×

به اشتراک بگذارید

  • کانتر لابی من

تصور کنید وارد هتل، برج مسکونی یا شرکت بزرگ شده‌اید، اولین جایی که باید به آنجا بروید تا اطلاعاتی که نیاز دارید را کسب کنید، کانتر لابی من است. همانطور که می‌دانید معمولاً مجتمع‌های مسکونی بزرگ، هتل‌ها و دیگر ساختمان‌های بزرگ دارای لابی هستند. لابی فضای مشترکی است که تمامی اهالی ساختمان یا مراجعین می‌توانند از آن استفاده کنند.

لابی قلب ساختمان و پیشخوان یا کانتر لابی من، قلب لابی است. همین نکته باعث شده که طراحان دکوراسیون حرفه‌ای توجه بسیاری را به مدل‌های کانتر لابی من داشته باشند. یک لابی با کانتر زیبا، تأثیر بسیار زیادی بر مراجعین لابی خواهد داشت.کارخانه صنایع چوب ورگر ارائه کننده انواع کانتر لابی من در طرح های مختلف است.

انواع مختلفی از کانترها وجود دارد، اما در همه جای دنیا، این کانتر چوبی لابی است که کماکان پرطرفدارترین است. اگر شما نیز برای انتخاب مدل‌های کانتر لابی من دچار تردید و ابهام هستید، خواندن این متن را از دست ندهید، چرا که کمک بسیاری برای شما خواهد بود.

کانتر لابی من چیست و چه کاربردی دارد؟

همه ما با کلمه لابی آشنا هستیم. در فضاهای عمومی در ساختمان‌ها، آپارتمان‌ها، مجتمع‌های اداری و برج‌های مسکونی، و معمولاً در طبقه همکف، محوطه‌ای وجود دارد که به آن لابی می‌گویند. همچنین لابی در دفاتر شرکت‌ها و اماکن تفریحی مانند هتل‌ها و استخرها نیز بخش مهمی است.

اولین نقطه‌ای که در هر لابی به چشم می‌آید، جایی نیست جز پیشخوان یا کانتر لابی من؛ یعنی جایی که معمولاً می‌توان با مسئول پذیرش لابی ارتباط برقرار کرد. کانتر لابی من به عنوان قلب دکوراسیون لابی، باید همچون خورشید در کهکشان، درخشنده باشد.

لابی معمولاً در نقطه‌ای قرار دارد که نقاط مختلف ساختمان به آنجا متصل می‌شوند. از طرف دیگر، افراد جدید بعد از ورود به ساختمان، وارد فضای لابی می‌شوند و اینجاست که برای کسب اطلاعات باید به سراغ لابی من که در پشت کانتر لابی من حضور دارد، بروند.

مدل های کانتر لابی من

مدل‌های کانتر لابی من از مواد اولیه‌ متفاوتی مثل چوب، سنگ و ... ساخته می‌شوند. با این حال، کانتر چوبی لابی دارای محبوبیت فراوانی در میان مردم است. همانطور که گفته شد لابی اولین جایی است که افراد هنگام ورود با آن مواجه می‌شوند، به همین دلیل روی شیک و خاص بودن کانترها بسیار تاکید می‌شود.

مدل‌های کانتر لابی من بسیار متنوع هستند و بسته به اینکه در چه نوع لابی و چه فضایی قرار می‌گیرد، می‌تواند متفاوت باشد. با این حال، اهمیت آن را هرگز دستکم نگیرید! کانتر مهمترین بخش لابی شماست؛ چرا که این بخش نخستین جایی است که توجه ساکنین مجتمع یا مشتریان شرکت شما را جلب کرده و پیامی را به آنها منتقل می‌کند.

برای مثال، اگر شما از کانتر چوبی لابی با طرح کلاسیک استفاده کنید، احساس صلابت و شکوه را به افراد حاضر در لابی منتقل خواهید کرد. در عوض، اگر از کانتر چوبی لابی با طرح مدرن استفاده کنید، می‌توانید احساس راحتی و خودمانی بودن را به مشتریان شرکت یا ساکنین مجتمع خود منتقل سازید.

