×

به اشتراک بگذارید

  • طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه

طراحی و اجرای مدرن کابینت آشپزخانه

آیا می‌دانستید کابینت یکی از مهم‌ترین اجزای دکوراسیون داخلی منزل در نظر گرفته می‌شود؟ امروزه برخلاف گذشته آشپزخانه یکی از اصلی‌ترین قسمت‌های خانه به حساب می‌آید. انتخاب طراحی و اجرای مدرن کابینت آشپزخانه باید به صورتی باشد که با دیگر وسایل خانه هماهنگی داشته باشد. طراحی و اجرای کابینت مدرن با طراحی و اجرای کابینت کلاسیک بسیار متفاوت است و برای انتخاب هر کدام از این‌ سبک‌ها لازم است که به نکاتی توجه کنید.

در نظر گرفتن این نکات برای رسیدن به یک طراحی و اجرای کابینت تمام چوب و اجرای کابینت لوکس بسیار مهم است، به همین دلیل قصد داریم در این محتوا به طور کامل این نکات را بررسی کنیم. برای اینکه طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه فوق‌العاده ای داشته باشید، در ادامه همراه ما باشید.

چرا طراحی و اجرای کابینت لوکس مهم است؟

آشپزخانه، همچون نگینی در قلب خانه است؛ بنابراین برای داشتن خانه زیبا، باید بیشتر از هر چیز دیگری به آن توجه کنید. امروزه طراحی و اجرای مدرن کابینت آشپزخانه، به کاری بسیار تخصصی و حرفه‌ای تبدیل شده است. در غیر این‌صورت، اگر در هر یک از مراحل طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه چه طراحی کابینت چوبی کلاسیک باشد و چه طراحی و اجرای کابینت مدرن مشکلی پیش بیاید، نه تنها دچار یک ضرر مالی هنگفت خواهیم شد، بلکه رویای ما برای داشتن یک خانه زیبا نیز بر باد خواهد رفت!

معمولاً در آپارتمان‌های جدید، آشپزخانه‌ها در قسمتی از خانه قرار دارند که به راحتی در معرض دید هستند. در این میان، کابینت‌ها به عنوان مهمترین اجزای هر آشپزخانه‌ای، بیشتر از همه در طراحی کابینت مدرن جلب توجه می‌کنند. بنابراین، داشتن مجموعه کابینت نامناسب و ناهمخوان، کل زیبایی خانه را تهدید می‌کند. به همین دلیل است که طراحی و اجرای کابینت لوکس بسیار حائز اهمیت است.

کابینت کلاسیک و طراحی پرکار آن

مدل طراحی، چه طراحی و اجرای کابینت کلاسیک باشد و چه طراحی و اجرای کابینت مدرن ، تعیین کننده استایل و سبک سایر اجزای آشپزخانه نیز هست. این که چه رنگ و طرحی را برای کابینت‌های خود انتخاب کرده باشید، شما را مجبور می‌کند که سایر لوازم آشپزخانه را نیز با آن هماهنگ یا به اصطلاح سِت کنید.

همه این‌ها نکاتی است که حتماً شما را متقاعد می‌کند تا برای طراحی و اجرای کابینت لوکس به متخصص کاربلد مراجعه کنید. فراموش نکنید که طراحی و اجرای مدرن کابینت آشپزخانه چه طراحی و اجرای کابینت کلاسیک باشد و چه طراحی و اجرای کابینت مدرن، دارای اصول و قواعد حرفه‌ای است و نباید آن را به هر فردی سپرد! ما در ادامه هر آنچه برای یک طراحی و اجرای کابینت مدرن به شما خواهیم گفت.



طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه



طراحی و اجرای کابینت لوکس

اگر قبل از طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه با متخصص حرفه‌ای مشورت کنید، سبک‌های بسیاری را به شما معرفی خواهد کرد. امروزه دکوراسیون خانگی به یک علم و تخصص تبدیل شده است و طرح‌ها و سبک‌های بسیاری در طراحی و اجرای مدرن کابینت آشپزخانه وجود دارد. اگر با این سبک‌ها آشنایی ندارید، نگران نباشید، ما در ادامه به معرفی طراحی و اجرای کابینت کلاسیک و همچنین طراحی و اجرای کابینت مدرن خواهیم پرداخت.

طراحی و اجرای کابینت کلاسیک

یکی از محبوب‌ترین سبکها در طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه، استایل کلاسیک است. طراحی و اجرای کابینت لوکس با طرح کلاسیک برگرفته از یک جنبش هنری کهن در اروپا است که از یونان و رم باستان تا قرن 17 ادامه داشت. خود این واژه نیز به معنی درجه اول است.

طراحی و اجرای کابینت کلاسیک با ویژگی‌های اصلی این هنر اصیل در آمیخته شده است که زیبایی آشپزخانه را دوچندان می‌کند. سرستون‌های تزئینی و طراحی و منبت‌کاری‌هایی که روی ستون‌ها قرار می‌گیرد، از بارزترین ویژگی‌های طراحی و اجرای کابینت کلاسیک است که باعث شده جزو طراحی و اجرای کابینت لوکس و پرطرفدار قرار بگیرد. این تزئینات باعث می‌شود که این کابینت‌ها از برخی از انواع طراحی و اجرای کابینت مدرن شیک‌تر به نظر برسند.

در رنگبندی کابینت‌های کلاسیک بیشتر از رنگ‌های خنثی استفاده می‌کنند، رنگ‌هایی مثل سفید و کرم بیشترین کاربرد را دارند. اصلی‌ترین مزایای طراحی و اجرای کابینت کلاسیک این است که در آن، کابینت‌ها بسیار عمیق و جادار هستند.

برای طراحی و اجرای کابینت لوکس با طرح کلاسیک معمولاً از چوب‌های ممبران و وکیوم چوب استفاده می‌کنند و بیشتر برای آشپزخانه‌هایی که فضای خیلی بزرگی دارند مناسب است. به دلیل همین ویژگی‌های منحصربه‌فرد و همچنین شکوهی که این سبک دارد، امروزه مردم دوباره به طراحی و اجرای کابینت کلاسیک علاقمند شده‌اند.

طراحی و اجرای کابینت مدرن

همه مردم طرفدار کابینت‌های کلاسیک نیستند و برخی افراد تمایل دارند که از سبکی مدرن پیروی کنند! برای این سلیقه‌ها، طراحی و اجرای مدرن کابینت آشپزخانه یک گزینه عالی است. سبک کابینت مدرن بر اساس خطوط صاف و مستقیم است که می‌توان این خطوط را به صورت نامنظم هم طراحی کرد.

در طراحی و اجرای کابینت مدرن برخلاف طراحی و اجرای کابینت کلاسیک کمترین تزئینات را به کار می‌برند؛ بنابراین می‌توان سادگی را به خوبی در آنها مشاهده کرد. طراحی و اجرای کابینت مدرن این شعار را در طراحی و اجرا سرلوحه کار خود قرار داده است که زیبایی در سادگی است.

در بعضی موارد از در‌های شیشه‌ای مات و صاف هم در طراحی و اجرای کابینت مدرن استفاده می‌شود. برای ساخت کابینت‌های مدرن معمولا از چوب‌هایی با جنس ام‌دی‌اف و هایگلاس استفاده می‌کنند. طراحی و اجرای کابینت لوکس با استایل مدرن بیشتر برای آشپزخانه‌هایی با مساحت بسیار پایین کاربرد دارد چون باعث می‌شود فضای آشپزخانه بزرگتر به نظر برسد.

