×

به اشتراک بگذارید

  • کابینت مدرن ایتالیایی

کابینت سبک ایتالیایی در سال‌های اخیر به یکی از گزینه‌های پرطرفدار تبدیل شده است. مجموعه زیبایی که ضمن بهره‌مندی از زیبایی ظاهری و تنوع رنگ دارای ساختاری منسجم و بادوام نیز هست.

قابلیت انطباق کابینت ایتالیایی با سبک‌های مختلف از مدرن و کلاسیک نیز مزیتی مضاعف است که اقبال به این نوع کابینت را دوچندان می‌نماید.

در نوشتار پیش رو قصد داریم ضمن معرفی کابینت مدرن ایتالیایی شما را با زوایای مختلف آن از کاربردها تا مزایا آشنا نماییم.

کابینت سبک ایتالیایی

یکی از مهم‌ترین اجزای هر خانه ای آشپزخانه است. در طراحی و دکوراسیون آشپزخانه کابینت‌ها و سبک آن اهمیت بسیار زیادی دارد. یکی از انواع کابینت که طرفداران زیادی دارد کابینت سبک ایتالیایی است. ایتالیا یکی از مهم‌ترین کشورها در صنعت مد است. کابینت سبک ایتالیایی در دو نوع مدرن و کلاسیک موجود است و به سبب تنوع آن با هر سلیقه و هر منزلی قابل تطبیق است.کابینت مدرن اروپایی از دیگر سبک ها می باشد.

در این مطلب می‌خواهیم به معرفی کابینت سبک ایتالیایی و انواع آن بپردازیم پس با ما همراه باشید.

هم‌چنین می‌خوانیم:

• کابینت سبک ایتالیایی: آمیزه تنوع و زیبایی...

• از مزایای کابینت مدرن ایتالیایی بیشتر بدانیم!

• آموزه‌هایی از انتخاب رنگ در کابینت ایتالیایی

با ما تا انتهای مطلب همراه باشید.

کابینت مدرن ایتالیایی

کابینت بی‌شک بزرگ‌ترین و اصلی‌ترین بخش از دکوراسیون کاربردی هر آشپزخانه به‌شمار می‌آید. تاثیر ثابت و ماندگار آن بر زیبایی این قسمت از منزل به‌ویژه با توجه به سبک جدید طراحی داخلی منازل مدرن تا حدی بالاست. تا جایی که بدون وجود یک مجموعه کامل از این ملزومات نمی‌توان حساب چندانی روی دکوراتیو یده‌آل برای منزل باز کرد!

نزدیکی فضای آشپزخانه به محیط نشیمن و اشراف آن نیز از مواردی است که اهمیت این بخش از دکوراسیون داخلی را افزایش داده و بر نقش مهم آن تاکید می‌کند.

خوشبختانه با وجود تنوع بالای موجود در این فیلد کاری فرصت‌های مناسبی برای تکمیل این مجموعه و همراهی آن با سایر اجزای دکوراسیون داخلی منزل فراهم آمده است.

کابینت سبک ایتالیایی نمونه‌ای از تولیدات برتر در این زمینه است که با دارا بودن ویژگی‌های کاربردی مثبت و نمای بسیار شیک از این مزیت برخوردار است.

طراحی خارق‌العاده تولیدات این سبک کابینت و به‌کارگیری نکات ظریف و دقیق در آن باعث شده این نوع کابینت از برتری محسوسی نسبت به سایر نمونه‌ها برخوردار بوده و با استقبال عالی از طرف کاربران روبرو شود.

کابینت هایگلاس از زیباترین طرح ها می باشد.

در ادامه مطلب به معرفی این ویژگی‌ها خواهیم پرداخت. اما پیش از آن مایلیم گفتگویی درباره کابینت مدرن ایتالیایی و دیرینه طراحی و دکوراسیون در این کشور با شما داشته باشیم.

با ما همراه بمانید.

طراحی حرفه‌ای کابینت: از ایتالیا...، تا ایتالیا!