طراحی داخلی لابی و به‌ویژه مدل‌های کانتر لابی من، باید به گونه‌ای باشد که در مراجعین به لابی احساس خوشایندی ایجاد کند. فرقی نمی‌کند که کانتر لابی من شما برای چه نوع کاربردی باشد (برای مثال تجاری یا مسکونی)، یا اینکه مراجعین چه مقدار از زمان خود را آنجا صرف خواهند کرد؛ چیزی که از همه مهمتر است این است که حتی اگر برای زمان کوتاهی آنجا خواهند ماند، بهترین احساس ممکن را داشته باشند.

سبک کانتر لابی من بر برداشت افراد نسبت به ساختمان اداری یا مسکونی شما تاثیرگذار است؛ چرا که این بخش اولین و آخرین جایی است که مراجعین از مقابل آن عبور می‌کنند. این‌ها اهمیت رعایت اصول انتخاب مدل‌های کانتر لابی من را دو چندان می‌کند. اصولی که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

اصول طراحی و دکوراسیون لابی

مانند تمام قسمت‌های دیگر یک ساختمان، طراحی لابی و به‌ویژه مدل‌های کانتر لابی من، دارای اصول و قواعدی است که اگر نادیده گرفته شوند، تاثیرات منفی خواهد داشت. به خصوص، با توجه به میزان هزینه‌ و زمانی که باید برای این قسمت از ساختمان صرف شود.

تصور کنید، در صورت طراحی اشتباه در کانتر لابی من، باید چه هزینه‌های گزافی را برای تعمیر بدهید؟ لابی شرکت یا مجتمع شما چندین روز باید تعطیل باشد تا تغییرات مدل‌های کانتر لابی من شما صورت بگیرد؟ به همین دلیل است که آشنایی با اصول طراحی کانتر لابی من، حائز اهمیت ویژه است.

مطالعه بیشتر: دیوارپوش چوبی


کانتر لابی من



کانتر چوبی لابی

اما اگر تاکنون چیزی از این اصول نمی‌دانستید، اصلاً نگران نباشید! چرا که در این قسمت، ما برای شما یک راهنمای مختصر ولی کاربردی فراهم کرده‌ایم. طراحی‌های کانتر لابی من به نوع کاربرد آنها بستگی دارد و به طور کلی به دو مورد تقسیم می‌شوند که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

1- بخش نگهبانی

با توجه به تعداد زیاد ساکنین در مجتمع‌های بزرگ و برج‌ها، برای حفظ امنیت ساکنین، افرادی را به عنوان نگهبان‌ استخدام می‌کنند. این نگهبانان در لابی مسقر می‌شوند و عبور و مرور افراد ساکن در ساختمان را کنترل می‌کنند. در این قسمت میز، صندلی و انواع مدل‌های کانتر لابی من را می‌توان قرار داد. یک کانتر چوبی لابی که به صورت زیبایی طراحی شده است، بخش نگهبانی شما را فوق‌العاده جذاب خواهد کرد.

2- قسمت نشیمن

این قسمت از لابی که ارتباط مهمی با کانتر لابی من دارد، شامل وسایلی مانند صندلی یا مبل، میز و تلویزیون است. این قسمت در اصل برای گذران وقت افرادی طراحی می‌شود که پس از ورود به ساختمان و مراجعه به کانتر لابی من و گفتن نام و نام‌خانوادگی خود به نگهبان منتظر پاسخ از جانب فرد ساکن در ساختمان می‌شوند.

لابی برای قرار ملاقات‌های کوتاه ساکنین با افراد غریبه نیز کاربرد دارد. در این قسمت نیز، استفاده از یک کانتر چوبی لابی با طرح‌های مدرن، می‌تواند بسیار مناسب باشد.

7 نکته برای انتخاب مدل‌های کانتر لابی من که باید به آن توجه کنید

در این بخش، ما یک سری نکات مهم برای طراحی کانتر لابی من و به‌ویژه نکاتی در مورد انتخاب مدل‌های کانتر لابی من، در نظر گرفته‌ایم که می‌تواند بسیار به کارتان بیاید. در ادامه این هفت نکته را بررسی می‌کنیم.