فراموش نکنید طراحی و اجرای مدرن کابینت آشپزخانه کار هر کسی نیست! متاسفانه اکثر معماران و طراحان ایرانی، به‌روز نیستند و از سبک‌های جدید خبر ندارند. آنها صرفاً چند مدل کهنه و قدیمی در طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه که عمدتاً طراحی و اجرای کابینت کلاسیک هستند را بلدند که به صورت تکراری برای همه مشتریان انجام می‌دهند.

اگر به آنها بگویید که کار به سبک جدید می‌خواهید، اخم کرده و به شما می‌گویند طراحی و اجرای کابینت لوکس بدرد نمی‌خورد! اما این‌ها همه بهانه هستند چرا که آنها هیچ چیزی از طراحی و اجرای کابینت مدرن نمی‌دانند. شما باید طراحی و اجرای مدرن کابینت آشپزخانه را به دست متخصصان حرفه‌ای و به‌روز بسپارید.



طراحی و اجرای کابینت لوکس



6 نکته مهم برای طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه که باید به آنها توجه کنید

قبل از هر اقدامی برای طراحی و اجرای مدرن کابینت آشپزخانه، باید این شش نکته مهم را در نظر بگیرد. این نکات به شما کمک می‌کنند تا طرحی زیبا و مورد سیلقه را انتخاب کنید.

1. طراحی و اجرای کابینت کلاسیک یا مدرن در مثلث آشپزخانه

یکی از مهمترین اصولی که باید در طراحی و اجرای کابینت لوکس و به ویژه طراحی و اجرای کابینت مدرن رعایت شود، توجه به مثلث آشپزخانه است که به فاصله‌ی استاندارد میان سینک ظرف‌شویی، یخچال و اجاق گاز اشاره دارد. ایجاد فاصله مناسب بین این سه جزء، از ابتدایی‌ترین طراحی و اجرای مدرن کابینت آشپزخانه است.

طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه نباید فواصل استاندارد در مثلث را دچار مشکل کند. کابینت‌ها باید با هر کدام از این سه عنصر هماهنگ باشند. برای مثال، اگر در طراحی و اجرای کابینت لوکس شما می‌خواهید یک یخچال ساید بای ساید استفاده کنید، نباید کابینت‌های اطراف مزاحم یخچال شما باشند.

یا در مثالی دیگر، اگر می‌خواهید از گاز رو صفحه‌ای استفاده کنید، می‌توانید از فضای زیر آن نیز در طراحی کابینت آشپزخانه مدرن استفاده کنید.

2. اهمیت جنس و متریال کابینت در طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه

یکی از دغدغه‌های مشترک میان مشتری و مجری، جنس کابینت است. قبل از طراحی و اجرای کابینت کلاسیک و مدرن باید در مورد متریال آن تصمیم بگیرید. مانند هر تصمیم دیگری، قیمت تمام شده، یکی از مهمترین عوامل در انتخاب جنس کابینت است.

با این حال، شاید برای شما کیفیت متریال به کار رفته در طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه، عامل مهمتری نسبت به هزینه‌ها باشد. باید به یاد داشته باشید که عامل مهم دیگر در طراحی و اجرای مدرن کابینت آشپزخانه، سبک و استایل کابینت است. در طراحی و اجرای کابینت لوکس، هر سبکی می‌تواند متریال خاصی را نیاز داشته باشد.

انواع مختلفی از متریال از چوب طبیعی گرفته تا ام‌دی‌اف و نئوپان، در طراحی و اجرای کابینت لوکس مورد استفاده کابینت‌سازان قرار می‌گیرد. شما می‌توانید برای طراحی و اجرای کابینت کلاسیک یا مدرن، با مشاوره تخصصی همکاران خبره ما بهره برده تا با توجه به بودجه و سلیقه‌تان، بهترین متریال ممکن را انتخاب کنید.

3. استفاده از اتصالات مناسب در طراحی و اجرای کابینت مدرن

کابینت‌ها با یک سری اتصالات به دیوارها و به یکدیگر متصل می‌شوند. علاوه بر این، در طراحی و اجرای کابینت لوکس لولاهای در کابینت، جک‌ها و حتی دستگیره‌ها نیز بسیار مهم هستند. برای طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه باید همه این موارد را در نظر بگیریم.

