×

به اشتراک بگذارید

  • کابینت سبک روستیک

طراحی کابینت با توجه به دیزاین محیط آشپزخانه اهمیت بسیاری دارد. ضمن اینکه در حال حاضر تنوع زیادی در سبک طراحی آشپزخانه و کابینت وجود دارد. از طرفی وجود صدها ایده طراحی کابینت و تغییر مکرر نحوه طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه، این نوع تصمیم‌گیری را سخت‌تر‌ می‌کند. کابینت سبک روستیک یکی از شاهکارهای فوق‌العاده در زمینه طراحی کابینت است. اگر چه کابینت‌های مدرن بخش قابل توجهی از دیزاین‌های امروزی را در بر می‌گیرند اما طرح‌های سنتی نیز همچنان محبوبیت دارند.

چرا انتخاب کابینت آشپزخانه مناسب بسیار مهم است؟

داشتن آشپزخانه‌ای کاربردی و زیبا، آرزوی هر صاحب خانه است. با این اوصاف، کابینت آشپزخانه نقش مهمی در عملکرد مناسب آشپزخانه و همچنین زیبایی بصری آشپزخانه دارد. وقتی نوبت به انتخاب کابینت مناسب برای آشپزخانه می‌رسد، به تلاش بسیاری نیاز داریم. کابینت‌های آشپزخانه به طور کلی مهم‌ترین قسمت هر آشپزخانه‌ای هستند و به محض ورود به آشپزخانه مورد توجه قرار می‌گیرند.

کابینت سبک روستیک

به‌عنوان مثال کابینت سبک روستیک می‌تواند چهره متفاوتی به محیط آشپزخانه بدهد. با توضیح در مورد استفاده به ظاهر واضح از کابینت‌ها، آن‌ها فضای ذخیره‌سازی مناسبی را برای لوازم ضروری آشپزخانه شما فراهم می‌کنند. علاوه بر این، داشتن کابینت‌های زیبا مانند کابینت سبک روستیک می‌تواند ظاهر کلی آشپزخانه شما را تغییر دهد. با این حال، برای اینکه بیشترین مزیت را برای کابینت آشپزخانه خود داشته باشید، باید مطمئن شوید که طرح کابینتی را انتخاب می‌کنید که نه تنها از نظر بصری جذاب به نظر می‌رسد، بلکه با تم خنثی آشپزخانه شما همخوانی نیز دارد.

کابینت سبک روستیک می‌تواند فضای هماهنگی را در محیط آشپزخانه ایجاد کند. چرا که این کابینت ظاهر ساده و جذابی دارد و در عین حال امکان تطبیق با سایر عناصر را نیز دارد.

کابینت سبک روستیک چیست؟

کابینت سبک روستیک یا سنتی کابینتی است که بر اساس طرح‌ها و ایده‌های سنتی ساخته شده است و جزو کابینت لوکس است. کابینت‌های روستیک به دلیل ارتباط با طرح‌ها و سبک‌های کلاسیک معروف هستند. علاوه بر این، انواع مدل کابینت روستیک با احساسات طبیعت‌گرایانه به‌خوبی ارتباط برقرار می‌کنند. همین موضوع آن‌ها را به گزینه‌ای مناسب برای کابینت آشپزخانه شما تبدیل خواهد کرد.

در دنیای واژگان لاتین، روستیک به معنای روستایی است؛ اما جالب است بدانید که سبک روستیک به معنای استفاده از سبک روستایی برای چیدمان لوازم منزل نیست! سبک روستیک معنای طبیعت را تداعی می‌کند و به این معناست که دکوراسیون منزل را با استفاده از المان‌ها و متریال‌های طبیعی طراحی کنیم و به مرحله اجرا برسانیم. باتوجه‌به این تعریف بدیهی است که متریالی که در ساخت کابینت سبک روستیک به کار می‌رود، باید چوب طبیعی باشد. 


کابینت سبک روستیک



ویژگی انواع مدل کابینت روستیک

کابینت سبک روستیک معمولا از رنگ‌های چوبی عمیق و غنی مانند گیلاس و ماهاگونی استفاده می‌کند. ضمن اینکه این کابینت‌ها معمولاً با شیب‌ها، انحناها و لبه‌های خاص طراحی می‌شوند. از طرفی طراحی انواع کابینت روستیک به‌گونه‌ای است که به نظر می‌رسد افرادی که علاقه زیادی به فرهنگ تاریخی دارند، جذب آن می‌شوند.

انواع مدل کابینت روستیک، به‌ویژه آن‌هایی که از چوب ساخته شده‌اند، ویژگی‌های مختلفی را ارائه می‌دهند. در این نوع طراحی و اجرای کابینت تمام چوب، چوب‌های مختلف با ظاهر، هزینه و دوام منحصر به فرد وجود دارند. به همین علت هنگام کار با کابینت سبک روستیک، می‌توانید طیف وسیعی از مواد کابینت را انتخاب کنید.

