×

به اشتراک بگذارید

  • قیمت کابینت کلاسیک

عوامل موثر بر قیمت کابینت کلاسیک چیست و چگونه تخمین زده می‌شوند؟ کابینت کلاسیک یکی از کابینت‌هایی است که در فضاهای آشپزخانه‌های سنتی بسیار به کار گرفته می‌شود. این ایده طراحی می‌تواند به دو شکل ساده یا پر نقش و نگار در محیط آشپزخانه مورد استفاده قرار بگیرد. به همین دلیل طرفداران بسیاری دارد. پیش از اینکه ایده‌های مربوط به طراحی فضا با این نوع کابینت را به کار بگیرید، ابتدا بهتر است اطلاعات لازم درباره قیمت کابینت کلاسیک داشته باشید.

برای طراحی و دیزاین محیط‌های مختلف از ایده‌های خاص دکوراسیون استفاده می‌شود. واقعیت امر در مورد به کارگیری این ایده‌ها در کابینت لاکچری این است که هر کدام از سبک‌ها با ویژگی‌های خاصی وارد محیط می‌شوند. البته یک قانون کلی‌تر نیز در مورد دکوراسیون وجود دارد و آن هم این است که شما همواره در طراحی و چیدمان یک فضا پیرو یک سبک واحد و خاص باشید. به عنوان مثال اگر تصمیم می‌گیرید فضای دکوراسیون آشپزخانه را با سبک کلاسیک چیدمان کنید، بهتر است تمام عناصر محیطی آشپزخانه را مطابق با این ایده چیدمان انتخاب کنید.

قیمت کابینت کلاسیک

کابینت کلاسیک یکی از لوکس ترین انواع کابینت‌های موجود در بازار است که با متریال‌های باکیفیت و ظاهری شیک تولید می‌شود. این موضوع سبب شده تا قیمت ساخت کابینت کلاسیک بسیار بیشتر از قیمت انواع کابینت‌های مدرن و ساده موجود در بازار باشد. با این حال، زمانی که می‌خواهیم در مورد قیمت کابینت کلاسیک صحبت کنیم، اما و اگرهای مختلفی را در میان می‌آوریم. چون به‎هرحال، عوامل مختلفی می‌توانند بر روی قیمت ساخت کابینت کلاسیک تاثیرگذار باشند. در ادامه این مقاله قصد داریم در مورد قیمت کابینت کلاسیک و عوامل موثر بر روی آن صحبت کنیم. پس اگر قصد ساخت و خرید این کابینت را دارید، با ما همراه باشید. 

بسیاری از افرادی که متقاضی خرید کابینت کلاسیک‌اند، در مورد قیمت ساخت کابینت کلاسیک ابهامات زیادی دارند؛ چرا که از هر سازنده کابینت‌های کلاسیک که قیمت می‌گیرند، شاهد قیمت‌های متفاوتی هستند. برای اینکه درک بهتری برای علت تفاوت‌ها میان قیمت کابینت کلاسیک را داشته باشید، باید با عوامل موثر بر روی قیمت کابینت کلاسیک آشنا شوید. 

قیمت کابینت کلاسیک و عوامل موثر بر آن

قیمت کابینت کلاسیک مانند هر یک از کابینت‌ها تحت تاثیر عوامل و عناصر مختلف قرار دارد. همانطور که می‌دانید این کابینت‌ها در متریال و مواد مختلفی طراحی و تولید می‌شوند. طبیعتاً هر کدام از این متریال نرخ قیمتی متفاوتی دارند و در نهایت می‌توانند قیمت کابینت کلاسیک را تحت تاثیر قرار دهند. انتخاب مواد و متریال کابینت کلاسیک با توجه به سبک انتخابی شما برای دیزاین و سلیقه فردی متفاوت خواهد بود. البته هر فردی در طراحی محیطی همچون آشپزخانه به فاکتورهای مختلفی اهمیت می‌دهد.

