کابینت مدرن

این روزها خرید کابینت مدرن به یکی از محبوب‌ترین گزینه‌های دکوراسیون خانه تبدیل شده است. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های کابینت مدرن، سادگی این سبک کابینت و استفاده از سطوح صاف و درخشان در آنهاست. به همین دلیل طراحی کابینت سبک مدرن جذابیت خانه و مخصوصا آشپزخانه را افزایش می‌دهد. کابینت آشپزخانه مدرن انواع و مدل‌های مختلفی دارد که در رنگ‌های ساده و خنثی ارائه می‌شود.

کابینت مدرن

این سبک پیچیدگی‌ها و طراحی‌های متنوع کابینت‌های کلاسیک را ندارد، اما همین سادگی باعث زیبایی و درخشندگی آن شده است. خرید کابینت مدرن نسبت به کابینت‌های کلاسیک صرفه اقتصادی بیشتری هم دارد. همچنین یکی از ویژگی‌های کابینت مدرن، تمیز شدن راحت به دلیل داشتن سطحی صاف است.

برای خرید کابینت مدرن چه ویژگی‌هایی را باید درنظر بگیریم؟ انواع مدل‌ها و رنگ‌های این سبک کدامند؟ چگونه از کابینت آشپزخانه مدرن محافظت کنیم؟

در این مطلب سعی داریم ویژگی‌های کابینت مدرن را بررسی کنیم تا بهترین راهنمایی را برای خرید کابینت مدرن در اختیار داشته باشید.

کابینت سبک مدرن 

همانطور که درحال گذر از سبک زندگی سنتی به سمت مدرن هستیم، کابینت سبک مدرن نیز جایگزین سبک کلاسیک می‌شود. کابینت آشپزخانه مدرن تاثیر زیادی روی زیبایی دکوراسیون خانه دارد. در طراحی‌های مدرن تاکید زیادی روی سادگی و سطوح صاف و براق می‌شود. به همین دلیل خرید کابینت مدرن هم با استقبال زیادی مواجه شده است. بنابراین شناخت ویژگی‌های کابینت مدرن اهمیت بسیار زیادی دارد.

یکی از ویژگی‌های کابینت‌ مدرن، استفاده از مواد دست‌ساز و مصنوعی است. این مواد معمولا از جنس شیشه، بتن، فلز و پلاستیک هستند. در کابینت سبک مدرن از شیشه‌های مات و نیمه شفاف بیشتر استفاده می‌شود. درواقع این حرکت یکی از ساده‌ترین ویژگی‌های کابینت مدرن است.

در این سبک از کابینت‌ها از روکش‌های پلاستیکی یا چوبی هم استفاده می‌کنند. رگه‌های افقی موجود در این روکش‌ها، باعث خاص بودن آنها می‌شود. همانطور که می‌دانید در ساخت کابینت‌های کلاسیک تنها از یک نوع چوب بهره می‌برند، اما برای ساخت کابینت سبک مدرن، می‌توان از ترکیب چوب‌ها، شیشه‌ها و ... استفاده کرد.

کابینت آشپزخانه مدرن و مفهوم رنگ ها

رنگ عنصر و جزء جدایی‌ناپذیر از ویژگی‌های کابینت مدرن است. معمولا از رنگ طبیعی روکش‌های چوبی استقبال بیشتری می‌شود، اما رنگ‌های خاص برجسته هم زیبایی‌های بی‌نظیر خود را دارند. یکی دیگر از عوامل مهم در خرید کابینت مدرن، طراحی مناسب درب‌ها و فرم کلی کابینت است.

همانطور که اشاره کردیم در طراحی کابینت مدرن، استفاده از خطوط صاف و سطوح براق در اولویت قرار دارد. چرا که این نوع طراحی فضایی بسیار دلباز و آرام برای شما فراهم می‌کند. به همین دلیل کابینت سبک مدرن برای هر طراحی آشپزخانه‌ای کارایی لازم را دارد.

