کابینت کلاسیک

کابینت یکی از مهم‌ترین وسایل تشکیل‌دهنده هر آشپزخانه‌ای است، تأثیر بسیار زیادی در دکوراسیون داخلی داشته و به زیبایی محیط خانه می‌افزاید. ازآنجایی‌که کابینت نقش بسزایی در جلوه ظاهری آشپزخانه دارد انتخاب نوع مناسب آن برای هر منزلی، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. انواع مختلفی از کابینت‌ها در رنگ‌ها و طرح‌های متنوعی تولید می‌شوند تا افراد بتوانند باتوجه‌به سلیقه خود، کابینت مدنظر را انتخاب کنند. امروزه یکی از پر طرف‌دارترین سبک‌ها، سبک کلاسیک است که به‌وفور مورداستفاده قرار می‌گیرد.

کابینت کلاسیک

کابینت کلاسیک از طراحی ظاهری بسیار اشرافی، لوکس و زیبا برخوردار بوده و فضاهای داخلی خانه شما را تحت تأثیر ویژگی‌هایش قرار می‌دهد. استفاده از این نوع کابینت دارای سابقه طولانی‌مدت بوده و به‌کارگیری کابینت کلاسیک لوکس در طراحی کاخ‌های سلطنتی پرطرفدار است. در آشپزخانه‌هایی با طراحی و دکوراسیون کلاسیک اغلب از کابینت کلاسیک لوکس

استفاده می‌شود. هنگام ساخت کابینت کلاسیک، روی آن طرح‌های کلاسیک و سنتی با کنده‌کاری‌های ظریف نقش می‌بندند. کابینت کلاسیک لوکس این نقش و طرح‌ها با ظاهری بسیار شیک و مجلل چشم بیننده را نوازش می‌کند.

در این مقاله قصد داریم با کابینت آشپزخانه کلاسیک، کابینت کلاسیک لوکس ، کابینت کلاسیک چوبی، انواع و مزایا و معایب آن بیشتر آشنا شویم. پس تا انتها همراه ما باشید.

کابینت کلاسیک چه نوع کابینتی است؟

کابینت یک کلمه فرانسوی به معنی قفسه‌بندی است. قبل از روی کار آمدن کابینت‌ها در ایران، گنجه‌ها این کاربرد را داشته‌اند. با آنکه انواع مختلفی از کابینت‌ها طراحی و تولید می‌شوند اما کابینت کلاسیک همواره در طول تاریخ جز محبوب‌ترین نوع‌ها بوده‌ است. ازاین‌رو ما نیز کابینت آشپزخانه کلاسیک را بررسی می‌کنیم. در واقع ویژگی اصلی که کابینت آشپزخانه کلاسیک را از انواع دیگر کابینت‌های آشپزخانه متمایز می‌کند، داشتن ستون و سرستون‌هایی با طرح‌های منبت‌کاری‌شده مختلف است. از دیگر ویژگی‌های کابینت کلاسیک برخورداری از تاج و نحوه نورپردازی آن است.

کارخانه صنایع چوبی ورگر زیباترین طرح های کابینت را به شما ارائه می دهد.

مراحل ساخت کابینت کلاسیک

ساختن بدنه کابینت

ساخت بدنه کابینت طبق نقشه‌های اجرایی پروژه انجام می‌شود. به‌طوری‌که برای ساخت بدنه کابینت‌ها از ورق MDF ساده یا طرح کتان و همچنین برای تولید کابینت‌های زیر سینک از ورق PVC به‌منظور مقاومت بیشتر در برابر رطوبت استفاده می‌شود.

در و نمای بیرونی کابینت کلاسیک مهم‌ترین بخش‌های آن محسوب می‌شوند. معمولاً در ساخت این اجزا از مواد اولیه‌ای همچون چوب، MDF و روکش چوب استفاده می‌شود. البته لازم به ذکر است که کابینت‌های کلاسیک به‌طورکلی از چوب طبیعی ساخته می‌شوند.