کابینت روستیک و انواع مدل 

کابینتی با ساختاری مستحکم

انواع مدل کابینت روستیک معمولاً به دلیل چوب‌های قوی و مستحکم مورد استفاده در طی فرآیند ساخت، دوام بیشتری نسبت به سایر جایگزین‌ها دارند. بنابراین این کابینت‌ها نه تنها به دلیل زیبایی خیره کننده، بلکه به دلیل ساختار مستحکم و بادوام خود شناخته شده‌اند.

زیبایی‌ ناهموار

اگر یک کلمه بتواند تمام ویژگی‌های کلی کابینت‌ سبک روستیک را خلاصه کند، ویژگی زیبایی ناهموار است. کابینت‌های آشپزخانه روستیک دارای ظاهری خام و ناهموار هستند، اما با این وجود ظرافت نیز دارند.

ظاهر و زیبایی طبیعی

انواع مدل کابینت روستیک ظاهر و زیبایی کاملاً طبیعی دارند. علاوه بر این، کابینت‌های آشپزخانه روستایی از طبیعت الهام می‌گیرند و این موضوع اغلب از طریق استفاده از مواد طبیعی در روکش اصلی آن‌ها منعکس می‌شود.

استفاده زیاد از چوب سخت و چوب‌های گره‌دار

انواع مدل کابینت روستیک به شدت از مواد طبیعی مانند چوب‌های سخت با الگوهای دانه‌بندی برجسته استفاده می‌کنند که اغلب دارای لکه‌های چوبی شفاف هستند.

بافت خشن از طریق استفاده از رنگ و لکه‌های محو شده

انواع مدل کابینت روستیک برای وفادار ماندن به جذابیت روستایی و زیبایی ناهموار خود، معمولاً با لکه‌های فرسوده و رنگ محو شده به کار می‌روند. علاوه بر این، سبک کابینت روستیک نیز به شدت از بافت‌های خشن مانند مخلوط کردن کابینت‌های چوبی با سنگ‌های طبیعی، عناصر فلزی آنتیک و... استفاده می‌کند.

رنگ‌های گرم

رنگ‌های کابینت‌ روستیک معمولاً گرم هستند و از سایه‌های قهوه‌ای غنی تشکیل شده‌اند که اغلب با رنگ‌های زمینی مانند قرمز تیره، سبز و زرد تکمیل می‌شوند.

خام و فرسوده

درست مانند هر سبک سنتی، کابینت روستایی ظاهری خام، فرسوده و جذاب را نشان می‌دهد. این امر در طراحی کابینت آشپزخانه با استفاده از چوب‌هایی که دارای عیوب طبیعی هستند مانند برفک، گره، نوک پرنده، سوراخ کرم و چاله منعکس می‌شود. هر چه چوب لکه‌های بیشتری داشته باشد، ظاهر کابینت آشپزخانه روستایی خام‌تر می‌شود.

چوب‌های کنده‌کاری شده

چوب حکاکی شده نیز یکی از ویژگی‌های رایج در کابینت‌ روستایی است. کابینت‌های روستیک تزیینات زیادی ندارند، اما بر لایه‌بندی بافت‌ها تاکید دارند. یک راه خوب برای دستیابی به لایه‌بندی بافت‌ها، حک کردن درب‌های کابینت آشپزخانه با جزییات کوچک تزیینی است.

تنوع در روکش طراحی

روکش‌های متداول برای کابینت‌های آشپزخانه روستیک نیز شامل روکش سفید، روکش طبیعی، پوشش آسیب‌دیده، روکش فرسوده و لکه‌دار است.

تنوع در طراحی و قیمت مقرون‌به‌صرفه

انواع مدل کابینت روستیک را می‌توان به‌راحتی در اشکال، طرح‌ها و رنگ‌های مختلف سفارشی کرد. این‌ کابینت‌ها همچنین نسبت به سایر طرح‌های کابینت ارزان‌تر هستند و هزینه نصب کمتری را به خود اختصاص می‌دهند.

معایب کابینت روستیک

در اینجا برخی از معایب استفاده از طرح روستیک برای کابینت آشپزخانه شما آورده شده است.

• یکی از معایب اصلی استفاده از کابینت سبک روستیک (چوبی) این است که در معرض رطوبت هستند. هنگامی که میزان رطوبت در کابینت‌های چوبی بیش از حد زیاد می‌شود، چوب تمایل به انبساط و انقباض دارد و در نتیجه این مسئله باعث تاب برداشتن چوب می‌شود.

• انواع مدل کابینت روستیک نیاز به تعمیر و نگهداری بالایی دارند. به‌عنوان مثال تمیزکاری این نوع کابینت‌ها باید در سبک خاصی انجام شود. همچنین از مواد خاصی نیز برای تمیزکاری آن‌ها کمک گرفته می‌شود.

• ساخت و نصب کابینت سبک روستیک معمولاً زمان بیشتری می‌برد. این مسئله برای اغلب مشتریان و حتی سازندگان چندان خوشایند نیست.

