×

به اشتراک بگذارید

  • ساخت کمد دیواری

امروزه بسیاری از ما در خانه‌هایی با اندازه‌های کوچک زندگی می‌کنیم؛ بر این اساس، ساخت کمد دیواری مناسب و استفاده بهینه از فضاهای موجود در کمد دیواری به یکی از دغدغه‌های اصلی ما تبدیل شده است. در این صفحه به انواع و نحوه ساخت کمد دیواری خواهیم پرداخت تا بتوانیم تمام سوالات شما را در این باره پاسخ دهیم. اگر درباره قیمت نیز کنجکاو هستید، با ما همراه باشید تا در پایان صفحه با عواملی که می‌توانند روی هزینه ساخت کمد دیواری تاثیر بگذارند آشنا شوید.

انواع کمد دیواری از نظر جنس

انواع کمد دیواری را می‌توان بر اساس جنس آن‌ها دسته‌بندی کرد. البته گاهی برای ساخت کمد دیواری از چند جنس استفاده می‌شود. برای مثال، برای ظاهر آن از جنسی باکیفیت و زیبا و برای طبقات از جنسی با کیفیت پایین‌تر استفاده می‌شود. در این صورت هزینه ساخت کمد را می‌توان کاهش داد. انواع کمد دیواری معمولا به شش نوع دسته‌بندی می‌شود که عبارت‌اند از:

1) کمد دیواری ام دی اف

این نوع کمد دیواری در بازار بسیار پرطرفدار است. یکی از مهم‌ترین دلایل استفاده بسیار از آن در ساخت کمد دیواری، ارزان بودن آن به شمار می‌رود. برای تولید این جنس، چوب‌های ریز فشرده شده و سپس به آن‌ها حرارت داده می‌شود. در نهایت روکشی روی آن چسبانده می‌شود تا کمد دیواری زیبا دیده شود. جنس و کیفیت روکش مستقیما روی هزینه ساخت کمد دیواری تاثیر می‌گذارد.

2) کمد دیواری نئوپان با روکش ملامینه

می‌توان گفت نئوپان همانند ام‌دی‌اف تولید می‌شود؛ ولی به علت تراکم کمتر نسبت به آن، کیفیت آن به خوبی ام‌دی‌اف نیست. همچنین اگر در ساخت کمد دیواری بدون هیچ روکشی از نئوپان استفاده شود، محصول نهایی ظاهر زیبایی نخواهد داشت؛ بر این اساس، معمولا کمد دیواری نئوپان با روکش ملامینه فروخته می‌شود. دلیل استفاده از روکش ملامینه، براق و درخشنده بودن آن است. در پایان این بخش باید گفت که نئوپان از ام‌دی‌اف ارزان‌تر است؛ ولی این ارزانی به معنی کیفیت پایین‌تر است.

3) کمد دیواری های گلاس

اگر می‌خواهید کمد دیواری مدرنی داشته باشید، ما جنس های‌گلاس را به شما پیشنهاد می‌کنیم. برای ساخت کمد دیواری های‌گلاس از پلکسی‌گلاس استفاده می‌شود که نوعی پلاستیک است. های‌گلاس مزایای مختلفی دارد که برای نمونه می‌توان به درخشندگی زیبا و مقاومت بالای آن در برابر انواع خط و خش اشاره کرد. مزیت مهم دیگر، تنوع رنگ بالای آن است. تقریبا می‌توان گفت سازنده می‌تواند در ساخت کمد دیواری های‌گلاس از هر رنگی که دوست داشته باشید استفاده کند. بهتر است بدانید های‌گلاس از MDF گران‌تر است.

4) کمد دیواری ممبران

اگر بودجه کمی برای ساخت کمد دیواری دارید، ممبران می‌تواند انتخابی مناسبی باشد. همچنین اگر دوست دارید خانه ای با سبک دکوراسیون کلاسیک داشته باشید، ممبران و کمد دیواری کلاسیک بهترین گزینه است. کمد دیواری ام‌دی‌اف و ممبران از نظر جنس شبیه به یکدیگر هستند. تفاوت اصلی این دو، لایه روی ممبران یعنی پی‌‎وی‌سی است که مقاومت مناسبی در برابر مایعات دارد. هزینه ساخت کمد دیواری ممبران از ام‌دی‌اف بیشتر است؛ ولی از کمد دیواری چوبی که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد کمتر است.