نصب ستون، سرستون و منبت

این بخش از کابینت یا اصطلاحاً تزیینات آن هم به‌صورت آماده و هم به‌صورت دستی و با انواع چوب‌های طبیعی قابل سفارش است. البته توجه داشته باشید که محصولاتی که با هنر دست و چوب طبیعی ساخته می‌شوند ارزش و جایگاه ویژه‌ای در این صنعت دارند.

مرحله رنگ‌آمیزی کابینت

از آنجایی که MDFکه ماده اصلی سازنده‌ی کابینت است، دارای بافت‌هایی آسیب‌پذیر است به‌طوری‌که خام آن در برابر رطوبت و عوامل محیطی هیچ مقاومتی نداشته و خراب می‌شود. از این رو بهتر است که برای حفظ بافت و زیبایی ظاهری بیشتر آن، از رنگ‌آمیزی کابینت بهره ببریم. از بهترین رنگ‌های کابینت کلاسیک می‌توان به رنگ‌های سفید، کرم و رنگ طبیعی چوب اشاره کرد.

نصب کابینت

نصب صحیح و تخصصی کابینت آشپزخانه کلاسیک کار دشواری بوده و نیازمند نقش‌آفرینی افراد متخصص در این حوزه است.

کابینت آشپزخانه کلاسیک

کابینت آشپزخانه‌ای کلاسیک به چهار نوع تقسیم می‌شود. از انواع مختلف کابینت‌های کلاسیک می‌توان به کابینت کلاسیک چوبی، کابینت کلاسیک طرح چوب، کابینت کلاسیک ممبران، و کابینت کلاسیک رومی اشاره کرد. هر یک از سبک‌های گفته شده در بالا، دارای خصوصیات و مشخصات مخصوص خود بوده و در مکان‌های مختلفی مورداستفاده قرار می‌گیرند. در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

کابینت کلاسیک چوبی

می‌توان گفت کابینت کلاسیک چوبی، مجلل‌ترین و لوکس‌ترین نوع کابینت به حساب می‌آید. در تولید قسمت داخلی بدنه کابینت کلاسیک از چوبی‌ام دی اف و در تهیه درب‌ها از چوب طبیعی مانند راش، گردو، گیلاس و… استفاده می‌شود که باتوجه‌به سلیقه و نیاز مشتری در ضخامت‌های متفاوتی تولید می‌شود. درب کابینت کلاسیک چوبی معمولاً دارای نقش و نگارهای سنتی و زیبا است که توسط دستگاه سی‌ان‌سی ایجاد می‌شود.

کابینت کلاسیک چوبی بعد از مرحله سی‌ان‌سی به وسیله دستگاه‌های رنگ‌پاش، رنگ‌آمیزی می‌شود. رنگ‌بندی این کابینت‌ها نیز دارای تنوع بالایی بوده و مشتریان می‌توانند بسته به سلیقه خود بهترین گزینه را انتخاب کنند. اما با این همه حال کابینت کلاسیک چوبی قهوه‌ای بیشترین تقاضا را بین مشتریان داشته است. کابینت کلاسیک چوبی از ستون، سرستون و ستون‌های مختلف با طرح‌های مختلف منبت‌کاری‌شده تشکیل می‌شود. یکی از تفاوت‌های بزرگ کابینت‌های مدرن و کلاسیک استفاده از تاج و زیر چراغ در کابینت‌های دیواری است.

کابینت سبک روستیک از زیباترن کابینت های چوبی می باشد.