مطالعه بیشتر: دیوارپوش چوبی

می‌توان مدعی شد که امروزه تمامی افراد اهمیت ویژه‌ای برای دکوراسیون داخلی منزل خود قائل‌اند و تلاش دارند تا چیدمان وسایل و لوازم تزئینی منزل خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهند. دکوراسیون آشپزخانه و طراحی کابینت‌ها از مهم‌ترین بخش‌های دکوراسیون داخلی است و نقش تعیین‌کننده‌ای در زیبایی منازل، ویلاها و... دارد. از این رو، در سالیان اخیر دکوراسیون آشپزخانه و کابینت‌ها در سبک‌های مختلفی طراحی شده‌اند و شما می‌توانید بر اساس سلیقه خود، یکی از سبک‌های طراحی آشپزخانه و کابینت را انتخاب نمایید. کابینت سبک روستیک، یکی از جدیدترین و جذاب‌ترین طراحی‌های کابینت است که در سالیان اخیر پا به کشورمان گذاشته و با استقبال جالب‌توجهی در میان برخی از  ایرانیان مواجه شده است. در ادامه این مطلب قصد داریم به کابینت سبک روستیک بپردازیم و ویژگی‌های این سبک را مورد بررسی قرار دهیم؛ بنابراین، اگر شما نیز علاقه‌مندید تا در این رابطه اطلاعاتی به دست آورید، تا پایان ما را همراهی کنید. 

مطالعه بیشتر: کابینت مینیمال

چه تفاوتی میان کابینت سبک روستیک و کابینت تمام چوب وجود دارد؟

در کابینت‌های تمام چوب از چوب طبیعی رنگ‌آمیزی شده همراه با تراشکاری‌ها و طراحی‌های هنری استفاده می‌شود؛ اما در کابینت سبک روستیک از چوب طبیعی بدون رنگ‌آمیزی و بدون تراشکاری و طراحی‌های هنری بهره گرفته می‌شود. برای زیباسازی کابینت سبک روستیک می‌توان از تلفیق چوب با سنگ و آجر استفاده کرد. عدم رنگ‌آمیزی چوب در کابینت سبک روستیک سبب می‌شود تا انتخاب رنگ برای شما کمی سخت شود و گزینه‌های محدودی داشته باشید؛ اما باید بدانید که زیبایی رنگ طبیعی چوب، به‌قدری قابل‌توجه و جذاب است که از استفاده از رنگ‌های مصنوعی بر روی آن صرف نظر خواهید کرد!  

ویژگی‌های کابینت سبک روستیک

در طراحی کابینت سبک روستیک می‌بایست فضای طبیعی و کلاسیک تداعی شود و از این رو، پیشنهاد می‌شود تا در انتخاب دستگیره و یراق‌آلات از نیز از فلزاتی که ظاهری کلاسیک دارند، بهره بگیرید. البته استفاده از سبک طراحی روستیک به معنای عدم استفاده از تجهیزات به‌روز و مدرن آشپزخانه نیست و شما می‌توانید در کنار کابینت‌های چوبی جذاب و زیبا این سبک، لوازم آشپزخانه خود را نیز قرار دهید. پیشنهاد می‌شود برای ایجاد فضای روستیک و القای طبیعت به فضای مدنظر، از لوازم با طراحی‌های قدیمی استفاده نمایید تا تأثیرگذاری طراحی آشپزخانه شما بیشتر شود. استفاده از کابینت سبک روستیک می‌تواند حسی نوستالژیک به افراد منتقل کند و زیبایی و جذابیت خیره‌کننده‌ای را به آشپزخانه شما ببخشد. 

باتوجه‌به استفاده از چوب طبیعی در کابینت سبک روستیک، هزینه اجرای آن نسبت به سایر کابینت‌ها افزایش می‌یابد و از این رو، پیشنهاد می‌شود تا طراحی و اجرای این نوع کابینت را به گروه یا شرکتی مجرب و حرفه‌ای بسپارید. 

طراحی و اجرای کابینت سبک روستیک

باتوجه‌به اینکه کابینت سبک روستیک، دکوراسیونی متداول و رایج در ایران نیست و تنها افراد خاص‌پسند سراغ این سبک می‌روند؛ بدیهی است که تعداد شرکت‌ها و گروه‌های مجری این طرح نیز محدود باشد. در صورتی که علاقه‌مند به اجرای سبک روستیک و استفاده از کابینت سبک روستیک در منزل خود هستید، می‌توانید با شماره‌های موجود بر روی وب‌سایت تماس حاصل فرمایید.

جمع‌بندی

برای طراحی آشپزخانه از سبک‌های مختلف مدرن و سنتی استقبال می‌شود. سبک روستیک یکی از سبک‌هایی است که به شکل خام و طبیعی در محیط آشپزخانه به کار گرفته می‌شود. بافت ظاهری این نوع سبک بسیار خشن و طبیعی است و تمام ویژگی‌های چوب را بدون دستکاری عرضه می‌کند. البته همان اندازه نیز ظریف است و پیوند خاصی با محیط و بیننده برقرار می‌کند. افرادی که علاقه به طبیعت و تاریخ دارند، از این نوع سبک‌ها استقبال می‌کنند.

برای آشنایی با ساخت کابینت کلاسیک به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.


مقالات مشابه

دکوراسیون‌تان را همانگونه که در ذهن تصور می کنید با خدمات ما بسازید

VERGEUR WOOD CRAFTS