رویکرد اصلی در کابینت آشپزخانه مدرن، حرکت به سمت کارایی و بهره‌وری است تا این که صرفا تزئینی باشد. با استفاده از آنها رویکرد زندگی مدرن امروزی در عین زیبایی و سادگی به شما انتقال داده می‌شود.

مطالعه بیشتر: کابینت سبک ایتالیایی

کابینت آشپزخانه مدرن چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

مهم نیست جنس مواد به‌کار رفته در کابینت مدرن چه کیفیتی داشته باشد؛ چیزی که در این سبک اهمیت دارد، سادگی است. درواقع باید گفت سادگی، اصلی‌ترین ویژگی کابینت سبک مدرن است. در ادامه به بررسی برخی از ویژگی‌های کابینت مدرن می‌پردازیم.

سادگی حرف اول را می‌زند!

این نوع کابینت‌ها در عین پیچیدگی‌هایی که در طراحی دارند، بسیار ساده هم هستند. این سادگی در عین حال دکوراسیون خانه شما را بسیار شیک و لوکس جلوه می‌دهد. درواقع می‌توان گفت یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های کابینت مدرن همین طراحی ساده آن است.

مطابق با مد روز دنیا حرکت می‌کند

البته این بدین معنا نیست که کابینت‌های کلاسیک طرح‌های به روزی ندارند. با این وجود کابینت سبک مدرن طراحی‌های منحصربه‌فردی را با خود وارد این عرصه کرده است. کابینت آشپزخانه مدرن کاملا برعکس طراحی نوع کلاسیک هستند. با این وجود فضایی بسیار شیک و جذاب را برای شما به ارمغان می‌آورند. به همین دلیل خرید کابینت مدرن با استقبال گسترده‌ای مواجه شده است.

بسیار کم کثیف می‌شوند

به دلیل متریال باکیفیت به‌کار رفته در این نوع کابینت ها و سطح صافی که دارند، معمولا نیازی به تمیز کردن ندارند. چرا که فاقد هرگونه برجستگی یا فرورفتگی هستند و کثیفی‌ها را در سطح خود نگه نمی‌دارد. اگر گردوغباری هم روی کابینت مدرن آشپزخانه بنشیند، به‌راحتی غبارزدایی می‌شود.

آشپزخانه شما را مرتب‌تر می‌کند

همانطور که اشاره کردیم کابینت سبک مدرن، فاقد جزئیات و برجستگی‌های بی‌مورد است. به همین دلیل خرید کابینت مدرن، برابر است با نظم و یکدستی بیشتر آشپزخانه و منزل شما.

کابینت مدرن کشوهای زیادی دارد

وجود کشوهای زیاد، فضای بیشتری برای گذاشتن وسیله‌های اضافی در اختیار شما قرار می‌دهد. کابینت سبک مدرن با استفاده از کشوهای زیاد، نیازهای شما را تا حدود زیادی برآورده می‌کند. یکی از ویژگی‌های کابینت مدرن وجود این کشوها در بخش پایینی است که باعث دسترسی راحت شما می‌شود. به همین دلیل می‌توان گفت کابینت آشپزخانه مدرن، بهره‌وری آشپزخانه شما را هم افزایش می‌دهد.

کابینت آشپزخانه مدرن فضای خانه را جمع و جور نشان می‌دهد

قیمت مقرون به‌صرفه دارد

خرید کابینت مدرن از نظر اقتصادی هم به نفع شماست. همانطور که می‌دانید هزینه نهایی کابینت وابسته به متریال و جنس به‌کار رفته در آنهاست. کابینت مدرن به دلیل سادگی در طراحی معمولا قیمت تمام‌شده بسیار پایین‌تری هم دارد. البته ناگفته نماند که کابینت آشپزخانه مدرن بسیار گران قیمت هم در بازار وجود دارد.

هیچ فضای پرتی باقی نمی‌ماند

یکی از ویژگی‌های کابینت مدرن استفاده از اندازه زمین تا سقف است. به همین دلیل فضای بیهوده‌ای در آشپزخانه باقی نمی‌ماند. به همین دلیل خرید کابینت مدرن باعث یکپارچه دیده شدن دکوراسیون شما می‌شود. همچنین در کابینت سبک مدرن، خبری از شکاف‌های بین کابینت‌ها نیست.