ایتالیا را می‌توان به‌جرات و بی هیچ اغراق، پایتخت دکوراسیون اروپا نامید. استعداد ذاتی مردم این بخش از دنیا به هنر طراحی و آثار برجسته هنرمندان این کشور همواره الگو و الهام‌بخش سایر کشورها بوده و آنها را به تولید محصولاتی با طراحی بهینه هدایت نموده است.

امروزه و در مورد طراحی کابینت آشپزخانه نیز روال کار به همین شکل است. البته باید در نظر داشت که قدرت بالای طراحی و هنرنمایی طراحان این کشور به کابینت سبک ایتالیایی محدود نشده و در سایر سبک‌ها از جمله کابینت کلاسیک ایتالیایی نیز جلوه‌گری می‌کند.

اما در مورد نمونه مدرن این محصولات همانطور که انتظار می‌رود اغلب طرح‌ها ساده و شیک بوده و در تهیه آنها تا جای ممکن حواشی اضافه حذف شده است. این ویژگی مزایای زیادی را به‌دنبال دارد که از کاهش فضای قرارگیری لوازم و استفاده حداکثری از آن تا امکان هماهنگی این نوع کابینت با سایر اجزای دکوراتیو را شامل می‌شود.

حذف تجملات و تشریفات که اغلب در قالب دستگیره‌های زرق و برق‌دار و یراق‌آلات به مجموعه کابینت‌های آشپزخانه اضافه می‌شوند، در نمونه‌های کابینت مدرن ایتالیایی ایده جالبی است که نمای شیک و متمایزی به این تولیدات بخشیده و به فضا آرامش می‌بخشد. همان چیزی که در سبک زندگی امروزی مورد نیاز بوده و فضاهای محدود و در مواردی کوچک آپارتمانی را زیبا و راحت می‌کند.

این جلوه در مواردی با حذف دستگیره‌ها و در قالب کابینت بدون دستگیره در مدل‌های جک‌دار یا فشاری جلوه‌گر شده و طرفداران زیادی را نیز به‌ خود جلب نموده است.



کابینت مدرن ایتالیایی



کابینت سبک ایتالیایی 

کابینت ایتالیایی دنیای رنگینی دارد و از جدیدترین کابینت مدرن است که در طیف وسیعی از رنگ‌های شاد و سرزنده تا ملایم و آرامش‌بخش پراکنده شده و فضای خانه و آشپزخانه شما را به‌شدت تحت‌تاثیر قرار می‌دهد.

در مورد رنگ‌های مصرفی در این مجموعه گفتنی بسیار است و مطلبی جداگانه می‌طلبد. اما در این مختصر همین بس که بدانیم تنوع رنگ‌های مدیترانه‌ای به‌کار رفته در کابینت سبک ایتالیایی از قرمز درخشان تا آبی آرامش‌بخش و در مجموعه‌ای از تناژهای هماهنگ، این روزها بسیاری از آشپزخانه‌های مدرن را مزین نموده است.

مجموعه‌ای از رنگ‌های روشن برای فضاهای کوچک و رنگ‌های تیره و مدرن که محیط را به نوعی تلطیف می‌کند. در این میان نمونه هایی با رنگ‌های ترکیبی می‌توانند فضاهای بینابین را مدیریت نموده و به اقتضای موقعیت بر حال و هوای آنها موثر باشند.

در ادامه به ویژگی‌های ساخت این سبک از کابینت پرداخته و نکاتی را در مورد آن با شما در میان می‌گذاریم.

با ما همراه بمانید.

ویژگی‌های ساخت در کابینت سبک ایتالیایی...

کاربرد المان جزیره: برای کسانی که با نمونه های کلاسیک کابینت آشنایی دارند، استفاده از جزیره در یک مجموعه کابینت ایده جالبی است که با افزودن آن به فضای آشپزخانه راحتی در عین شیکی و زیبایی را تجربه می‌کنیم. این بخش که در کابینت ایتالیایی نیز منظور شده بسیار مفید و کاربردی بوده و زمینه بیشترین استفاده از محیط آشپزخانه را فراهم می‌کند.