برخی از افراد زمانی که تصمیم می‌گیرند مواد و متریال عناصر محیطی آشپزخانه را انتخاب کنند، به استحکام و دوام آن اهمیت بسیاری می‌دهند. برخی از افراد بیشتر توجه خود را معطوف الگو و اشکال عناصر می‌کنند. در برخی از موارد نیز افراد رنگ و فرم ترکیبی به کار گرفته شده در محیط آشپزخانه را مدنظر قرار می‌دهند. تمامی این ویژگی‌ها برای طراحی یک دیزاین فوق‌العاده جذاب اهمیت دارند و می‌توانند محیط آشپزخانه را دلپذیرتر کنند. با این وجود تمامی موارد ذکر شده بر روی قیمت کابینت کلاسیک تاثیر مستقیم دارند.

ویژگی کابینت کلاسیک

کابینت‌های کلاسیک، لوح خالی طراحی آشپزخانه هستند. بدون هیچ‌گونه زواید و شلوغی طراحی می‌شوند اما به سبک‌های دیگر اجازه می‌دهند تا یکپارچه ترکیب شوند. علاوه بر این، آن‌ها به شما اجازه می‌دهند سبک و سلیقه خود را از طریق طرح‌های افزودنی بیان کنید.

از نظر مواد، کابینت‌های کلاسیک آشپزخانه معمولاً از چوب ساخته می‌شوند. چوب سنتی‌ترین متریال کابینت است و به خوبی با این سبک مطابقت دارد. به طور کلی، پالت رنگ نیز برای کابینت‌های کلاسیک آشپزخانه سفید تا کرم است.

یکی از مزیت‌های بزرگ کابینت‌های کلاسیک آشپزخانه این است که می‌توانند ارزش فروش مجدد خانه را به میزان قابل توجهی افزایش دهند. دلیل این موضوع را باید در سادگی آن‌ها دانست. سادگی این کابینت‌ها تطبیق آن را با عناصر داخلی آشپزخانه راحت‌تر می‌کند.

همانطور که گفته شد، طرح‌های بسیاری وجود دارند که می‌توانید به کابینت‌های کلاسیک آشپزخانه اضافه کنید. جزئیات ساده و کلاسیک مانند قالب‌گیری تاج یا شیشه برای درها نیز می‌تواند جذابیت بصری برای کابینت‌ها به وجود آورد. شایان ذکر است که اضافه کردن این طرح‌ها، قیمت کابینت کلاسیک را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهند. این کابینت‌ها اگر با تضاد رنگی نسبت به سایر عناصر آشپزخانه انتخاب شوند، از جذابیت به مراتب بیشتری برخوردار هستند.

کارخانه صنایع چوب ورگر شما را در خرید بهترین کابینت ها راهنمایی می کند.

از جمله عوامل موثر بر روی قیمت ساخت کابینت کلاسیک عبارتند از: 

نوع چوب استفاده شده 

نوع چوب استفاده‎شده، اولین عامل تعیین قیمت کابینت کلاسیک است. بدیهی است که یک کابینت با روکش طبیعی، قیمت بالاتری نسبت به کابینت ملامینه و‌ام دی اف معمولی دارد. هر چقدر کیفیت چوب استفاده شده در کابینت کلاسیک بهتر باشد، قیمت کابینت کلاسیک نیز افزایش پیدا می‌کند. 

کابینت نئوکلاسیک از دیگر انواع کابینت ها است.

نوع یراق‎آلات و کيفيت آن‌ها 

یراق‎آلات مختلف از جمله لولا، دستگیره‌ها و ... می‌توانند عاملی برای تفاوت قیمت ساخت کابینت کلاسیک باشند. در صورتی که از یراق‎آلات خارجی و گران قیمت استفاده شود، قیمت کابینت کلاسیک نیز بالاتر می‌رود. البته در اکثر موارد، خرید دستگیره هاي کابينت کلاسيک برعهده خود کارفرماست و فرد سازنده کابينت کلاسيک، هزينه خريد آن‌ها را متقبل نمي شود. 

پیچیدگی طرح‌های اجرا شده روی کابینت کلاسیک 

کابينت کلاسيک داراي جزئيات بسيار زيادي است و اين موضوع باعث افزايش قيمت کابينت کلاسيک نسبت به ديگر انواع کابينت هاي موجود در بازار شده است. البته نوع طرح هاي اجرا شده در کابينت کلاسيک بسيار متنوع است و اين موضوع باعث ايجاد تفاوت در قيمت کابينت کلاسيک شده است. هر چقدر طرح‎هاي اجرا شده در کابينت کلاسيک پیچیدگی بیشتری داشته باشند، زحمت کار افزایش پیدا می‌کند و قیمت ساخت کابینت کلاسیک نیز افزایش پیدا خواهد کرد. 

