر آنها نسبت به یراق‌های باکیفیت آمریکایی و اروپایی است.

4- نوع ریل‌ها:

جنس و نوع ریل‌ها هم عامل دیگری در تعیین قیمت کمدهای ریلی است. ریل‌های بادوام وزن بیشتری دارند و گران‌تر هستند، اما ریل‌های سبک‌تر ارزان‌تر و آسیب‌پذیرتر هستند.

5- تعداد و نوع قفسه‌ها: 

تعداد و نوع قفسه‌ها در انواع مدل کمد دیواری ریلی مسئله مهم دیگر در انتخاب و خرید کمد دیواری ریلی است. این گزینه روی قیمت کمدهای دیواری ریلی هم تاثیرگذار است. تعداد بیشتر کشو و قفسه تغییرات زیادی در قیمت نهایی این کمدها به وجود می‌آورد. 

معایب کمد دیواری ریلی

در برابر مزایای کمد دیواری ریلی که بسیار است، این کمدها دارای عیب و نقص‌هایی هم هستند. از نمونه معایب کمد دیواری ریلی به موارد مختلفی می‌توان اشاره کرد:

1- خرابی بیشتر درهای کمد ریلی نسبت به کمدهای لولایی:

یکی از معایب کمد دیواری ریلی نسبت به کمدهای لولایی، خراب شدن زودتر درهای انواع مدل کمد دیواری ریلی است. لولاهای کمد دیواری لولایی روی بدنه کمدها نصب می‌شوند و باز یا بسته شدن درها با آزادی عمل بیشتری صورت می‌گیرد.  باز و بسته شدن کمدهای دیواری ریلی روی ریل‌های آنها، و به شکل موازی با درها صورت می‌گیرد. پس اگر این ریل‌ها دچار مشکل و آسیب‌دیدگی شوند، باز و بسته شدن کمدها را دچار اشکال می‌کنند. بهتر است در استفاده و خرید کمد دیواری ریلی به این نکته توجه داشته باشید.

2- عمق کمتر کمدهای ریلی:

از دیگر معایب کمد دیواری ریلی عمق کمتر آنها نسبت به کمدهای لولایی است. وجود ریل‌ها، چند سانتی‌متر از فضای داخل کمد را اشغال می‌کند. فضایی که در کمدهای لولایی به داخل کمد افزوده می‌شود. این مقدار از فضایی که کم می‌شود را هم می‌توان به‌عنوان یکی از معایب کمد دیواری ریلی برشمرد. البته به این نکته نیز توجه داشته باشید که درهای کمد دیواری لولایی فضای خیلی بیشتری برای باز و بسته شدن نیاز دارند. بدین ترتیب فضای زیادی از اتاق را نمی‌توان مورد استفاده قرار داد.

3- باز نشدن هم زمان درهای کمد ریلی و دسترسی نداشتن راحت به همه فضای کمد:

در انواع مدل کمد دیواری ریلی، به دلیل باز نشدن کامل درها و کنار نرفتن آنها، دسترسی به بخشی از کمد سخت می‌شود. این نکته نیز از معایب کمد دیواری ریلی به شمار می‌رود. برخلاف کمدهای ریلی، دسترسی به همه بخش‌های کمد دیواری لولایی چنین مشکلی ندارد. 

4- تمیزی سخت‌تر داخل کمد نسبت به کمدهای لولایی:

باز نشدن و کنار نرفتن کامل درهای کمد ریلی، تمیز کردن فضای داخل آنها را کمی سخت کرده است. این نکته نیز یکی از معایب کمد دیواری ریلی به حساب می‌آید. 

5- کثیف شدن ریل‌ها:

از دیگر معایب کمد دیواری ریلی کثیف شدن داخل ریل‌های آن و تمیز کردن سخت آنها است.

سخن پایانی:

وجود کمدهای بزرگ در یک سازه از امتیازات بزرگ آن به شمار می‌رود. داشتن کمدهای دیواری بزرگ و جادار اولویت بسیاری از اجاره‌نشین‌ها یا خریدارانی است که در پی اجاره یا خرید ملک هستند. کمد دیواری ریلی علاوه بر شیک و مدرن بودن، فضای مفید سازه‌ها را افزایش می‌دهد. در واقع تفاوتی ندارد که شما برای خانه یا فضای اداری و تجاری خود در پی ساخت کمد دیواری هستید. در هر صورت کمدهای دیواری ریلی بهترین کمدها به شمار می‌روند.

شرکت ورگر بهترین کمد دیواری ریلی ارائه می کند.

مقالات مشابه

دکوراسیون‌تان را همانگونه که در ذهن تصور می کنید با خدمات ما بسازید

VERGEUR WOOD CRAFTS