سادگی در عین شیک بودن: کابینت مدرن ایتالیایی همانطور که از نامش برمی‌آید نمونه‌ای از این محصولات در سبک مدرن است. ساده و شیک بودن آن را هم می‌توان به همین موضوع نسبت داد. این سبک کابینت به‌دلیل طرح و ساختار ساده از سهولت در کاربرد بیشتری نیز برخوردار بوده و نظافت آن نیز نسبت به مدل‌های کلاسیک و دارای تزئینات اضافه به‌مراتب آسان‌تر است.

صرف‌نظر از تزئینات اضافه و جزئیات دست و پاگیر این سبک دارای نکات مثبتی بسیاری است که کابینت سبک ایتالیایی را به نمونه‌ای ساده و در عین حال شیک و سازگار با سلیقه‌های مختلف تبدیل نموده و حتی مشکل‌پسندان را نیز راضی می‌کند.

استفاده بهینه از فضای موجود: در کابینت مدرن ایتالیایی تزئینات و زوائد اضافه تا حد امکان حذف و به‌همین دلیل نیز قرار گرفتن اجزای این نوع کابینت در کنار یکدیگر با دقت بالایی انجام می‌شود. موردی که به صرفه‌جویی در فضای موجود کمک کرده و امکان استفاده کامل از آن را بدون وجود پرتی و هدر رفت فضا فراهم می‌کند.

کاربرد قفسه دیواری: استفاده از شلف یا قفسه دیواری یکی از ویژگی‌های بارز مدل‌های مختلف کابینت سبک ایتالیایی است. این مزیت ضمن زیباسازی محسوس محیط، امکان استفاده بهتر و بیشتر از اکسسوری‌های ویژه آشپزخانه را فراهم می‌کند.

ضمن اینکه با وجود این نوع قفسه‌ها، مساحت در دسترس دیوارهای آشپزخانه نیز افزایش چشمگیری یافته و کار را برای استفاده کنندگان به‌ویژه بانوی آشپزخانه آسان‌تر می‌کند.

کاربرد متریال مرغوب و متنوع: نوع چوب یا ام دی اف مصرفی در ساخت کابینت از عوامل تاثیرگذار و مهم در شکل‌گیری ساختار این محصولات است. در تهیه کابینت مدرن ایتالیایی علاوه بر طراحی قوی از متریال مرغوب و باکیفیت نیز استفاده می‌شود که به‌نوبه خود نقش مهمی در بالا بردن کیفیت این محصولات دارد.دیزاین آشپزخانه مدرن نیاز به ساخت جدیدترین کابینت دارد.

کاربرد ام دی اف و مصنوعات چوبی در این سبک کابینت برخلاف نمونه‌های کلاسیک که اغلب با چوب طبیعی و به‌شکل دست‌ساز تهیه می‌شوند بسیار متداول است. هم‌چنین این مصنوعات با متریال متنوعی تهیه می‌شوند که امکان رضایت‌مندی مشتریان با هر نوع سلیقه و الزامات مصرفی را نیز بیشتر می‌کند.

های گلاس، ام دی اف، چوب و فلز و انواع متریال طبیعی و مصنوعی دیگر در این سبک از کابینت کاربرد داشته و به تولید نمونه‌هایی با تنوع و کیفیت بالا منجر می‌شود.

مونتاژ قوی و یکپارچه: مونتاژ قطعات کابینت و نصب آنها در هر مجموعه کابینت تاثیر زیادی در کیفیت نهایی کار داشته و آن را به‌طرز محسوسی تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. تا جایی که با کاربرد متریال مشابه شاهد نمونه‌‌هایی با سطح کیفی و قیمت متنوع نیز هستیم.

در کابینت سبک ایتالیایی تاکید زیادی بر ظرافت ساخت و دقت بالا در مونتاژ قطعات صورت گرفته که نتیجه آن تولید کابینت‌هایی با کیفیت بالاست که در همه جای دنیا نیز طرفداران زیادی دارد.

