×

به اشتراک بگذارید

  • طراحی کابینت چوبی کلاسیک

طراحی کابینت چوبی کلاسیک از مهارت‌های حرفه‌ای در دنیای طراحی ملزومات چوبی و طراحی و اجرای کابینت تمام چوب است. روشی که به‌دلیل ظرافت‌ها و نکات کاربردی در آن طی سال‌ها با استقبال بالایی از طرف کاربران روبرو بوده و هرگز از محبوبیت آن کاسته نشده است.

این نوع طراحی و اجرای کابینت لوکس با در نظر داشتن نکات و مواردی همراه است که در مجموع به تولید کابینت‌هایی با مزیت‌های کاربردی فراوان منجر شده و امروزه طرفداران زیادی دارد.

در این مطلب قصد داریم شما را با اصول و قواعدی آشنا کنیم که با رعایت آنها بهترین‌های کلاسیک را در فیلد کاری تولید کابینت تجربه خواهید کرد.

هم‌چنین در این متن می‌خوانیم:

• آشنایی با نکات کاربردی در طراحی کابینت چوبی کلاسیک

• از کلاسیک تا نئوکلاسیک...

• طراحی سه بعدی و نقش آن در انتخاب کابینت مناسب!

با ما در مطالعه این متن همراه شوید.

طراحی کابینت چوبی کلاسیک و نکات کاربردی در آن

اگر قصد طراحی کابینت چوبی کلاسیک برای آشپزخانه خود را داشته یا مایل باشید سفارش خرید نمونه کلاسیکی از این ملزومات را بدهید، بهتر است پیش از هر مورد دیگری به شناسه‌های این سبک توجه داشته باشید. به‌ویژه آنکه با وجود تنوع بالای موجود در بازار ممکن است نمونه‌هایی با مشخصات مشابه را به‌جای نوع اصلی این محصولات به‌شما تحویل دهند!

برای پرهیز از بروز این مشکل لازم است آگاهی خود درباره ویژگی‌های این محصولات را افزایش دهیم.

برخی از مهم‌ترین نشانه‌ها و ویژگی‌های کابینت کلاسیک چوبی را می‌توان به این شرح توضیح داد:

کاربرد چوب یا لایه چوبی به‌عنوان روکش: در طراحی کابینت چوبی کلاسیک و ساخت آن عنصر چوب به‌عنوان بخش ثابت و ارزشمندی مطرح است که اغلب کاربران را به استفاده از این ملزومات تشویق می‌کند. قابلیت پذیرش فرم و نقش و امکان انجام کارهایی نظیر منبت‌کاری روی چوب، این محصولات را از نظر هنری غنی و ارزشمند نموده است.

استفاده از صفحه سنگی برای کابینت: یکی دیگر از ویژگی‌های طراحی کابینت چوبی کلاسیک کاربرد سنگ به‌عنوان میز اوپن یا صفحه کابینت است. این لایه سنگی می‌تواند طبیعی یا مصنوعی بوده و از رنگ‌های مختلف برخوردار باشد.

کاربرد یراق‌آلات و دستگیره‌های تزئینی: اصولا کابینت چوبی کلاسیک با تزئینات و بخش‌های تجملاتی نظیر دستگیره‌های نقش‌دار همراه بوده و در طراحی آن از نقوش تجملاتی استفاده می‌شود.

خطوط ملایم و لبه‌های گرد: در طراحی کابینت چوبی کلاسیک از کاربرد لبه‌ها و زاویه‌های تیز پرهیز شده و با لبه‌های گرد و تراش خورده روبرو هستیم. موردی که انجام آن با متریال چوب به‌راحتی امکان‌پذیر است اما در انواع فلزی و ام دی اف کمتر دیده می‌شود.

کاربرد رنگ: نمونه‌های چوبی کابینت قابلیت پذیرش رنگ را داشته و می‌توان آنها را به رنگ دلخواه درآورد. رنگ‌های طوسی و کرم، قهوه‌ای و طلایی و نیز رنگ سفید از اصلی‌ترین مواردی هستند که در طراحی کابینت چوبی کلاسیک از آنها استفاده می‌شود.

زمان بیشتر برای طراحی و اجرا: نمونه‌های کلاسیک کابینت چوبی، به‌دلیل پیچیدگی طرح نیاز به زمان بیشتری برای اجرا داشته و بخشی از بالا رفتن قیمت آنها نیز به همین دلیل است. این مورد به ویژه در نمونه‌هایی با سبک رومی بیشتر دیده می‌شود.