دارای فضای زیاد و جادار است

همانطور که اشاره کردیم یکی از ویژگی‌های کابینت مدرن یکپارچگی آن از کف تا سقف است. همچنین قفسه‌ها و کشوهای زیادی در داخل آن جای می‌گیرند. به همین دلیل با خرید کابینت مدرن، می‌توانید لوازم زیادی را داخل آن قرار دهید. این ویژگی کابینت آشپزخانه مدرن به خصوص برای خانه‌های دارای فضای کم مناسب است.

دستگیره‌ها ساده و توکار هستند

همانطور که اشاره کردیم، طراحی کابینت آشپزخانه مدرن بسیار ساده است. به همین دلیل استفاده از دستگیره های کلاسیک با طراحی پیچیده در کابینت سبک مدرن جایی ندارد. در این نوع کابینت‌ها اغلب دستگیره به صورت توکار یا بسیار ساده است. یکی از دلایل مهم استقبال از خرید کابینت مدرن همین ویژگی است.

بررسی انواع مدل‌های کابینت سبک مدرن

خرید کابینت مدرن در عین سادگی، باعث افزایش زیبایی و جذابیت دکوراسیون خانه شما می‌شود. در طراحی و دکوراسیون سبک امروزی، استفاده از رنگ‌های شلوغ جایگاه چندانی ندارد. کابینت سبک مدرن هم از این شیوه پیروی می‌کند. به همین دلیل یکی از ویژگی‌های کابینت مدرن، استفاده از رنگ‌های یکدست و ساده است. در طراحی کابینت آشپزخانه مدرن طرح و رنگ بیهوده‌ای وجود ندارد. در ادامه به معرفی 2 مدل از کابینت سبک مدرن می‌پردازیم.

کابینت نئوکلاسیک

این نوع کابینت‌ها همانطور که از نامشان پیداست، ترکیبی از سبک کلاسیک و مدرن هستند. به همین دلیل یکی از پرطرفدارترین طرح‌های مورد استفاده در دکوراسیون هستند. در واقع بهترین ویژگی‌های کابینت مدرن و کلاسیک در سبک نئوکلاسیک پیاده‌سازی شده است. طرح اصلی این کابینت‌ها از سبک معماری رومی پیروی می‌کند. با نگاهی دقیق به طرح کابینت نئوکلاسیک، متوجه پیاده‌سازی سبک کلاسیک روی کابینت سبک مدرن می‌شوید. همچنین در این نوع کابینت‌ها معمولا از رنگ‌های معتدل بهره گرفته می‌شود.

کابینت نئوکلاسیک تلفیقی از کابینت کلاسیک و مدرن

کابینت آشپزخانه مدرن استیل

این نوع کابینت سبک مدرن، علاوه‌بر دارا بودن ویژگی‌های کابینت مدرن، دوام و استحکام زیادی هم دارد. درواقع خرید کابینت مدرن استیل، مقرون به‌صرفه و اقتصادی است. استیل ضد زنگ زیبایی و جذابیت خاصی به دکوراسیون خانه شما می‌بخشد. درواقع یکی از اصلی‌ترین مزایای خرید کابینت مدرن استیل، مقاومت در برابر زنگ‌زدگی است. البته ذکر این نکته هم ضروری است که کابینت آشپزخانه مدرن جنس استیل، انعطاف‌پذیری و فرم‌پذیری زیادی ندارد.

معرفی بهترین رنگ‌ها و مدل‌های کابینت آشپزخانه مدرن

همانطور که اشاره شد رنگ‌های ساده و متعادل کاربرد بیشتری در این سبک دارند. به همین دلیل باعث ایجاد فضایی دلباز و جذاب برای دکوراسیون خانه شما می‌شوند. در کابینت سبک مدرن خبری از طرح‌ها و رنگ‌های بسیار زیاد و شلوغ نیست و از سبکی ساده و درعین حال زیبا پیروی می‌کنند. این سادگی در طرح و رنگ باعث تمرکز بیشتر چشم و آرامش کلی انسان می‌شود. در ادامه به معرفی برخی از محبوب‌ترین مدل‌های کابینت آشپزخانه مدرن از نظر رنگ می‌پردازیم.