تنوع در رنگ و انتخاب تخصصی آن: در تهیه کابینت مدرن ایتالیایی با تنوع رنگ بالایی روبرو هستیم که تاثیر زیادی در بهبود نمای ظاهری محیط دارد. هم‌چنین این تنوع دست ما را در هماهنگ سازی این مجموعه با سایر اجزای دکوراتیو موجود در محیط، اکسسوری‌ها و دیوارپوش‌های موجود باز می‌گذارد.

در این سبک رنگ‌های مختلف به‌ویژه نمونه‌های درخشان و شاد و نیز نمونه‌های ترکیبی رنگ کاربرد زیادی دارند. این مورد ست نمودن کابینت سبک ایتالیایی را با دیگر بخش‌های آشپزخانه به‌راحتی امکان‌پذیر می‌کند.

تلفیق این رنگ‌های ترکیبی و متنوع با فضای کلی آشپزخانه شامل کف و دیوارها، سقف و حتی اجزای مورد استفاده نظیر تزئینات جانبی و اکسسوری‌ها، تجهیزات نورپردازی و دیگر موارد نیز کابینت مدرن ایتالیایی را به محصولی با قابلیت انعطاف بالا در این موارد تبدیل نموده است.

ارتفاع کم و سهولت دسترسی: در سبک ایتالیایی کابینت‌ها با ارتفاع کمتر تهیه و نصب می‌شوند تا ضمن دسترسی آسان برای همه محیط را سبک و راحت‌تر نیز جلوه دهند. این مزیت در کنار رنگ‌های روشن و ملایم فضای آشپزخانه را تحت‌تاثیر قرار داده و آن را به محیطی آرامش‌بخش و در عین حال شاد تبدیل می‌کند. هم‌چنین به‌دلیل کوتاه بودن ارتفاع در کابینت سبک ایتالیایی امکان استفاده بهینه از نورپردازی به سبک مدرن و کاربرد تجهیزات خاص آن نیز فراهم آمده و محیط از این نظر نیز تامین می‌شود.

استفاده از تجهیزات مدرن برش: در ساخت کابینت سبک ایتالیایی به‌دلیل برنامه‌ریزی برای تهیه سطوح صاف و یکدست و بدون حاشیه و زوائد از یک سو و مصرف انواع ورق‌های ام دی اف کارخانه‌ای از سوی دیگر، از روش برش دستی صرف‌نظر شده و تجهیزات مدرن و امروزی برای این منظور به‌کار گرفته می‌شود.

دستگاه برش لیزری CNC نمونه پرکاربردی از این تجهیزات است که در ساخت کابینت سبک ایتالیایی از آن استفاده شده و ضمن تولید قطعات بسیار صاف و یکپارچه به‌نمونه‌هایی با کیفیت بالا دست می‌یابیم.

مطالعه بیشتر: کابینت سبک روستیک

قیمت کابینت سبک ایتالیایی 

گرچه داستان کیفیت و زیبایی در دکوراسیون آشپزخانه پایانی ندارد، اما باید در نظر داشت که موضوع قیمت نیز همواره از نکات مهم در خرید کابینت بوده و سهم زیادی در انتخاب نهایی دارد.

این روزها و با توجه به نوسانات نرخ ارز و تاثیرات آن بر قیمت کلی اجناس، اعلام یک عدد به‌عنوان قیمت قطعی و نهایی آنها کاری دشوار است و اغلب نمی‌تواند بیان درستی باشد. اما استعلام قیمت‌ها و به‌روزرسانی آنها در هر وهله بخشی از این مشکل را حل کرده و نیاز مشتریان به آگاهی از قیمت نهایی اجناس را تا حد زیادی برطرف می‌کند.

در مورد کابینت سبک ایتالیایی نیز روال کار به همین شکل است و شما می‌توانید با استعلام قیمت‌ها از سایت‌های معتبر فروش یا ثبت سفارش ساخت این محصولات بخشی از پروسه خرید کابینت مدرن ایتالیایی را کلید بزنید.

با وجود کارشناسان حاضر در این مراکز معتبر، هم‌چنین مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در مورد این ملزومات نیز بسیار مفید بوده و می‌تواند به‌عنوان راهنمای خرید کابینت ایتالیایی مورد استفاده قرار گیرد.