طرح‌های پیچیده و مجلل: یکی از ویژگی‌های مهم در نمونه‌های کلاسیک کابینت پیچیدگی طرح ها و پرهیز از سادگی است. در این سبک برخلاف نمونه‌های مدرن به طرح و نقش پیچیده و تجملاتی ارزش داده می‌شود. در این مورد به ویژه استفاده همزمان از نقوش و برش‌های پیچیده و جذاب و نیز رنگ‌های روشن مانند سفید و طلایی کاملا اثرگذار بوده و نتایج خوبی بر جای می‌گذارد.

قیمت بالاتر نسبت به سایر نمونه‌ها: در نگاهی به جنبه اقتصادی طراحی کابینت چوبی کلاسیک باید بپذیریم که استفاده از نکات و موارد حرفه‌ای همراه با متریال ارزشمند چوب، قیمت کابینت کلاسیک را نسبت به سایر مدل‌ها تا حدودی افزایش داده است.



طراحی کابینت چوبی کلاسیک




از طراحی کابینت چوبی کلاسیک تا نمونه‌های نئوکلاسیک!

با توجه به ویژگی‌هایی که برای این سبک دکوراسیون و کابینت آشپزخانه بیان شد، بسیاری علیرغم علاقه به آن مایلند نمونه‌هایی از این محصولات را با طرح‌های شیک اما ساده‌تر در آشپزخانه خود داشته باشند.

برای چنین مواردی استفاده از نمونه‌های نئوکلاسیک کابینت گزینه‌ای ایده‌آل خواهد بود. در این سبک استفاده از تزئینات و یراق‌آلات تجملاتی تعدیل پیدا کرده و کمتر شده است. هم‌چنین با وجود استفاده از رنگ‌های متنوع در این سبک، امکان تامین رضایت علاقمندان بیشتر فراهم می‌شود.

این سبک را می‌توان حد فاصل میان سبک کلاسیک و مدرن نامید که نمونه‌های کابینت آن از مزایای هر دو سبک نامبرده برخوردارند.

طراحی سه بعدی کابینت چوبی کلاسیک

با پیشرفت فناوری های مربوط به طراحی کابینت چوبی کلاسیک در سال‌های اخیر و استفاده از نرم‌افزارهای طراحی 3 بعدی در این زمینه، تغییرات زیادی در تولید مدل‌های برتر با لحاظ نمودن جزئیات مورد نظر صورت گرفته است. از مزایای بزرگ این شیوه فراهم آمدن امکان مشاهده کامل طرح مورد نظر پیش از آماده‌سازی و به‌شکل بسیار طبیعی و نزدیک به واقعیت در محیط آشپزخانه است.

در این مسیر کلیه اجزای کابینت از بزرگ‌ترین قطعات تا مواردی نظیر چراغ‌ها، رویه و سر ستون‌ها، تاج و زیر چراغ و سایر موارد در محل مورد نظر مجسم و به سفارش دهنده نمایش داده می‌شود. جزئیاتی که نقش مهمی در زیبایی و تکمیل کار داشته و نتیجه آن را به‌طرز باورنکردنی تغییر می‌دهند.

به این ترتیب شما خواهید توانست پیش از انجام کار مدل آن را در فضای مجازی دیده و درباره جزئیات آن اظهار نظر یا نسبت به تغییر آنها اقدام نمایید.

علاوه بر این مشاوره رایگان درباره نحوه انجام کار، قیمت طراحی و ساخت کابینت چوبی کلاسیک و بسیاری موارد دیگر در این زمینه امروزه به بخشی از خدمات رایگان اغلب شرکت‌های معتبر دست اندرکار تولید این نوع کابینت‌ها تبدیل شده است.

و در پایان...

انتخاب کابینت کلاسیک، ساخت کابینت کلاسیک و سفارش طراحی کابینت چوبی کلاسیک برای آشپزخانه بی‌شک انتخاب مهمی است که می‌تواند فضای آشپزخانه شما را دگرگون نموده و زیبایی و سهولت استفاده را به‌طور همزمان به آن هدیه کند.

در نظر داشته باشید که در کنار مزایای فراوان این سبک، باید به قیمت بالاتر و مراقبت‌های لازم از متریال چوب به‌کار رفته در این ملزومات نیز توجه کافی داشته باشید.

به‌علاوه در صورت علاقه به خرید یا ثبت سفارش ساخت این نوع کابینت آشپزخانه، پیشنهاد می‌کنیم از خدمات مشاوره در این مورد بهره‌مند شده و اطلاعات خود را درباره ویژگی‌ها، مزایا و معایب این سبک بالا ببرید.

در این صورت خواهید توانست با انتخابی هوشمندانه بهترین‌های متریال و طراحی را در اختیار بگیرید و محصولی ایده‌آل را برای کامل کردن سرویس کابینت آشپزخانه خود انتخاب نمایید.

مقالات مشابه

محصول مشابه

دکوراسیون‌تان را همانگونه که در ذهن تصور می کنید با خدمات ما بسازید

VERGEUR WOOD CRAFTS