کابینت مدرن رنگ نسکافه‌ای

همانطور که نوشیدن نسکافه لذتی بی‌نظیری دارد، رنگ نسکافه‌ای هم بسیار جذاب و لذت‌بخش است. استفاده از این رنگ در کابینت سبک مدرن باعث ایجاد نمایی زیبا در دکوراسیون خانه می‌شود. معمولا از کابینت‌های نسکافه‌ای برای خانه‌هایی که متراژ بزرگ‌تری دارند استفاده می‌شود. به همین دلیل خرید کابینت مدرن نسکافه‌ای برای خانه‌های متراژ پایین مناسب نیست. همچنین یکی از ویژگی‌های کابینت مدرن نسکافه‌ای، ایجاد آرامش ذهنی است.

کابینت مدرن رنگ سفید

همانطور که می‌دانید رنگ سفید به دلیل زیبایی و راحتی در ست‌ کردن، طرفداران بسیار زیادی دارد. استفاده از این رنگ در کابینت سبک مدرن باعث افزایش جذابیت و البته بزرگ‌نمایی محیط خانه می‌شود. رنگ سفید در کابینت مدرن آشپزخانه به‌راحتی با رنگ‌های دیگر هماهنگ می‌شود. معمولا استفاده از تم سفید در کنار رنگ نقره‌ای طرفداران بیشتری دارد. اگر تم اصلی خانه شما سفید است، استفاده از کابینت آشپزخانه مدرن سفید، باعث افزایش هماهنگی و هارمونی دکوراسیون شما می‌شود.

خرید کابینت مدرن رنگ سفید محبوبیت بالایی دارد

کابینت مدرن رنگ سبز

رنگ سبز از جمله رنگ‌های آرامش‌بخش و متعادل است که استفاده از آن باعث سادگی و زیبایی بیشتر کابینت سبک مدرن می‌شود. اگر به‌دنبال تنوع و رهایی از رنگ‌های رایج و تکراری هستید، کابینت مدرن آشپزخانه سبز بهترین گزینه است. البته ناگفته نماند که خانواده رنگ سبز، طیف عظیمی از رنگ‌ها را شامل می‌شوند.

کابینت سبک مدرن رنگ سبز بسیار شیک و زیباست

کابینت مدرن رنگ تیره

خرید کابینت رنگ تیره را می‌توان مختص خاص پسندان دانست. استفاده از این رنگ‌ها جذابیتی دوچندان به دکوراسیون خانه شما می‌بخشد. همچنین یکی از ویژگی‌های کابینت مدرن رنگ تیره، هماهنگی آن یا رنگ‌های دیگر دکوراسیون است.

کابینت مدرن رنگ سیاه

شاید استفاده از رنگ سفید و روشن در کابینت سبک مدرن بسیار رایج باشد، اما استفاده از رنگ مشکی در کابینت آشپزخانه مدرن، باعث افزایش زیبایی و ایجاد فضایی مدرن می‌شود. یکی از ایده‌های جذاب هم ترکیب رنگ سفید با مشکی در کابینت آشپزخانه است.

استفاده از کابینت رنگ تیره باعث افزایش جذابیت دکور می‌شود

کابینت مدرن دو رنگ

یکی از ویژگی‌های کابینت مدرن امکان ترکیب رنگ‌هاست. شما می توانید در کنار تم اصلی از رنگ متناسب با آن برای ایجاد جذابیت بیشتر استفاده کنید. با استفاده از این ترکیب رنگ‌ها، فضای آشپزخانه شما هم بزرگ‌تر دیده می‌شود.

