×

به اشتراک بگذارید

  • طراحي آشپزخانه مدرن

آشپزخانه یکی از شلوغ‌ترین و گاهی آشفته‌ترین مکان‌های خانه است. طراحی آشپزخانه به سبک مدرن، از شلوغی آشپزخانه کم کرده و فضایی بزرگ‌تر با کارایی بیشتر به آن می‌بخشد.ساخت کابینت مدرن در طرح های مختلف قابل اجرا است. طراحی آشپزخانه مدرن معمولاً شامل فضا‌های باز، استفاده از ویژگی‌های مینیمالیستی و پالت‌های رنگی ساده است که فضای آشپزخانه را بزرگ‌تر و آرام‌تر از آن چیزی که هست نشان داده و قلب خانه را به مکانی مناسب برای استراحت و سرگرمی تبدیل می‌کند. به دنیای طراحی آشپزخانه مدرن خوش آمدید. ‌ایده‌های آشپزخانه مدرن ما پا را فراتر از سبک‌های قدیمی و نخ‌نما گذاشته‌ و طیف هیجان‌انگیزی از متریال و تزئیناتی را که امروزه برای کابینت‌ها، کف‌ها و دیوار‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند را به شما معرفی می‌کند. تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

آشپزخانه، مکانی فراتر از پخت‌وپز و آشپزی

تطبیق‌پذیری، انعطاف‌پذیری، راحتی، نور و سرگرمی در آشپزخانه‌ها مدرن امروزی بسیار مهم شده‌اند. کلیشه قدیمی آشپزخانه، قلب و مرکز خانه هنوز هم صادق است، همه زندگی در اینجا اتفاق می‌افتد، امروزه و با تغییر سبک زندگی و کار از خانه، حتی وسایل و تجهیزات کاری نیز راه خود را به چیدمان آشپزخانه مدرن پیدا کرده‌اند.کابینت لاکچری نمای زیبایی به آشپزخانه شما می بخشد.

از آنجایی که نمی‌خواهیم تمام روز را به دنبال وسايل آشپزی مورد نیاز بگردیم، ایده‌ها و طراحی‌های مدرن همه چیز را به ساده‌ترین شکل ممکن در دسترس ما قرار داده و از سیستم‌های ذخیره‌سازی هوشمند برای استفاده حداکثری از فضا استفاده می‌کنند.

جدیدترین ایده‌ها در طراحی آشپزخانه مدرن شامل سطوحی است که به‌راحتی تمیز می‌شوند، فضای ذخیره‌سازی بیشتر و هیدروپونیک می‌شود تا گیاهان را به داخل فضای آشپزخانه آورده و نمای کلی آشپزخانه را متحول کند.

یکی از محبوب‌ترین سبک‌های طراحی در دنیای امروز سبک مدرن است. این سبک به خوبی تمام سلایق و علایق را پوشش می‌دهد و کاملا کاربردی است. سبک مدرن با تمرکز بر روی عملکردگرایی و برآورده کردن نیازها یک انتخاب خوبی برای بسیاری از افراد است. یکی از مهم‌ترین اجزای هر منزلی نیز آشپزخانه است که می‌توان آن را به سبک مدرن طراحی کرد. در این مطلب به طراحی آشپزخانه مدرن و اصول آن می‌پردازیم پس با ما همراه باشید.

سبک مدرن چیست

این سبک از حدود جنگ جهانی اول ترند شد. که در واقع با ایجاد فضاهای بدون اتاق و پلان آزاد، اشکال هندسی ساده و حذف تزئینات اضافه است. همچنین در این سبک از رنگ‌های خنثی استفاده می‌شود تا حس آرامش و خلوتی را به فرد القا کند. در حال حاضر طراحی آشپزخانه مدرن یکی از ترندهای امروزه در زمینه دکوراسیون است.

طراحی آشپزخانه مدرن چیست؟

باور کنید یا نه، طراحی مدرن برای اولین بار در جنگ جهانی اول ایجاد شد. در ابتدا با سطوح صاف، فرم‌های هندسی و تزئینات کم؛ اما در حال حاضر، طراحی آشپزخانه مدرن به بخشی از یک روند بزرگ‌تر با تأکید بر خطوط افقی، فضا‌های باز و استفاده از عناصر طراحی مینیمالیستی تبدیل شده است که از تکنولوژی‌های به‌روز و صنعتی برای هرچه کاربردی‌تر کردن فضای آشپزخانه استفاده می‌کند. طراحی آشپزخانه مدرن، در کنار حفظ سادگی و کاستن از شلوغی فضای آشپزخانه، کارایی فضا را با استفاده از متریال انعطاف‌پذیر به حداکثر می‌رساند.

دکوراسیون آشپزخانه مدرن توسط تیم متخصص ما قابل اجرا می باشد.