اجرت و دستمزد ساخت 

اجرت و دستمزد ساخت عامل دیگری است که بر روی قیمت کابینت کلاسیک تاثیر می‌گذارد. هیچ معیار مشخصی برای تعیین دستمزد و اجرت ساخت کابینت کلاسیک وجود ندارد. بنابراین، ممکن است مجموعه‌های سازنده کابینت کلاسیک، قیمت‌های مختلفی را برای اجرت ساخت به مشتریان ارائه کنند. 

مطالعه بیشتر: کابینت مینیمال


قیمت کابینت کلاسیک



چرا چوب در قیمت کابینت کلاسیک اهمیت دارد؟

چوب می‌تواند قیمت کابینت کلاسیک را افزایش دهد اما مزایای بسیاری برای این نوع کابینت به همراه دارد. چوب یکی از بهترین انتخاب‌ها برای دکوراسیون آشپزخانه است. زیرا ماندگاری و جذابیت بالایی دارد. علاوه بر چوب، آشپزخانه‌های سنتی اغلب از مواد طبیعی دیگری مانند سنگ طرح‌دار استفاده می‌کنند. در حالی که آشپزخانه‌های مدرن از فناوری و جدیدترین عناصر و متریال استفاده می‌کنند تا به‌روز به نظر برسند.

نقطه کانونی آشپزخانه سنتی در جزئیات است. این موضوع در مورد کابینت کلاسیک به‌خوبی رعایت شده است. البته توجه به جزئیات باعث افزایش قیمت کابینت کلاسیک نیز می‌شود. از آنجایی که چوب یک ماده همه کاره است، می‌توان آن را شکل داد، حک کرد و مطابق با سلیقه صاحب‌خانه تکمیل و تزیین کرد.

چرا قیمت کابینت کلاسیک بالاست؟

قیمت کابینت کلاسیک نیز تحت تاثیر نرخ دلار قرار می‌گیرد. به همین علت از نوسان قابل توجهی برخوردار است. اکثر عناصر آشپزخانه بر حسب ارزش دلار قیمت‌گذاری می‌شوند. چرا که متریال ساخت آن‌ها از جمله چوب، ام دی اف، اتصالات رنگ و غیره در بیشتر موارد از سایر کشورها وارد می‌شوند.

قیمت کابینت کلاسیک نسبت به بسیاری از کابینت‌ها بالاست. این موضوع در مورد کابینت‌های چوبی بیشتر دیده می‌شود. در واقع در این نوع طراحی، جنس متریال و زمان تولید تعیین‌کننده قیمت کابینت کلاسیک چوبی هستند.

تهیه متریال، هزینه مربوط به دیزاین کابینت، هزینه مربوط به طراحی، تهیه و خرید چوب، خرید ام دی اف، دستمزد نیروی کار، هزینه خرید یراق‌آلات، هزینه رنگ‌آمیزی، هزینه ساخت و ساز و... از جمله عناصر در نظر گرفته شده برای تخمین قیمت کابینت کلاسیک هستند.

هزینه طراحی در قیمت کابینت کلاسیک چوبی

زمانی که تصمیم به طراحی کابینت آشپزخانه می‌گیرید، باید هزینه‌ای را برای این طراحی در نظر داشته باشید. امروزه این طراحی به کمک نرم‌افزارهای سه‌بعدی CNC انجام شده و هزینه آن نیز به شکل پروژه‌ای تخمین زده می‌شود.

هزینه متریال در قیمت کابینت کلاسیک چوبی

برای تخمین قیمت کابینت کلاسیک چوبی ذکر این نکته حائز اهمیت است که بیشترین قیمت این کابینت مربوط به چوب آن است. چوب‌هایی که برای طراحی کابینت چوبی مورد استفاده قرار می‌گیرند، از نوع وارداتی هستند. به همین دلیل قیمت قابل توجهی دارند. چوب‌های ارزان مانند روس کیفیت چندانی ندارند اما زمانی که با چوب‌های با کیفیت‌تر مانند بلوط و راش ترکیب می‌شوند تا حد مطلوبی ضعف خود را جبران می‌کنند.