انواع کابینت آشپزخانه مدرن

استفاده از طرح‌های ساده و در عین حال زیبا برای آشپزخانه، باعث افزایش جذابیت آن می‌شود. همچنین استفاده از رنگ‌ها و طرح‌های ساده باعث ایجاد آرامش شده و از خستگی شما جلوگیری می‌کند. هنگام خرید کابینت مدرن توجه به طرح و رنگ دلخواه اهمیت بسیار بالایی دارد. در ادامه به معرفی برخی از ایده‌ها و مدل‌های کابینت سبک مدرن می‌پردازیم.

کابینت بدون دستگیره

با خرید کابینت بدون دستگیره دکوراسیون آشپزخانه شما بسیار ساده و البته خنثی به‌نظر خواهد رسید. سادگی و جذابیت از ویژگی‌های کابینت مدرن بدون دستگیره است. انتخاب کابینتی که دستگیره نداشته یا دستگیره‌های معدودی دارد، باعث می‌شود تا چند سال به‌راحتی از آن استفاده کنید. همچنین می‌توانید برای خرید کابینت مدرن که دارای لبه است اقدام کنید.

کابینت کالر بلاک (Color-Block)

این نوع کابینت آشپزخانه مدرن، زیبایی و جذابیتی مثال‌زدنی به فضای آشپزخانه شما می‌بخشد و باعث افزایش انرژی شما می‌شود. افزایش تناسب و هماهنگی با انتخاب رنگ سفید، یکی از ویژگی‌های کابینت مدرن کالر بلاک است. به طور کلی برای خرید کابینت مدرن توجه به رنگ‌های روشن اهمیت بالایی دارد.

کابینت چوبی ساده

استفاده از کابینت‌های فلزی دیگر منسوخ شده است. امروزه وجود کابینت سبک مدرن باعث افزایش استفاده از چوب به‌جای فلز در آشپزخانه شده است. یکی از ویژگی‌های کابینت مدرن چوبی، هماهنگی آن با دکوراسیون خانه و آشپزخانه است. استفاده از چوب در کابینت آشپزخانه مدرن، باعث پیروی از طرح ساده در این نوع سبک می‌شود.

کابینت یکپارچه

این نوع کابینت‌ آشپزخانه مدرن، مناسب برای آشپزخانه‌هایی است که فضای کافی دارند. خرید کابینت مدرن یکپارچه یا یکسره، باعث کاهش فضاهای اضافی می‌شود. همچنین فضای زیادی برای کابینت و نگهداری از لوازم آشپزخانه شما به‌ وجود می‌آید. با استفاده از این نوع کابینت، نیازی نیست نگران جانمایی لوازم آشپزخانه اضافی خود باشید.

کابینت چند لایه

در این نوع کابینت آشپزخانه مدرن از ورقه‌های چوبی بسیار نازک استفاده می‌کنند. یکی از ویژگی‌های کابینت مدرن چندلایه، استفاده از رزین‌های بسیار محکم برای اتصال ورقه‌ها به یکدیگر است. به همین دلیل از لحاظ مقاومت بسیار ایده‌آل هستند. خرید کابینت مدرن چندلایه از نظر اقتصادی مقرون به‌صرفه است. معمولا از لامپ آویزان، برای زیبایی بیشتر این نوع کابینت سبک مدرن استفاده می‌کنند.

خرید کابینت مدرن؛ بررسی جنس و متریال

کابینت سبک مدرن هم مثل سایر سبک‌ها، دارای مواد و متریال مختلف است. همانطور که می‌دانید امروزه استفاده از ورق‌های MDF بسیار رایج است. از این ورق‌ها معمولا با روکش‌های متنوعی استفاده می‌کنند. به طور کلی مواد کابینت آشپزخانه مدرن شامل موارد زیر می‌شود:

• ملامینه

• PVC

• ممبران

• هایگلس

• پلی اورتان

• پلی گلی

• لمی گلس

• فرامید

• پولیشی


خرید کابینت مدرن چه معایبی دارد؟

با وجود تمام مزایا و ویژگی‌های کابینت مدرن، خرید کابینت مدرن معایب خاص خود را هم دارد. کابینت سبک مدرن نسبت به حرارت زیاد، رطوبت و خراشیدگی مقاومت چندانی ندارد. به همین دلیل قرار دادن ظروف خیس روی کابینت آشپزخانه مدرن، باعث تورم چوب آن می‌شود.