طراحي آشپزخانه مدرن



ویژگی‌های طراحی آشپزخانه مدرن

به عبارت ساده و به دور از حاشیه و اضافه‌گویی، طراحی آشپزخانه مدرن شامل موارد زیر است:

• خطوط افقی

• کابینت‌های فضاسازی‌شده و تودرتو

• پالت‌های رنگی تک‌رنگ

• جزئیات و تزئینات حداقلی

• سخت‌افزار ساده

• نورپردازی شیک و مدرن

• وسیله‌های تکنولوژیک، به‌روز و صنعتی

برای پیاده‌سازی طراحی آشپزخانه مدرن، ساده‌ترین کار این است که طراحی را به اجزاء مختلف و کوچک‌تر تقسیم کنید: فضا و روشنایی، چیدمان، در‌های کابینت، سخت‌افزار، کاشی‌کاری، لوازم جانبی و مبلمان

۱. از فضای آشپزخانه بیشترین استفاده ممکن را ببرید

اگر بخواهیم آشپزی و سرگرمی را با هم در اختیار داشته باشیم، فضا کلیدی است. نیاز‌های خود را برای همه سناریو‌ها در نظر بگیرید، از شام با دوستان گرفته تا صبح‌های یک روز تعطیل که مه اعضای خانواده در منزل هستند. با توجه به فضایی که در اختیار دارید تصمیم با شماست که آیا یک جزیره در آشپزخانه خود بسازید یا اینکه از میز نهارخوری برای رفع نیازهای خود استفاده کنید.

۲. کاشی‌ها نقش پررنگی بازی می‌کنند

ایده‌هایی که امروزه در سرتاسر جهان برای طراحی آشپزخانه مدرن مورد استفاده قرار می‌گیرند همگی حول محور استفاده از کاشی‌های رنگارنگ می‌چرخد. رنگ‌ها اصلی و غالب را تا جای ممکن مات و خنثی انتخاب کنید؛ اما برای جزئیاتی مانند دستگیره‌ها می‌توانید دست‌ودل بازی کرده و حسابی محیط آشپزخانه را رنگی کنید.

۳. ایده‌های کلاسیک و مدرن را ادغام کنید

اگر به‌اندازه کافی خوش‌شانس هستید که در فضای آشپزخانه از وجود عناصری مانند تیر‌های چوبی، آجر‌های اکسپوز یا شومینه بهره ببرید، چیدمان کلی خود را بر محور آن‌ها انجام دهید. برای مثال شومینه را نقطه کانونی قرار داده و سایر اجزای آشپزخانه را حول آن بچینید. ترکیب کردن سبک کلاسیک و سنتی با سبک مدرن به جذابیت آشپزخانه افزوده و زیبایی منحصربه‌فردی به آن می‌بخشد.

۴. فضای آشپزخانه را به‌درستی نورپردازی کنید

روشنایی آشپزخانه بسیار مهم‌تر از چیزی که فکرش را می‌کنید. یک طرح روشنایی مدرن و مؤثر، فضای آشپزخانه را به‌روش صحیح روشن کرده و سطوح مختلف نور را در مناطق مختلف، برای پاسخگویی به همه نیازها فراهم می‌کند. در یک آشپزخانه مدرن، فضای آشپزی و آماده‌سازی به‌مراتب نورانی‌تر است؛ اما نور محیطی در قسمت‌هایی که برای نشستن و سرگرمی در نظر گرفته شده است، ملایم‌تر اجرا می‌شود.

۵. جزئیات مهم‌اند

در طراحی گوشه‌ها، محل‌های تلاقی، در ورودی، پرده‌ها، رنگ و طرح کابینت‌ها و جزئیات بازیگوش باشید.

۶. فلاش‌بک به دوران مزرعه‌داری

داشتن یک میز نهارخوری در مرکز فضای آشپزخانه، مهمانان را در قلب آشپزخانه شما قرار می‌دهد. بله درست است! این یک ایده و طرح قدیمی است اما به‌قدری اصیل و کاربردی است که هنوز مورد استفاده قرار می‌گیرد. با قرار دادن میز نهارخوری در نقطه کانونی طراحی، فضا برای دسترسی سریع به تمام وسایل موردنیاز در دسترس خواهد بود. اگر آشپزخانه شما نقلی است، چاره‌ای جز استفاده حداکثری از فضا ندارید.

۷. مکان‌های نشستن چندگانه داشته باشید

در آشپزخانه‌هایی که فضای بزرگ‌تری در دسترس است، چند قسمت مختلف برای نشستن در نظر بگیرید. صندلی بار برای صبحانه یا نوشیدنی‌های قبل از شام با مهمانان عالی است، اما خوب است که یک میز با ارتفاع استاندارد برای وعده‌های غذایی نیز داشته باشید. در انتخاب نوع صندلی‌ها نیز دقت کافی داشته باشید، هرچه صندلی بیشتری را بتوانید در آشپزخانه خود جای دهید، جمع دوستانه‌تر و صمیمی‌تری را تجربه خواهید کرد.