نکته دوم اینکه برای بدنه کابینت از ورق ام دی اف کمک گرفته می‌شود. ورق ام دی اف نیز قیمت کابینت کلاسیک چوبی را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد. ورق‌های ام دی اف خارجی با توجه به کیفیتی که دارند، برای این نوع دیزاین پیشنهاد می‌شوند.

هزینه رنگ در قیمت کابینت کلاسیک چوبی

همانطور که می‌دانید چوب در وضعیت طبیعی خود در مقابل عوامل محیطی و بیرونی مانند رطوبت، نور آفتاب و... بسیار آسیب‌پذیر است. به همین دلیل زمانی که برای طراحی کابینت کلاسیک چوبی مورد استفاده قرار می‌گیرد، نیاز به پوشش و محافظت دارد. برای این پوشش و محافظت از رنگ‌های پلی‌استر یا پلی‌اورتان خارجی کمک گرفته می‌شود. این رنگ‌ها قیمت بسیاری را به خود اختصاص می‌دهند. به همین دلیل باعث افزایش قیمت کابینت کلاسیک چوبی نیز می‌شوند. از طرفی بحث رنگ‌آمیزی کابینت‌ها نیز بسیار تخصصی است و باید توسط افراد متخصص انجام شود. برای انجام رنگ‌آمیزی نیز باید بخشی از هزینه را در نظر گرفت.

هزینه ترکیب و مونتاژ در قیمت کابینت کلاسیک چوبی

بخشی از هزینه و قیمت کابینت کلاسیک چوبی نیز مربوط به مونتاژ و تولید این کابینت‌هاست. مونتاژ و تولید این کابینت‌ها، زیر نظر افراد متخصص در سالن‌های پیشرفته با تجهیزات فوق‌العاده انجام می‌شود. اجرای این نوع فرآیندها نیاز به اختصاص هزینه بالایی دارد.

هزینه مربوط به اتصالات و نصب آن

برای استفاده از اتصالات کابینت تنوع زیادی در نظر گرفته می‌شود. به‌عنوان مثال دستگیره‌های کابینت تنوع زیادی در طراحی فرم و قالب دارند. مشتریان با توجه به سبک دیزاین و سلیقه شخصی نوع اتصالات را انتخاب می‌کنند. تمامی موارد نیز بر قیمت کابینت کلاسیک چوبی تاثیر مستقیم دارند. البته بخشی از هزینه نیز مربوط به نصب و حمل این نوع تجهیزات است.

قیمت کابینت کلاسیک چوبی و ممبران بر سه اصل تخمین زده می‌شود. در واقع تمام اجزا و عناصری که در ساخت کابینت کلاسیک مورد استفاده قرار می‌گیرند، بر حسب تعداد، متر مربع یا نما و بر حسب طول قیمت گذاری می‌شوند.

برای آشنایی با روشویی به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.

قیمت کابینت کلاسیک در انواع مختلف

به طور کلی کابینت کلاسیک با پوششی از رنگ و چوب طراحی می‌شود.

قیمت کابینت کلاسیک ممبران و ام دی اف

کابینت کلاسیک ممبران و روکش ام دی اف نمونه‌ای از کابینت‌های طراحی شده در این نوع سبک هستند. این کابینت‌ها محدودیت‌هایی به همراه دارند. به همین دلیل امکان طرح زدن یا به وجود آوردن شیار‌های برجسته و عمیق در آن‌ها، کار به مراتب سختی است. کابینت ام دی اف و ممبران(روکش پی وی سی) از ام دی اف تولید و ساخته شده است. بنابراین عمر آن‌ها نیز نسبتاً کم است و به‌راحتی آلوده و کثیف می‌شوند. روکش در نظر گرفته شده برای آن‌ها نیز به شکل غیر طبیعی و مصنوعی مورد استفاده قرار می‌گیرد. تمام این موارد قیمت کابینت کلاسیک ممبران را نسبت به نمونه کابینت‌های چوبی کاهش می‌دهد.