همانطور که گفته شد، طراحی این نوع کابینت‌ها از نوع ساده با سطوحی صاف است. به همین دلیل یکی از ویژگی‌های کابینت مدرن، براق بودن بدنه آن است. البته این ویژگی باعث می‌شود هنگام استفاده، رد لکه انگشتان دست روی درب و بدنه آن باقی بماند.

اگر از متریال فرامید برای کابینت آشپزخانه مدرن استفاده کردید، به دلیل وجود برجستگی‌های زیاد در این مواد، پاک کردن آنها کمی دشوار است. همچنین خرید کابینت مدرن، به دلیل وجود طرح ساده، ممکن است بعد از مدتی تکراری و خسته‌کننده به‌نظر برسد.

کابینت آشپزخانه مدرن MDF چه ویژگی‌هایی دارد؟

استفاده از ام دی اف در کابینت سبک مدرن، محبوبیت زیادی دارد. جنس ورقی که در کابینت آشپزخانه مدرن مورد استفاده قرار می‌گیرد ام دی اف نام دارد. از ویژگی‌های کابینت مدرن ام دی اف، می‌توان به دوام بالا در برابر رطوبت اشاره کرد.

در مورد کیفیت ساخت این ورق‌ها باید گفت که بستگی زیادی به کارخانه تولید آن دارد. البته لازم به ذکر است که ام دی اف فقط برای خرید کابینت مدرن مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، بلکه در ساخت انواع دکورها، کمدها، میزها و ... کاربرد دارد.

استفاده از ورق‌های ام دی اف باعث حرکت شما به سمت کابینت سبک مدرن می‌شود. همچنین به‌کارگیری این نوع کابینت آشپزخانه مدرن، باعث افزایش جذابیت دکوراسیون خانه و آشپزخانه شما می‌شود.

کابینت سبک مدرن هایگلس چه ویژگی‌هایی دارد؟

یکی از انواع کابینت آشپزخانه مدرن، کابینت مدرن هایگلاس بوده که دارای مغزی ام دی اف و روکشی از جنس گلس هستند. معمولا این جنس کابینت را از کشورهای مطرح این حوزه مثل؛ آلمان، ترکیه، ایتالیا، اتریش و ... وارد می‌کنند.

یکی از ویژگی‌های کابینت مدرن هایگلس، کمتر بودن میزان موج در رفلکت روکش آن محسوب می‌شود. همچنین برای خرید کابینت مدرن، باید درنظر داشته باشید که معمولا قیمت کابینت هایگلس گران‌تر از ام دی اف است.

استفاده از کابینت آشپزخانه مدرن هایگلس، باعث افزایش جذابیت و زیبایی آشپزخانه شما می‌شود. چرا که یکی از ویژگی‌های کابینت مدرن هایگلس، انعکاس دادن نور و براق بودن آن است.

نکات مهم نگهداری از کابینت سبک مدرن

همانطور که اشاره شد یکی از ویژگی‌های کابینت مدرن سطوح صاف و ساده است. با این وجود عوامل زیادی باعث ایجاد آسیب به کابینت آشپزخانه مدرن می‌شوند. در ادامه نکات مهم نگهداری که باید قبل از خرید کابینت مدرن بدانید بررسی می‌کنیم.

از کابینت سبک مدرن در برابر رطوبت محافظت کنید

همانطور که گفته شد کابینت آشپزخانه مدرن در برابر رطوبت استحکام لازم را ندارد. به همین دلیل عواملی که باعث ایجاد رطوبت و حرارت می‌شوند را از آن دور کنید. حتی اگر خرید کابینت مدرن از جنس ضد آب بوده باشد. همچنین هنگام مشاهده تجمع آب در نواحی نزدیک به کابینت سبک مدرن، باید سریعا نسبت به تمیز کردن آن اقدام کنید.