کابینت کلاسیک روکش چوب

کابینت کلاسیک روکش چوب یکی دیگر از انواع پرطرف‌دار کابینت کلاسیک است. در قسمت بدنه این نوع کابینت از ام‌دی‌اف سفید درجه یک استفاده می‌شود. درب آن نیز از جنس ام‌دی‌اف خام بوده و در دو طرف این ام‌دی‌اف یک لایه یک میلیمتری روکش چوب طبیعی پرس می‌شود. پس از پرس شدن این لایه، درب‌های کابینت به سایز مورد نظر در می‌آیند و سپس با دستگاه سی‌ان‌سی نقش‌های مدنظر روی درب‌ها اجرا می‌شود.

در این نوع کابینت همانند کابینت کلاسیک چوبی درب‌ها رنگ می‌شوند. از مزایایی که این سبک کابینت‌ها دارند می‌توان به هزینه مناسب و زیبایی مانند کابینت کلاسیک چوبی اشاره کرد. این کابینت آشپزخانه کلاسیک دارای ستون و سرستون‌های نقش‌برجسته و در طرح‌های متفاوت است و برای جذابیت بیشتر در این نوع کابینت از تاج و زیر چراغ نیز استفاده می‌شود. یکی از مهم‌ترین مواد مصرفی در کابینت‌های کلاسیک سنگ مصنوعی کورین است که به‌عنوان صفحه استفاده می‌شود. دستگیره‌های سرامیکی نیز کاربرد زیادی دارند.

کابینت کلاسیک رومی

زادگاه کابینت‌های رومی کشور ایتالیا است. در این کابینت‌ها از ستون‌هایی با جنس چوب خراطی استفاده شده است که از نظر ظاهری شباهتی بسیار زیاد به ستون‌های مورد استفاده در سازه‌های روم باستان دارند. جنس بدنه این نوع کابینت ام‌دی‌اف سفید بوده و در قسمت درب‌ها از ام‌دی‌اف خام استفاده می‌شود. درب‌ها به‌وسیله دستگاه سی‌ان‌سی به شکل مدنظر طراحی می‌شوند. با اینکه کابینت کلاسیک رومی دارای رنگ‌های متنوعی است ولی رنگ سفید آن طرف‌داران بیشتری دارد. جنس صفحه این نوع کابینت به طور معمول سنگ مصنوعی کورین یا کوارتز است اما از سنگ‌های طبیعی مانند گرانیت یا مرمر نیز استفاده می‌شود.

در کابینت‌های کلاسیک رومی از تاج و زیر چراغ‌های متفاوت و منحصر به فردی استفاده شده است. در واقع این تاج و زیر چراغ‌ها تنها در این نوع از کابینت استفاده می‌شوند. همچنین جنس به‌کاررفته در دستگیره‌های این کابینت‌ها نیز از نوع سرامیک است.

کابینت کلاسیک ممبران

کابینت ممبران سبک دیگری از دسته‌بندی کابینت آشپزخانه کلاسیک است که با اسم‌های کابینت وکیوم یا کابینت پی وی سی نیز شناخته می‌شود. جنس بدنه این مدل، ام‌دی‌اف سفید است و در قسمت درب‌ها از ام‌دی‌اف خام و بدون روکش استفاده می‌شود.

یکی از مؤلفه‌های کابینت وکیوم ستون‌ها با نقش‌های برجسته است که از مواد اولیه رزین و چوب در طراحی آن استفاده شده است. از دیگر ویژگی‌های بارز این نوع کابینت می‌توان به تاج‌ها و زیر چراغ‌های ابزار خورده که به‌دقت طراحی شده‌اند نیز اشاره کرد.

اصلی‌ترین اجزای کابینت کلاسیک

در واقع کابینت کلاسیک از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است. در ادامه به شرح و بررسی هرکدام از این بخش‌ها پرداخته‌ایم.

تاج کابینت

تاج کابینت یکی از اصلی‌ترین بخش‌های سازنده یک کابینت کلاسیک است. تاج در سمت بالایی کابینت و کمی جلوتر از آن نصب می‌شود. تاچ کابینت کلاسیک را بیشتر از چوب طبیعی و mdf خام می‌سازند. این تاج‌ها اغلب به شکل دو یا سه پله طراحی می‌شوند.