1- مساحت مورد نظر برای لابی ساختمان

مقدار فضایی که می‌خواهید برای لابی ساختمان در نظر بگیرید بسیار مهم است و طراحی شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد. زمانی که فضای بیشتری داشته باشید، می‌توانید از لابی بزرگ و کانتر چوبی لابی با طرح‎های جذاب استفاده کنید.

مساحت لابی و ارتفاع سقف آن در سبکی که انتخاب می‌کنید، بسیار حائز اهمیت هستند و همواره باید به آن‌ها توجه کنید. زمانی که فضای شما کوچک باشد، بهتر است از سبک‌های مدرن استفاده کنید. مدل‌های کانتر لابی من در سبک‌های مدرن بسیار مناسب فضاهای کوچک است. در غیراینصورت، کانتر چوبی لابی با طرح کلاسیک، شکوه بی‌نظیری به لابی شما خواهد بخشید!

2- نورپردازی لابی

نورپردازی مناسب تأثیر زیادی در زیبا به نظر رسیدن فضای لابی دارد. اگر از زیباترین کانتر‌ لابی من و شیک‌ترین وسایل ممکن استفاده کنید، اما نکات نورپردازی را درست و اصولی رعایت نکنید، تمام تلاش‌های خود را برای زیبا به نظر رساندن فضا به هدر داده‌اید.

نورپردازی‌ فضای داخلی و راهروها باید به جدیدترین شیوه‌های ممکن و با استفاده از تکنولوژی‌های روز صورت بگیرد و قابل کنترل باشد. استفاده توامان از نور طبیعی و مصنوعی در کانتر لابی من می‌تواند فضا را زیباتر کند، همچنین کانتر چوبی لابی و درب لابی به همراه نورپردازی اصولی یک فضای رویایی را برای شما به ارمغان می‌آورند.

3- جنس و مدل درب ورودی ساختمان مسکونی

انتخاب درب ورودی لابی به اندازه انتخاب کانتر لابی من مهم است و باید با دقت فراوان انتخاب شود. درب ورودی مانند مدل‌های کانتر لابی من از تنوع زیادی برخوردار است که بهتر است در هنگام انتخاب به هماهنگی این دو مورد توجه کنیم، مثلاً اگر از درب چوبی استفاده می‌کنیم، بهتر است از کانتر چوبی لابی نیز استفاده کنیم.

جنس، ابعاد و مدل درب‌های ورودی تأثیر زیادی در زیبا به نظر رسیدن لابی دارند. بهترین گزینه برای انتخاب جنس درب‌های ورودی، چوب است که برای درب‌های هتل‌های بزرگ و ساختمان‌های خیلی بزرگ کاربرد و محبوبیت فراوانی دارد.

4- استفاده از گیاهان آپارتمانی و مبلمان روی کانتر چوبی لابی

در کنار استفاده از کانتر لابی من زیبا استفاده از اکسسوری‌های مناسب و گل‌های آپارتمانی به زیباتر شدن فضای لابی خیلی کمک می‌کند. ایجاد یک فضای سبز و استفاده از آب‌نماهای مصنوعی می‌تواند انتظار کشیدن برای افراد منتظر در لابی را بسیار آسان‌تر کند.

طراحان لابی استفاده از این ابزار را بسیار توصیه می‌کنند. تصور کنید کانتر چوبی لابی در کنار گیاهان آپارتمانی سبز چقدر می‌تواند در زیبا به نظر رسیدن فضا مؤثر باشد. یکی دیگر از نکاتی که باید همواره به آن توجه شود مبلمانی است که در انواع مدل‌های کانتر لابی من مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در هتل‌ها، بیمارستان‌ها و ساختمان‌های اداری خیلی ضروری است که حتماً مبل‌های راحت را انتخاب کنند، چون معمولاً افراد در این ساختمان‌ها به نسبت ساختمان‌های مسکونی بیشتر منتظر می‌شوند. درواقع می‌توان اینگونه بیان کرد که مبلمان ساختمان‌های مسکونی را می‌توان فانتزی‌تر انتخاب کرد.