از کابینت آشپزخانه مدرن در برابر حرارت محافظت کنید

یکی دیگر از عوامی که باعث آسیب کابینت سبک مدرن می‌شود، قرار گرفتن در معرض حرارت بسیار زیاد است. با وجود ویژگی‌های کابینت مدرن، یکی از نقاط ضعف آن عدم مقاومت کافی در برابر دمای زیاد است. به همین دلیل از قرار دادن وسایل بسیار داغ روی آن خودداری کنید.

از برخورد وسیله‌های نوک تیز به کابینت سبک مدرن جلوگیری کنید

هنگام خرید کابینت مدرن، باید از برخورد وسایل تیز و برنده به آن جلوگیری کنید. خط و خش حاصل از برخورد این وسایل به کابینت آشپزخانه مدرن، باعث ایجاد ظاهری نامناسب می‌شود.

از وارد کردن فشار بیش از حد به کابینت آشپزخانه مدرن خودداری کنید

از ویژگی‌های کابینت مدرن که بگذریم، باید در مورد نوع استفاده آن احتیاط‌های لازم را انجام دهیم. وارد کردن فشار بیش از حد به درب یا بدنه کابینت باعث آسیب دیدن آن می‌شود. به همین دلیل باید از نشستن یا قرار دادن اشیاء بسیار سنگین روی آن خودداری کنید. چرا که علاوه‌بر بدنه، پایه‌های کابینت سبک مدرن هم دچار خرابی می‌شوند؛ بنابراین بعد از خرید کابینت مدرن حتما این نکات را رعایت کنید.

کابینت مدرن از زیباترین و هوشمندانه‌ترین انتخاب‌ها برای تجهیز آشپزخانه است. در معماری جدید آشپزخانه‌های اپن از اجزاء اصلی دکوراسیون داخلی خانه محسوب می‌شوند.

استفاده از کابینت آشپزخانه مدرن نمایی لوکس و لاکچری به خانه بخشیده و به راحتی با لوازم دیگر هم‌خوانی پیدا می‌کند. سادگی از ویژگی‌های اصلی کابینت سبک مدرن است که بر طرفداران آن افزوده است.

در این مطلب شما را با کابینت سبک مدرن و مزایای آن آشنا می‌کنیم. با ما همراه شوید...

کابینت آشپزخانه مدرن در سال‌های اخیر زینت بخش بسیاری از خانه‌ها شده است. اغلب زوج‌های جوان ترجیح می دهند از کابینت سبک مدرن برای تجهیز آشپزخانه استفاده کنند. کابینت مدرن در حین سادگی از زیبایی منحصر‌به‌فردی برخوردار بوده و شیوه‌ای کاملا جدید برای دیزاین آشپزخانه مدرن  است.

کابینت آشپزخانه مدرن نقطه مقابل نمونه‌های کلاسیکی است که ساخت آن‌ها کار و زمان زیادی نیاز داشت و در گذشته بیشتر خانه‌ها از آن استفاده می‌نمودند. در کابینت مدرن خبری از تزئینات اضافی و شیار‌ها و بریدگی‌ها نیست.

کابینت سبک مدرن درهایی صاف و یکدست داشته و همین سادگی به جذبیت و زیبایی کابینت آشپزخانه مدرن افزوده است. انتخاب کابینت آشپزخانه مدرن شما را در داشتن فضایی شیک، کاربردی و آرام کمک می‌کند.

کابینت مدرن در اغلب موارد توسط ابزار‌های کاربردی تجهیز می‌شود که کار و آشپزی را در آشپزخانه سبک مدرن نسبت به سبک‌های دیگر، آسان‌تر می‌کند.

کابینت مینیمال از نمونه کابینت های مدرن است.