با اینکه اتصالات در طراحی و اجرای مدرن کابینت آشپزخانه عنصر اصلی هستند، غالباً در طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه به طور سنتی نادیده گرفته می‌شوند.

4. طراحی و اجرای مدرن کابینت آشپزخانه به صورت اصولی و مهندسی

هر چند نکته قبلی بسیار مهم است، اما تمام ماجرای طراحی و اجرای کابینت مدرن نیست. چینش کابینت‌ها باید اصولی باشد؛ در غیر اینصورت با مشکلات فراوانی مواجه خواهید شد. با توجه به اینکه امروزه بسیاری از آشپزخانه‌ها کوچک هستند، اگر طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه نامناسب باشد، شما فضاهای بسیاری را از دست خواهید داد.

به همین دلیل، امروزه طراحی و اجرای کابینت لوکس که شامل کابینت‌های جادار و کاربردی می‌شود، طرفداران بسیاری دارد. اندازه استاندارد کابینت‌ها، شامل ارتفاع، طول و عرض آنها و همچنین تقضای مشتری برای استفاده از اکسسوری‌های کاربردی، از دیگر مواردی است که در طراحی و اجرای کابینت کلاسیک و مدرن مورد توجه قرار می‌گیرد.

پس لطفاً فراموش نکنید که پیش از هر اقدامی، فضای آشپزخانه خود را به یک فرد متخصص و حرفه‌ای نشان داده و از او در مورد بهترین طراحی و اجرای مدرن کابینت آشپزخانه مشورت بگیرید.

5. اسکلت داخلی مهمترین جزء طراحی و اجرای کابینت مدرن

مانند هر سازه دیگری، کابینت‌ها نیز دارای اسکلت یا یونیت داخلی هستند. یونیت یا اسکلت کابینت، بخش پنهانی و داخلی آن و از مهمترین اجزای طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه و بویژه طراحی و اجرای کابینت لوکس محسوب می‌شود. استقامت اسکلت‌ها بسیار حائز اهمیت هستند. اگر آنها به اندازه کافی قوی نباشند، امکان قرار دادن وسایل سنگین در آنها وجود نخواهد داشت.

متریال اسکلت، مانند جنس کابینت، بسیار مهم است. طراحان و مجریان حرفه‌ای طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه، دقت می‌کنند که اسکلت، در جاهایی مانند زیر سینک، بسیار مستحکم و ضد رطوبت باشد تا بتواند طول عمر بالایی داشته باشد و پوسیده و خراب نشود. برای همین است که این یک عامل مهم در طراحی و اجرای مدرن کابینت آشپزخانه است.

در کابینت با طرح مدرن گاهی از در‌های شیشه‌ای استفاده می‌کنند

دیگر فاکتور مهم برای اسکلت کابینت در طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه، حجم اسکلت است. اگر اسکلت کابینت بیش از حد ضخیم باشد، فضای زیادی از کابینت شما را اشغال می‌کند. این نکته اهمیت مشاوره برای طراحی و اجرای مدرن کابینت آشپزخانه را دو چندان می‌کند.

6. صفحه‌ی روکابینتی در طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه

یکی از مهمترین فضاها در هر آشپزخانه‌ای که باید طراحی و اجرای کابینت لوکس مورد توجه قرار بگیرد، کانتر یا پیشخوان است. ما معمولاً لوازم مهمی را روی پیشخوان می‌گذاریم، بنابراین کیفیت و زیبایی روکش روی آنها بسیار مهم است.

پیش از عملی کردن طراحی و اجرای مدرن کابینت آشپزخانه، حتما در مورد جنس، میزان استقامت، کیفیت، رنگ و زیبایی روکابینتی با مجری کار مشورت کنید. برای مثال، فرض کنید چه اتفاقی می‌افتد اگر روکابینتی شما سر باشد یا رطوبت زیادی جلب کند؟ پس هرگز این نکته را در طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه نادیده نگیرید!