نکته‌ای که باید در هنگام انتخاب مبلمان به آن توجه کنید این است که هماهنگی لازم را با کانتر لابی من و دیگر وسایل داشته باشد. مثلاً اگر قرار است از کانتر چوبی لابی استفاده کنید، برای انتخاب مبلمان بهتر است از مبل‌هایی که از چوب ساخته شده‌اند استفاده کنید.

5- طراحی مدل‌های کانتر لابی من

در بخش ورودی لابی می‌توانید از انواع مدل‌های کانتر لابی من استفاده کنید. مدلی که انتخاب می‌کنید در زیبایی فضای داخلی لابی بسیار تأثیر می‌گذارد. کانتر لابی من باید با توجه به نکاتی مثل ابعاد و مساحت لابی، دکوراسیون لابی و ... انتخاب شود. متریالی که در ساخت کانتر‌های لابی من استفاده می‌شود بسیار مهم است. کانتر چوبی لابی بیشترین مخاطب را در بین طراحان لابی دارد و بسیار محبوب است.

کانتر لابی من اولین چیزی است که در بدو ورود به چشم می‌آید، به همین دلیل خیلی مهم است که حتماً زیبایی خیره‌کننده‌ای داشته باشند و در عین حال کاربردی نیز باشند.

6- رنگ و نوع کف مدل‌های کانتر لابی من

یکی از متریال‌هایی که برای کف لابی به‌ویژه کانتر چوبی لابی مورد استفاده قرار می‌گیرد، سنگ و سرامیک است که امروزه پارکت، لمینیت و دیگر متریال‌ها هم توانسته‌اند جایگاه خود را به دست بیاورند. مزیتی که سنگ و سرامیک به نسبت دیگر متریال‌ها دارند این است که هم دوام بیشتری دارند و هم زیباتر به نظر می‌رسند.

استفاده از سنگ‌های رنگ روشن بیشتر پیشنهاد می‌شود و استفاده از سنگ‌های تیره برای لابی اصلاً پیشنهاد نمی‌شود؛ چون هم گردوخاک را نشان می‌دهد و هم جای کفش به راحتی به چشم می‌آید. برای قسمت‌هایی که تردد خیلی کمی روی آن‌ها صورت می‌گیرد می‌توانید از پارکت استفاده کنید.

زمانی که رنگ کف لابی روشن باشد، شما راحت‌تر می‌توانید از بین مدل‌های کانتر لابی من انتخاب کنید و فراموش نکنید رنگ‌های روشن با کانتر چوبی لابی باعث ایجاد هارمونی بسیار زیبایی می‌شود.

درب طرح جدید و کانتر لابی من زیبا، زیبایی خاصی به محیط شما می بخشد.

7- انتخاب نوع پوشش و رنگ دیوار

رنگ‌های روشن برای لابی‌ها بسیار مناسب است، مخصوصاً اگر بخواهید که فضای لابی دل‌باز به نظر برسد. رنگ‌های روشن برای لابی‌هایی که فضای کوچکی دارند بسیار پیشنهاد می‌شود، مخصوصاً در کنار یک کانتر لابی من مدرن که رنگ روشنی دارد. بهتر است برای پوشاندن دیوار‌ها از طرح‌های بسیار ساده استفاده کنید، چون به راحتی با دیگر وسایل لابی ست می‌شوند.

خرید کانتر چوبی لابی

کانتر لابی من اولین نقطه‌ای است که افراد پس از ورود به یک ساختمان با آن مواجه می‌شوند. از این کانترها در اداره‌جات مختلف، مجتمع‌های مسکونی، دانشگاه‌ها، بیمارستان‌ها، هتل‌ها، سالن‌های همایش و مراکز آموزشی استفاده می‌شود. در ادامه این نوشته قصد داریم ویژگی‌ها و نکات مهم برای انتخاب و خرید کانتر چوبی لابی را بررسی کنیم:

مزایای کانتر لابی من چوبی

کانتر لابی من با متریال مختلفی ساخته می‌شود. اما در میان همه آن‌ها کانتر چوبی لابی من توانسته است طرفداران زیادی به سمت خود جلب کند. اگر شما هم قصد دارید از میان انواع کانترها بهترین را انتخاب کنید باید با مزایای کانتر چوبی لابی آشنا شوید تا بتوانید در انتها تصمیم درستی بگیرید. در ادامه تنها با بخشی از مزایای این کانترها آشنا می‌شویم:

کانتر چوبی لابی قیمت مناسب‌تری نسبت به کانتر لابی من سنگی دارد. به همین دلیل سفارش و خرید آن برای عموم افراد راحت‌تر است. 