کابینت آشپزخانه مدرن و مزایای آن

این روز‌ها اغلب خانواده‌ها به دلیل مزایای فراوان کابینت مدرن نسبت به کلاسیک، ترجیح می‌دهند از کابینت آشپزخانه مدرن برای تجهیز و تکمیل خانه خود استفاده کنند. این دلایل عبارتند از:


قیمت مناسب: گرچه قیمت کابینت مدرن به متریال مصرفی آن بستگی دارد، اما قیمت تمام شده کابینت سبک مدرن به دلیل سادگی بیشتر و نداشتن تزئینات اضافی مانند ستون‌ها و منبت‌کاری و ... مناسب‌تر است. از طرفی چوب‌ها دارای قیمت‌های متفاوتی بوده و می‌توان از نمونه‌هایی با قیمت مناسب استفاده کرد.

سادگی: همان‌طور که پیشتر نیز گفتیم سادگی کابینت مدرن از مزایای کابینت سبک مدرن به‌شمار می‌رود. طرح‌های ساده با هر نوع کفپوش یا لوازم دیگر در کابینت آشپزخانه مدرن می‌تواند هم‌خوانی داشته باشد.

ارتفاع بالای کابینت مدرن: به‌طور کلی کابینت آشپزخانه مدرن تا سقف ادامه دارد. این ویژگی در کابینت سبک مدرن موجب می‌شود کابینت مدرن دارای طبقات بیشتری باشد و لوازم بیشتری در کابینت‌ها جاساز شود.

نظافت آسان: اصولا کابینت آشپزخانه مدرن از زمین تا سقف ادامه داشته و هیچ‌گونه شکاف یا درزی برای جرم یا گرد و غبار ندارد. از طرفی صیقلی بودن چوب‌های به‌کار رفته در کابینت مدرن، نظافت کابینت سبک مدرن را نسبت به نمونه‌های کلاسیک آسان‌تر می‌کند.

کاربردی بودن: وجود طبقات زیاد به دلیل ارتفاع بالا در کابینت سبک مدرن، فضای داخلی این نوع کابینت را کاربردی کرده و امکان قرار دادن لوازمی با ارتفاع مختلف را میسر کرده است.

تنوع بالا: خوشبختانه تنوع طرح و رنگ متریال موجود در بازار برای ساخت کابینت سبک مدرن به‌اندازه‌ای بالا است که تمام سلیقه‌ها را شامل می‌شود.

در چند دهه اخیر ساخت کابینت سبک مدرن نسبت به مدل‌های قدیمی افزایش چشم‌گیری داشته است. بیشتر خانواده‌ها خصوصا زوج‌های جوان از لوازم لوکس و جدید برای تزئین خانه استفاده می‌کنند. برای تکمیل چنین فضایی، کابینت آشپزخانه مدرن تکمیل‌کننده دکوراسیون داخلی خواهد بود.

کلام پایانی

همانطور که اشاره کردیم کابینت سبک مدرن و طراحي آشپزخانه مدرن در عین سادگی، زیبایی و جذابیت دکوراسیون شما را افزایش می‌دهد. درواقع سادگی یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های کابینت مدرن است. همچنین خرید کابینت مدرن باعث افزایش فضای قرار دادن لوازم اضافی شما می‌شود. کابینت آشپزخانه مدرن معمولا در رنگ‌های خنثی و ساده عرضه می‌شود.

در این مطلب سعی کردیم توضیحات کاملی در مورد ویژگی‌های کابینت مدرن ارائه دهیم. با شناخت کامل کابینت سبک مدرن به‌راحتی می‌توانید گزینه مناسب با آشپزخانه خود را انتخاب کنید. به این ترتیب با خیالی راحت نسبت به خرید کابینت سبک مدرن اقدام کنید. این سبک کابینت‌ها البته با وجود مزایای زیادی که دارند، معایبی هم با خود به یدک می‌کشند.

کابینت آشپزخانه مدرن در برابر رطوبت و حرارت مقاومت لازم را ندارد. به همین دلیل بهتر است کابینت سبک مدرن را نباید در معرض دمای زیاد و رطوبت قرار دهید. همچنین هنگام مشاهده کوچک‌ترین تجمع آبی باید خیلی سریع نسبت به تمیز کردن آن اقدام کنید.


دکوراسیون تان را همانگونه که در ذهن تصور می کنید با خدمات ما بسازید

VERGEUR WOOD CRAFTS