کابینت سبک ایتالیایی و انواع آن

کابینت سبک ایتالیایی به دو نوع مدرن و کلاسیک تقسیم بندی می‌شود. نوع مدرن دارای ویژگی‌هایی همچون سادگی و مینیمالیسم است و نوع کلاسیک ویژگی سلطنتی و تجملاتی دارد. طرح، مدل و جنس مورد استفاده در کابینت‌ها مشخص کننده نوع کابینت سبک ایتالیایی است. 

کابینت سبک ایتالیایی مدرن

اولین ویژگی سبک مدرن سادگی کابینت سبک ایتالیایی مدرن است. از دیگر ویژگی‌های عدم استفاده از هر گونه یراق آلات، حکاکی یا طرح‌های برجسته بر روی بدنه یا در کابینت است. همچنین عملکردگرایی و استفاده بهینه از فضای آشپزخانه نیز از دیگر نکات مهم است. جزیره و همچنین کانتر نیز در کابینت سبک ایتالیایی نقش مهمی دارد. همچنین رنگ‌های خنثی نیز در این کابینت‌ها استفاده زیادی دارند. این رنگ‌ها بیشتر شیری، نقره ای و سفید هستند که از ایجاد ظاهری شلوغ در آشپزخانه جلوگیری می‌کنند. مواد و مصالح مورد استفاده در کابینت سبک ایتالیایی شامل موادی از جمله، هایگلاس، MDF براق و چوب طبیعی است.

کابینت سبک ایتالیایی کلاسیک 

نوع دیگر کابینت سبک ایتالیایی کلاسیک است. این نوع کابینت در نقطه مقابل کابینت سبک مدرن قرار دارد. از ویژگی‌های منحصر به فرد آن می‌توان به استفاده از رنگ‌های گرم اشاره کرد که فضایی دلنشین را برای مخاطب به وجود می‌آورد. این سبک در عمارت‌ها و قصرهای اروپایی مورد توجه بوده است و نمایان گر تجمل گرایی و سبک‌های سلطنتی است. در این نوع کابینت‌ها از حکاکی‌های برجسته و رنگ آمیزی شده، تاج، یراق، سرستون و سایر تزئینات مجلل استفاده شده است. همچنین در طراحی کابینت سبک کلاسیک از سنگ مرمر بر روی جزیره و سطح کابینت‌ها استفاده می‌شود که به ایجاد جلوه سلطنتی و مجلل‌تر کمک می‌کند. از ویژگی‌های منحصر به فرد کابینت سبک ایتالیایی می‌توان به دوام و مقاومت بالا اشاره کرد.

نکات مهم در هنگام خرید کابینت سبک ایتالیایی 

در هنگام انتخاب کابینت سبک ایتالیایی و همچنین نوع آن ضروری است که به چند نکته توجه کنید. در واقع اگر آشپزخانه شما فضای اندکی دارد کابینت سبک ایتالیایی مدرن انتخاب بهتری برای شماست. زیرا این سبک از کابینت‌ها با طراحی ساده، سطوح یکدست و بدون تزئینات اضافی حجم کمتری را اشغال می‌کنند و همچنین باعث می‌شوند تا فضای آشپزخانه بزرگ‌تر جلوه داده شود. اما از طرف دیگر در صورتی فضای منزل شما به طور کلی در سبک کلاسیک است بهتر است برای همخوانی بیشتر از کابینت ایتالیایی در آشپزخانه نیز استفاده کنید. 

برای آشنایی با کمد دیواری مدرن به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.

جمع بندی

در این مطلب به معرفی کابینت سبک ایتالیایی پرداختیم. همانطور که گفتیم کابینت سبک ایتالیایی به دو دسته مدرن و کلاسیک تقسیم بندی می‌شوند که هر یک ویژگی‌های خاص خود را دارند و باید با توجه به سلیقه، سبک کلی منزل و نیاز کابینت مناسب انتخاب شود.


مقالات مشابه

محصول مشابه

دکوراسیون‌تان را همانگونه که در ذهن تصور می کنید با خدمات ما بسازید

VERGEUR WOOD CRAFTS