هزینه طراحی و اجرای کابینت لوکس

انجام هرکاری نیاز به متخصص دارد و طراحی و اجرای کابینت مدرن و کلاسیک هم از این قاعده مستثنی نیست. نوع سبکی که برای کابینت انتخاب می‌کنید بر روی قیمت نیز تاثیر می‌گذارد. معمولاً طراحی و اجرای کابینت مدرن به دلیل سادگی و همچنین سهولت در نصب و اجرا خیلی کار نمی‌برند و هزینه کمتری را در بر می‌گیرند.

در عوض طراحی و اجرای کابینت کلاسیک ممکن است به به دلیل پیچیدگی در طراحی و سختی در اجرا، زمان طولانی‌تری لازم داشته باشد که باعث می‌شود هزینه بیشتری را شامل شود.

یکی دیگر از عواملی که در هزینه کابینت‌ها تاثیر می‌گذارد نوع متریالی است که برای طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه در نظر گرفته می‌شود. زمانی که به طور کامل از چوب استفاده می‌کنیم به خاطر دشواری که برای اجرا وجود دارد معمولا هزینه بیشتری را در طراحی و اجرای مدرن کابینت آشپزخانه شامل می‌شود.

اما متریالی مثل ام‌دی‌اف، چون به راحتی برش می‌خورند و انعطاف‌پذیری بالایی دارند، در طراحی و اجرای کابینت لوکس چه طراحی و اجرای کابینت کلاسیک باشد و چه طراحی و اجرای کابینت مدرن، نصاب‌ها را دچار مشکل نمی‌کند. چوب ممبران برای برش‌خوری نیاز به دستگاه‌ها و ماشین‌های حرفه‌ای دارد، پس به یک فرد با تجربه و حرفه‌ای برای طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه با چوب ممبران است و این می‌تواند باعث افزایش هزینه شود.

کابینت با سبک کلاسیک برای آشپزخانه‌های با مساحت بالا کاربرد دارد.

اگر چوب ممبران را به غیرمتخصص برای کاهش هزینه‌ها بسپرید، ممکن است از کیفیت طراحی و اجرای کابینت مدرن و یا از طراحی و اجرای کابینت کلاسیک شما کاسته شود و عمر کابینت‌ها به شدت کاهش پیدا کند. پس لازم است برای جلوگیری از هدررفت هزینه‌ها در طراحی و اجرای مدرن کابینت آشپزخانه، در هر یک از مراحل به یک متخصص مراجعه کنید.

نتیجه‌گیری

آشپزخانه از قدیم به قلب خانه معروف بوده است. کابینت نیز نگین این بخش مهم خانه است. یک طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه نامناسب و غیرحرفه‌ای می‌تواند همه زیبایی خانه را بر باد بدهد.

ما در این مطلب به طراحی و اجرای مدرن کابینت آشپزخانه پرداختیم تا با دانشی که در این زمینه کسب می‌کنید بتوانید بهترین انتخاب را برای کابینت‌های خانه خود داشته باشید. فراموش نکنید که طراحی و اجرای کابینت کلاسیک یا مدرن، کار یک متخصص است، در غیر اینصورت هزینه‌های هنگفتی را متقبل خواهید شد.

اگر شما هم دغدغه داشتن یک کابینت و آشپزخانه بی‌نظیر را دارید، نگران نباشید! چرا که همکاران ما در خدمت شما هستند تا با تخصص خود، شما را در مسیر رسیدن به دکوراسیون دلخواه‌تان همراهی کنند.

مقالات مشابه

محصول مشابه

دکوراسیون‌تان را همانگونه که در ذهن تصور می کنید با خدمات ما بسازید

VERGEUR WOOD CRAFTS