۸. آشپزخانه دوقلو

اگر فضای آشپزخانه شما به‌اندازه کافی بزرگ است که بتوان آن را به دونیم تقسیم کرد، حتماً توصیه می‌کنیم این کار را انجام دهید. یا اگر ۲ اتاق برای داشتن ۲ آشپزخانه در دسترس است، از چیدمان پلان باز برای طراحی آشپزخانه مدرن استفاده کنید. در یک قسمت تجهیزات مربوط به آشپزی را قرار داده و با خیال راحت و آرامش کامل مشغول آشپزی و ریخت‌وپاش شوید و در قسمت دیگر، یک فضای نشیمن عالی و به‌دور از هیاهو و دود غذا برای میل کردن غذای خود ایجاد کنید.

۹. برای سطوح آشپزخانه خود ارزش قائل شوید

سطوح صاف و صیقلی یک آشپزخانه مدرن، به‌راحتی قابل مراقبت و تمیز کردن هستند. برای این کار پیشنهاد ما استفاده از سنگ و کامپوزیت است، سطوح کامپوزیت فوق‌العاده سخت بوده و به‌طور طبیعی آنتی باکتریال هستند، همچنین در طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها و پوشش‌های سنگ طبیعی در دسترس هستند. اگر دست شما برای بودجه باز است، سنگ‌های طبیعی و گرانیت پاتاگونیا را انتخاب کنید که در کنار دوام و سادگی، اصالت و مدرن بودن را به شما هدیه می‌کنند. کف‌پوش آشپزخانه باید صاف و صیقلی باشد. کاشی آبی کبالتی، تخته‌سنگ و گرانیت متریالی هستند که مدرن بودن و اصالت با هم دارند. الگو‌های هندسی را می‌توان در کاشی‌کاری آشپزخانه مدرن نیز گنجاند.

۱۰. سرسبزی = سرزندگی

در طراحی آشپزخانه مدرن بیش از هر زمان دیگری محتاج طبیعت هستیم. تا جای ممکن فضای دیوارها و آشپزخانه خود را گل‌کاری کنید و اگر آشپزخانه شما مشرف به حیاط یا فضای سبز است، از شیشه‌های بزرگ و بدون حاشیه برای بهره‌مندی بیشتر از این فضای سبز استفاده کنید. سایه‌های تاریک و لوازم آشپزی تیره و تک‌رنگ، در ترکیب با رنگ سبز گیاهان، یک فضای بسیار لوکس و شیک را تشکیل خواهد داد.

۱۱. از وسایل حرفه‌ای و هوشمند استفاده کنید

هرچه هود شما بخارها و دودهای بیشتری را به فضای بیرون آشپزخانه هدایت کند، همان‌قدر فضای آشپزخانه شما شفاف‌تر و مدرن‌تر به نظر خواهد رسید. هودهای مدرن ریموت کنترل داشته و با نورپردازی‌های زیبا و چشم‌نواز، بر زیبایی و فضای مدرن آشپزخانه می‌افزایند. گازهای رومیزی فضا را بازتر کرده و بسیار مدرن هستند.

نورپردازی با استفاده از یک لوستر زیبا یا نورهای مخفی کارشده در سقف کاذب و کنافی، از الزامات یک آشپزخانه مدرن هستند. برای سرو چای و قهوه یک بار کوچک در نظر بگیرید. یک یخچال کوچک مخصوص نوشیدنی که با انواع نوشیدنی‌ها پرشده باشد، باب میل هر انسان مدرنی است. لوازم خانگی مدرن برای یک آشپزخانه مدرن تا جای ممکن بدون سروصدا کار می‌کنند.

ماکروویو، یخچال فریزر، ماشین ظرف‌شوئی، یک سینک دوتایی زیبا، سرامیکی و کارآمد، شیرآلات مدرن و هوشمند، نورپردازی قابل‌تغییر، لوسترهای ریموت‌دار، پرده‌های موتوردار و برقی، کلید و پریزهای هوشمند با قابلیت اتصال به وای فای و کنترل از راه دور، یک تلفن بی‌سیم برای ارتباط با سایر نقاط خانه مانند اتاق نوزاد و کودک، یک فر با عملکرد‌های پخت از پیش برنامه‌ریزی‌شده، ابزار دیجیتال ضدآب برای پلی کردن فیلم و موزیک، یک توستر برای سرو نان تست همگی جزو لوازمی هستند که می‌توانند در طراحی آشپزخانه مدرن و هوشمند به شما کمک کرده و یک تجربه متفاوت از حضور در آشپزخانه را برای شما رقم بزنند.