برای ایجاد طرح‌های برجسته و شیار بر روی کابینت ممبران از دستگاه CNC کمک گرفته می‌شود. ضمن اینکه رنگ‌آمیزی آن نیز در کارگاه تخصصی انجام می‌شود. منبت، تاج برجسته، ستون و روکش چوب در این نوع کابینت وجود ندارد. در واقع تنها متریالی که برای این نوع کابینت کلاسیک مورد استفاده قرار می‌گیرد، ام دی اف است.

البته ام دی اف مزایایی نیز برای کابینت کلاسیک ممبران دارد. شما می‌توانید رنگ دلخواه خود را برای کابینت استفاده کنید. خوشبختانه ام دی اف اجازه استفاده از هر نوع رنگی را با توجه به سلیقه و نظر مشتری می‌دهد. درب‌های در نظر گرفته شده برای کابینت کلاسیک ممبران از نوع طرح‌دار است. این در حالی است که یک کابینت ام دی اف درهای خود را به شکل مسطح و صاف طراحی می‌کند. چون امکان طراحی مدل دیگر برای این نوع کابینت وجود ندارد. در کل قیمت این کابینت از قیمت کابینت کلاسیک چوبی کمتر است.

قیمت کابینت کلاسیک چوبی

مدل دیگری از کابینت کلاسیک، یک کابینت ام دی اف با روکش رنگ و چوب است. این نوع کابینت را به‌عنوان کابینت چوبی معرفی می‌کنند. در حالی که کاملاً از چوب طبیعی تهیه نشده است.

قیمت کابینت کلاسیک چوبی نیز تحت تاثیر عوامل مختلف قرار می‌گیرد. البته در این نوع مدل کابینت، امکان استفاده از سبک‌های مختلف طراحی مانند تاج‌دار، بدون تاج، ساده و غیره وجود دارد. تفاوت این نوع کابینت با کابینت ممبران یا ام دی اف، این است که در این نوع کابینت برای طراحی از روکش چوب طبیعی استفاده می‌شود. همین موضوع قیمت کابینت کلاسیک چوبی را نسبت به قیمت کابینت کلاسیک ممبران افزایش می‌دهد.

مسلماً استفاده از چوب طبیعی مزایا و فواید بسیاری برای کابینت به همراه دارد. ضمن اینکه این چوب‌ها از قیمت به مراتب بیشتری نیز برخوردار هستند و در اغلب موارد استفاده از چوب‌های طبیعی، زیبایی و جذابیت بسیاری را به کابینت و محیط آشپزخانه ارائه می‌کند.

روکش‌های چوبی با توجه به بافت طبیعی که دارند، از مقاومت و استحکام خوبی نیز برخوردار هستند. متریال چوبی مزایای دیگری نیز در طراحی کابینت به همراه دارند. به‌عنوان مثال امکان ایجاد طرح‌هایی با شیارهای عمیق، طرح‌های ظریف، پیچیده و ... بر روی آن وجود دارد. ویژگی‌های ذاتی چوب طبیعی به گونه‌ای است که شما می‌توانید الگوهای مورد نظر مشتری را بر روی آن اعمال کنید. روکش طبیعی در نظر گرفته شده برای این نوع کابینت می‌تواند از جنس چوب گردو، ملچ، بلوط یا راش باشد. انتخاب هر کدام از این چوب‌ها برای روکش چوبی کابینت، قیمت کابینت کلاسیک چوبی را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد.

برای آشنایی با کابینت سبک روستیک به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.


جمع بندی

یکی از سوالات رایجی که همواره در هنگام خرید کابینت کلاسیک در ذهن مشتریان وجود دارد، قیمت ساخت کابینت کلاسیک است. قیمت این سبک از کابینت نسبت به سبک‌های معمولی و مدرن، بالاتر است؛ اما باز هم عوامل متعددی وجود دارند که بر روی قیمت کابینت کلاسیک تاثیر می‌گذارند. در این مقاله، در مورد عوامل موثر بر روی قیمت کابینت کلاسیک صحبت کردیم. امیدواریم با درک این عوامل، راحت تر بتوانید اقدام به مقایسه قیمت‌های کابینت کلاسیک با هم کنید. 



مقالات مشابه

محصول مشابه

دکوراسیون‌تان را همانگونه که در ذهن تصور می کنید با خدمات ما بسازید

VERGEUR WOOD CRAFTS