کانتر چوبی لابی زیبایی بی‌نظیری به محیط می‌بخشد. 

کانتر لابی من چوبی را می‌توان در رنگ‌های مختلفی سفارش داد. حتی گاهی می‌توان بر اساس نیاز چندین رنگ را با هم ترکیب کرد تا سازگاری بیشتری با محیط داشته باشد. 

به‌دلیل استفاده از چوب در کانتر لابی من می‌توان اشکال مختلفی به آن‌ها داد. این تنوع طرح و مدل باعث می‌شود کانتر چوبی لابی برای هر فضا و برای همه افراد مناسب باشد. 

کانتر چوبی لابی کیفیت مناسبی داشته و بسیار مقاوم است. 

تمیز کردن و نگهداری از این کانترها بسیار راحت است.

هنگام انتخاب کانتر لابی من به چه نکاتی توجه کنیم؟

اگر به کانتر چوبی لابی در ساختمان‌های مختلف دقت کرده باشید متوجه می‌شوید که هیچکدام از آن‌ها کاملا باهم یکسان نیستند. در واقع در هر کدام از انواع کانتر لابی من تفاوت‌هایی در ابعاد، طرح و مدل، کیفیت و رنگ دیده می‌شود. در مقابل هر ساختمانی به مدل خاصی از آن‌ها نیاز دارد. به همین دلیل نیز انتخاب اشتباه از میان آن‌ها باعث می‌شود محیط ساختمان بدشکل، بسته یا نامنظم به‌نظر برسد. در ادامه به نکاتی اشاره می‌کنیم که توجه به آن‌ها باعث انتخاب بهترین و مناسب‌ترین کانتر لابی من می‌شود. 

انتخاب بهترین مدل کانتر لابی من

کانتر چوبی لابی از نظر تنوع مدل سرآمد کانترهای دیگر است. به‌طوری‌که گاهی برای طراحی آن‌ها از ترکیب چوب با شیشه یا سنگ استفاده می‌کنند. اما هنگام انتخاب کانتر چوبی لابی علاوه بر زیبایی طرح و مدل باید به تناسب آن با محیط و فضای ساختمان نیز دقت کنید. 

انتخاب کانتر چوبی لابی بر اساس ابعاد و اندازه

برخی از انواع کانتر لابی من بزرگ ساخته می‌شوند؛ به‌طوری‌که فضای کافی برای قرار دادن پرونده‌ها و وسایل شخصی لابی من دارند. در مقابل برخی از مدل‌ها تنها برای لابی‌هایی مناسب هستند که فضای کوچک‌تری داشته و نیاز به بخش‌های جداگانه‌ای ندارند. به‌همین دلیل هنگام خرید و انتخاب آن‌ها باید به فضا و نیازهایی که دارید دقت کنید. 

برای آشنایی با درب لابی لوکس به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.

کانتر لابی من اولین نقطه‌ای است که افراد پس از ورود به یک ساختمان با آن مواجه می‌شوند. از این کانترها در اداره‌جات مختلف، مجتمع‌های مسکونی، دانشگاه‌ها، بیمارستان‌ها، هتل‌ها، سالن‌های همایش و مراکز آموزشی استفاده می‌شود. در ادامه این نوشته قصد داریم ویژگی‌ها و نکات مهم برای انتخاب و خرید کانتر چوبی لابی را بررسی کنیم:

کانتر لابی من چوبی و مزایای آن

کانتر لابی من با متریال مختلفی ساخته می‌شود. اما در میان همه آن‌ها کانتر چوبی لابی من توانسته است طرفداران زیادی به سمت خود جلب کند. اگر شما هم قصد دارید از میان انواع کانترها بهترین را انتخاب کنید باید با مزایای کانتر چوبی لابی آشنا شوید تا بتوانید در انتها تصمیم درستی بگیرید. در ادامه تنها با بخشی از مزایای این کانترها آشنا می‌شویم:

کانتر چوبی لابی قیمت مناسب‌تری نسبت به کانتر لابی من سنگی دارد. به همین دلیل سفارش و خرید آن برای عموم افراد راحت‌تر است. 