۱۲. کابینت‌ها و قفسه‌بندی

در طراحی آشپزخانه مدرن کابینت‌ها و قفسه‌بندی نقشی حیاتی دارند. در اکثر خانه‌های امروزی که به سبک مدرن طراحی و ساخته‌اند، معمولاً فضای کمی در آشپزخانه برای مانور وجود دارد. کابینت‌ها و قفسه‌بندی آن‌ها باید به‌گونه‌ای باشد که از کمترین فضای ممکن، بیشتری کاربری ممکن را استخراج کند. در‌های کابینت آشپزخانه مدرن معمولاً پانل‌های مسطح کشویی هستند که به یک خط افقی می‌رسند. این پانل‌ها در کنار سادگی، به افزایش فضای آشپزخانه و کاهش ظاهر نامرتب آن کمک می‌کنند


طراحي آشپزخانه مدرن




اصول طراحی آشپزخانه مدرن 

تا اینجا فهمیدیم که سبک مدرن به معنی ساده گرایی و مینیمالیسم است. این ساده گرایی در تک تک اجزای آشپزخانه نقش دارد. در واقع در هنگام طراحی آشپزخانه مدرن باید به کابینت‌ها، نور پردازی، کفپوش، وسایل و... توجه کرد. در صورتی که به طراحی آشپزخانه مدرن علاقه مند هستید بهتر است قبل از شروع طراحی آشپزخانه مدرن با اصول آن آشنا شوید.

کابینت‌ها در طراحی آشپزخانه مدرن

یکی از مهم‌ترین اجزای هر آشپزخانه‌ای کابینت است. در طراحی آشپزخانه مدرن معمولا از کابینت‌های افقی، پهن و بلند استفاده می‌شود. همچنین بسیاری از آنها با فشار یا کشویی باز می‌شوند و دستگیره ندارند. این کابینت‌ها به سهولت باز و بسته می‌شوند و طراحی ساده و بسیار کاربردی دارند. همچنین در طراحی آشپزخانه مدرن از کابینت‌هایی با رنگ‌های خنثی مثل سفید، مشکی، رنگ‌های آرامش بخش و ملایم و روشن نیز استفاده می‌شود. استفاده از چنین پالت رنگی باعث بزرگ‌تر دیده شدن آشپزخانه می‌شود. از دیگر ویژگی‌های کابینت‌های مورد استفاده در طراحی آشپزخانه مدرن درهای صاف، مسطح و بدون استفاده از تزئینات یا حکاکی است.

پیشخوان یا کانتر

یکی از مهم‌ترین اجزا در طراحی آشپزخانه مدرن پیشخوان یا کانتر است. کانتر بهره برداری حداکثری از محیط در کنار استفاده آسان از ابزارهای آشپزخانه و راحت‌تر کردن مراحل پخت و پز را فراهم می‌کند. کانتر در عین حال فضای آشپزخانه را تا حدودی از دیگر فضاها جدا می‌کند و محلی برای سرو غذا، مراحل پخت و پز و.. نیز است.

کانتر چوبی لابی از دیگر انواع کانترها است.

استفاده از ابزارهای هوشمند

یکی از مهم‌ترین اصول در سبک مدرن و همچنین طراحی آشپزخانه مدرن بهره گیری از ابزارهای هوشمند و تکنولوژی‌های پیشرفته است. یکی از این ابزارها سنسورهای هوشمند هستند که قابلیت سینک و هماهنگ شدن با گوشی‌های هوشمند را هم دارند. از جمله این سنسورها می‌توان به تشخیص حضور افراد و روشن شدن چراغ‌ها، سنسور دود، اتمام پخت غذا و نشت لوله‌های گاز و آب اشاره کرد.

در این مطلب به معرفی طراحی آشپزخانه مدرن پرداختیم. ابتدا با تعریف سبک مدرن آشنا شدیم و سپس به بررسی اصول طراحی آشپزخانه مدرن از جمله قوانین کلی، کابینت‌ها، پیشخوان و ابزارها پرداختیم. امیدوارم که از خواندن این مطلب لذت برده باشید.

سخن پایانی

طراحی آشپزخانه مدرن ترکیبی از متریال جدید و تکنولوژیک با علایق و سلیقه شخصی است. تنها نکته مهم در طراحی آشپزخانه مدرن این است که از فضا به بهترین نحو ممکن استفاده کرده و از شلوغ‌کاری اضافی پرهیز کنید.

مطالعه بیشتر: کابینت سبک روستیک

مقالات مشابه

محصول مشابه

دکوراسیون‌تان را همانگونه که در ذهن تصور می کنید با خدمات ما بسازید

VERGEUR WOOD CRAFTS