سر ستون

مهم‌ترین و طبیعی‌ترین مشخصه کابینت‌های چوبی سرستون‌ها و گل منبت‌هایی هستند که روی کابینت نصب می‌شوند. مرغوب‌ترین سرستون‌های کابینت با چوب و با هنر دست ساخته می‌شوند. البته سرستون‌های چوبی ماشینی نیز به‌صورت آماده در بازار موجودند.

مزایا و معایب کابینت آشپزخانه کلاسیک

برای اینکه بتوانید انتخاب آگاهانه‌ای داشته باشید دانستن مزایا و معایب کابینت آشپزخانه کلاسیک امری ضروری است. به همین خاطر به بررسی مزایا و معایب این کابینت‌ها می‌پردازیم تا شما نیز بتوانید درک درستی از آن داشته و تصمیم خود را هوشمندانه‌تر بگیرید.

مزایا کابینت آشپزخانه کلاسیک

• امکان حکاکی طرح دلخواه در این سبک از کابینت وجود دارد و شما به‌راحتی می‌توانید طرح مورد نظر خود را انتخاب کنید.

• از بزرگ‌ترین مزایای کابینت کلاسیک می‌توان به تنوع در رنگ بندی آن اشاره کرد که ست کردن با سایر وسایل منزل را آسان می‌کند.

• استفاده از سرستون‌ها با طرح‌های برجسته که در آن از گل‌های رنگ آمیزی شده استفاده شده باعث زیبایی دوچندان منزل شما می¬شود.

• اگر در ساخت این نوع کابینت‌ها متریال‌های مرغوب و با کیفیتی استفاده شده باشد بسیار با دوام خواهند بود و طی سال‌ها همان کیفیت و جذابیت اولیه را به خوبی حفظ خواهند کرد.

• کابینت کلاسیک دارای تاج و زیر چراغ ابزار خورده زیبا در سبک‌های گوناگون است.

معایب کابینت آشپزخانه کلاسیک

• این نوع کابینت‌ها بیشتر از بقیه کابینت‌ها به رطوبت حساس هستند.

• مقاومت کابینت کلاسیک نسبت به اشیا تیز و برنده پایین بوده و به راحتی بر روی آنها خط ایجاد می‌شود.

• تولید این کابینت‌ها پیچیده‌تر بوده و ظرافت بیشتری در آنها اعمال شده است و در نتیجه قیمت بالاتری نیز دارند.

• این سبک کابینت آشپزخانه در مقابل حرارت مقاومت پایینی داشته و بسیار آسیب‌پذیر است.

• در صورتی که طرح‌های کابینت آشپزخانه کلاسیکتان آسیب‌دیده باشد امکان تعمیر، ترمیم و تعویض وجود ندارد.

• به علت پیچیدگی و دقت زیاد، پروسه تولید و نصب مدت زیادی طول می‌کشد.

• باید گفت درصورتی‌که از متریال نامرغوب برای ساختن کابینت استفاده شود،طرح‌های کابینت سریع از بین می‌رود و رنگ آن کدر می‌شود.

کابینت آشپزخانه کلاسیک و چگونگی طراحی آن

پیش از سفارش کابینت باید طراحی سه‌بعدی کابینت آشپزخانه کلاسیک انجام شود. برخی متقاضیان برای طراحی و اجرای کابینت تمام چوب به کابینت‌سازها مراجعه می‌کنند یا طرح مورد نظرشان را از اینترنت پیدا کرده و پرینت می‌گیرند. اما درست‌ترین کار مراجعه به افرادی است که در این کار یعنی طراحی سه‌بعدی سررشته دارند.