کانتر چوبی لابی زیبایی بی‌نظیری به محیط می‌بخشد. 

کانتر لابی من چوبی را می‌توان در رنگ‌های مختلفی سفارش داد. حتی گاهی می‌توان بر اساس نیاز چندین رنگ را با هم ترکیب کرد تا سازگاری بیشتری با محیط داشته باشد. 

به‌دلیل استفاده از چوب در کانتر لابی من می‌توان اشکال مختلفی به آن‌ها داد. این تنوع طرح و مدل باعث می‌شود کانتر چوبی لابی برای هر فضا و برای همه افراد مناسب باشد. 

کانتر چوبی لابی کیفیت مناسبی داشته و بسیار مقاوم است. 

تمیز کردن و نگهداری از این کانترها بسیار راحت است.

هنگام انتخاب کانتر لابی من به چه نکاتی توجه کنیم؟

اگر به کانتر چوبی لابی در ساختمان‌های مختلف دقت کرده باشید متوجه می‌شوید که هیچکدام از آن‌ها کاملا باهم یکسان نیستند. در واقع در هر کدام از انواع کانتر لابی من تفاوت‌هایی در ابعاد، طرح و مدل، کیفیت و رنگ دیده می‌شود. در مقابل هر ساختمانی به مدل خاصی از آن‌ها نیاز دارد. به همین دلیل نیز انتخاب اشتباه از میان آن‌ها باعث می‌شود محیط ساختمان بدشکل، بسته یا نامنظم به‌نظر برسد. در ادامه به نکاتی اشاره می‌کنیم که توجه به آن‌ها باعث انتخاب بهترین و مناسب‌ترین کانتر لابی من می‌شود. 

انتخاب بهترین مدل کانتر لابی من

کانتر چوبی لابی از نظر تنوع مدل سرآمد کانترهای دیگر است. به‌طوری‌که گاهی برای طراحی آن‌ها از ترکیب چوب با شیشه یا سنگ استفاده می‌کنند. اما هنگام انتخاب کانتر چوبی لابی علاوه بر زیبایی طرح و مدل باید به تناسب آن با محیط و فضای ساختمان نیز دقت کنید. 

انتخاب کانتر چوبی لابی بر اساس ابعاد و اندازه

برخی از انواع کانتر لابی من بزرگ ساخته می‌شوند؛ به‌طوری‌که فضای کافی برای قرار دادن پرونده‌ها و وسایل شخصی لابی من دارند. در مقابل برخی از مدل‌ها تنها برای لابی‌هایی مناسب هستند که فضای کوچک‌تری داشته و نیاز به بخش‌های جداگانه‌ای ندارند. به‌همین دلیل هنگام خرید و انتخاب آن‌ها باید به فضا و نیازهایی که دارید دقت کنید.  

انتخاب رنگ کانتر چوبی لابی 

تنوع رنگ در کانتر لابی من بسیار زیاد است و از رنگ‌های کرم و قهوه‌ای گرفته تا رنگ‌های سفید، مشکی، آبی و سبز برای آن‌ها استفاده می‌شود . اما برای اینکه لابی زیباتری داشته باشید، قطعا این ترکیب رنگ باید متناسب با فضای داخلی ساختمان و لابی شما باشد. 

دقت به ارتفاع کانتر چوبی لابی

ارتفاع کانتر لابی من باید استاندارد باشد تا از نظر جسمی به فردی که از آن استفاده می‌کند آسیب وارد نشود. دقت کنید علاوه بر ارتفاع خود کانتر، صندلی آن نیز باید کاملا متناسب با میز کانتر باشد تا فرد راحت از آن استفاده کند. 

برای آشنایی با کابینت کلاسیک به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.

مقالات مشابه

دکوراسیون‌تان را همانگونه که در ذهن تصور می کنید با خدمات ما بسازید

VERGEUR WOOD CRAFTS