طراحی سه‌بعدی دارای مزایای بسیاری است. با کمک طراحی سه‌بعدی شما قادر خواهید بود پیش از اینکه سفارش کابینت دلخواه شما اجرا شود طراحی و سبک آن را در فضای آشپزخانه خود ببینید. این کار باعث می‌شود تا با دقت بیشتر و خیالی آسوده‌تر کابینت آشپزخانه کلاسیک خود را انتخاب نمایید. طراحی‌های سه‌بعدی با اندازه‌های دقیقی محاسبه می‌شوند و بسیار طبیعی‌اند.

شایان ذکر است که یکی از مهم‌ترین فاکتورها در طراحی کابینت آشپزخانه کلاسیک توجه به تاج، زیر چراغ ستون، سرستون‌ها و نحوه، نحوه قرارگیری و نصب آن‌هاست. اگر تمامی نکات گفته‌شده را رعایت کنید بدون شک شما صاحب کابینت کلاسیک لوکس و زیبایی خواهید شد.

نکات مهم در هنگم انتخاب کابینت چوبی و کابینت کلاسیک

مهم‌ترین نکته‌ای که در هنگام انتخاب کابینت چوبی باید در نظر بگیرید سبک خانه است. یعنی کابینتی که انتخاب می‌کنید بایستی با فضای خانه و سایر بخش‌های آن فضا همانند نشیمن و پذیرایی و... تطبیق داشته باشد. توجه به این موضوع بسیار مهم است چرا که بسیاری از افراد فکر می‌کنند کابینت تنها برای فضای آشپزخانه بوده و ارتباطی با سایر بخش‌های منزل ندارد و این تفکر کاملاً غلط است. به‌عنوان‌مثال ترکیب یک نشیمن با سبک پست‌مدرن در کنار آشپزخانه کلاسیک چندان دلچسب نخواهد بود. همچنین باید فضای آشپزخانه خود را نیز در نظر بگیرید زیرا این نوع کابینت‌ها فضای نسبتاً زیادی را اشغال می‌کنند. در نهایت باتوجه‌به بودجه و سلیقه خود نسبت به خرید اقدام کنید.

جمع بندی

در این مطلب به معرفی کابینت کلاسیک چوبی و انواع مختلف دیگر کابینت در این سبک مانند کابینت کلاسیک لوکس

پرداختیم. همچنین مراحل ساخت آن را نیز توضیح دادیم و در نهایت مزایا و معایب آن را نیز ذکر کردیم. امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید و مطالب بیان‌شده برای شما مفید بوده باشد.

سبک کلاسیک، می‎تواند زیبایی یک آشپزخانه را تضمین کند. این سبک از دکوراسیون داخلی، سرشار از شکوه و جزء سبک‎ها‎ی دکوراسیون پرجزئیات است. یکی از مهم‎ترین بخش‎ها‎ در آشپزخانه کلاسیک، بخش کابینت است. اگرچه کابینت آشپزخانه کلاسیک می‎تواند تاثیر زیادی روی زیبایی آشپزخانه داشته باشد، اما اگر به دنبال خرید کابینت کلاسیک لوکس هستید، باید بدانید که به چه فاکتورهایی توجه کنید و اصلا یک کابینت کلاسیک چوبی باید دارای چه خصوصیاتی باشد؟ در ادامه این مقاله قصد داریم در مورد کابینت آشپزخانه کلاسیک و جزئیات کابینت کلاسیک چوبی صحبت کنیم. بنابراین، اگر شما هم به سبک دکوراسیون داخلی کلاسیک علاقه‎مندید و به دنبال خرید کابینت کلاسیک لوکس هستید، با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.  

کابینت آشپزخانه کلاسیک و خصوصیات آن

کابینت آشپزخانه کلاسیک می‎تواند تاثیر زیادی در زیبایی آشپزخانه شما داشته باشد. بنابراین، انتخاب یک کابینت کلاسیک لوکس، منحصر به فرد و باکیفیت در آشپزخانه کلاسیک بسیار مهم است. اگر به دنبال اجرای کابینت آشپزخانه کلاسیک در منزل خودتان هستید، باید به جزئیات کابینت کلاسیک چوبی و لوکس توجه بیشتری داشته باشید. به طور کلی، سبک دکوراسیون کلاسیک بر پایه جزئیات بنا می‎شود. این در حالی است که در سبک دکوراسیون مدرن، بیشتر به سادگی توجه می‎شود. 

بنابراین، کابینت آشپزخانه کلاسیک لوکس، باید دارای ظاهری جذاب و پرجزئیات باشد. کابینت کلاسیک لوکس وکیوم، یکی از بهترین انواع کابینت‎ها‎یی است که می‎توان برای منازل و مراکز اداری و غیر اداری مورد استفاده قرار داد. چرا که روی این کابینت کلاسیک چوبی، کار و به جزئیات آن بیشتر دقت شده است. چوب کابینت کلاسیک لوکس، باید تا حد امکان کار شده و دارای برجستگی‎ها‎ی خاصی باشد. 

کابینت مدرن از دیگر انواع کابینت ها است.

 کابینت کلاسیک لوکس

حتما در هنگام انتخاب کابینت کلاسیک چوبی، این سوال برای شما مطرح شده است که چه رنگی را برای کابینت خودتان انتخاب کنید؟ کابینت کلاسیک چوبی می‎تواند با رنگ‎ها‎ی متفاوتی خریداری شود. بنابراین، انتخاب یک کابینت کلاسیک لوکس بستگی به سلیقه و سبک دکوراسیون آشپزخانه شما دارد. 

توصیه می‎شود که از رنگ‎ها‎ی تکمیل کننده برای کابینت کلاسیک لوکس منزل خودتان استفاده کنید. به طور مثال، اگر بخش‎ها‎ی زیادی از آشپزخانه با رنگ‎ها‎ی تیره مانند طوسی طراحی شده‎اند، نیازی نیست که اقدام به خرید کابینت کلاسیک چوبی با رنگ تیره کنید. کابینت آشپزخانه کلاسیک با رنگ روشن مانند رنگ کرمی‎یا سفید، می‎تواند دکوراسیون آشپزخانه را زیباتر و تکمیل‎تر کند. 

بنابراین، برای انتخاب رنگ کابینت کلاسیک لوکس باید به دیگر رنگ‎ها‎ی به کار رفته در آشپزخانه توجه کنید. اگر‎ترکیب رنگ‎ها‎ی به کار رفته در آشپزخانه شما تیره است، بهتر است که رنگ کابینت آشپزخانه چوبی خود را روشن‎تر انتخاب کنید؛ اما اگر رنگ‎ها‎ی روشن مانند کرمی، سفید، طوسی روشن و ... در آشپزخانه شما به کار رفته‎اند، باید به دنبال انتخاب کابینت کلاسیک آشپزخانه با رنگ متفاوت و تیره‎تر باشید. 

جمع بندی 

در این مقاله در مورد نحوه انتخاب و طراحی کابینت آشپزخانه کلاسیک صحبت کردیم. با توجه به نکات توضیح داده‎شده، می‎توانید اقدام به خرید کابینت کلاسیک لوکس و یا چوبی کنید و دیگر دغدغه‎ای تحت عنوان خرید کابینت نداشته باشید. فراموش نکنید که معمولا قیمت کابینت کلاسیک، نسبت به کابینت‎ها‎یی که برای آشپزخانه‎ها‎ی مدرن مورد استفاده قرار می‎گیرند، بالاتر است. چون به جزئیات چوب، نوع دسته کابینت و بسیاری از موارد در کابینت کلاسیک چوبی توجه می‎شود. حتی ممکن است بر اساس نظر مشتری، نیاز به اجرای سیستم‎ها‎ی نوری برای کابینت آشپزخانه کلاسیک داشت. 



دکوراسیون تان را همانگونه که در ذهن تصور می کنید با خدمات ما بسازید

VERGEUR WOOD CRAFTS