5) کمد دیواری چوبی

ساخت کمد دیواری از جنس چوب نسبت به دیگر انواع دارای محبوبیت کمتری است. به احتمال زیاد، قیمت بالای آن دلیل این امر است. چوب‌های راش، روسی و گردو از جمله چوب‌هایی هستند که در ساخت کمد چوبی استفاده می‌شود. اگر بخواهیم این سه چوب را از نظر قیمت مقایسه کنیم، می‌توانیم بگوییم که چوب گردو از چوب راش و چوب راش از چوب روسی به علت ظاهر زیباترش گران‌تر است.

راش از مقاومت بالایی برخودار است؛ بنابراین، می‌توان سال‌های بیشتری از آن استفاده کرد. چوب گردو نیز ظاهر بسیار زیبایی دارد و همانند راش مقاوم است. نکته دیگری که باید اشاره کنیم این است که اگر کمد دیواری طرح‌دار دوست دارید، چوب راش گزینه مناسبی برای ساخت کمد دیواری خانه شماست.

6) کمد دیواری پلی اورتان

اگر کمدهای دیواری ذکرشده شما را راضی نمی‌کنند و به دنبال کمد طرح جدید هستید، ما کمد دیواری پلی‌اورتان را پیشنهاد می‌کنیم. یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از پلی‌اورتان در ساخت کمد دیواری، طولانی بودن عمر آن محسوب می‌شود. علاوه بر این مزیت مهم، پلی‌اورتان در برابر مواد شیمیایی، مواد شوینده و رطوبت مقاوم است؛ بر این اساس، شما می‌توانید بدون هیچ نگرانی کمد دیواری پلی‌اورتان را با انواع مواد شوینده تمیز کنید.

ساخت کمد دیواری از لحاظ شکل

برای انواع کمد دیواری از نظر شکل نمی‌توان به دسته‌بندی مشخصی اشاره کرد؛ ولی برای آن که بتوانیم شما را راهنمایی کنیم، در ادامه به چند نوع پرطرفدار در بازار از نظر نحوه باز و بسته شدن آن خواهیم پرداخت.

کمد دیواری با در ریلی

اگر اتاق‌های شما کوچک هستند و فضایی برای باز کردن کمد دیواری نیست، ساخت کمد دیواری با در ریلی بهترین گزینه به شمار می‌رود. همچنین بهتر است بدانید می‌توان روی این درهای ریلی آینه‌ای نیز نصب کرد تا شما بتوانید از فضاهای خانه کوچک خود نهایت استفاده را بکنید.

کمد دیواری با در لولایی

ساخت کمد دیواری لولایی آسان‌تر از نوع پیشین است. البته نیاز است درهای این نوع کمد را هر چند وقت یک بار روغن‌کاری کنید. نکته دیگری که باید در نظر بگیرید این است که از سازنده کمد بخواهید محصولی با متریال باکیفیت بسازد تا مجبور نشوید تنها پس از چند سال اقدام به تعویض درها کنید.


ساخت کمد دیواری



مراحل ساخت کمد دیواری

اکنون که با انواع کمد دیواری آشنا شدیم، بهتر است به مراحل ساخت کمد دیواری بپردازیم که عبارت‌اند از:

1) تعیین هدف از ساخت کمد دیواری

ابتدا باید مشخص کنید چرا به کمد دیواری نیاز دارد. آیا می‌خواهید لحاف و تشک‌های خود را درون آن بگذارید یا می‌خواهید پوشاک خود را در آن آویزان کنید؟ علاوه بر این موارد، ممکن است هدف شما از ساخت کمد دیواری، ساخت فضایی برای کتاب‌ها یا لوازم خانگی اضافی باشد.

2) مشخص کردن مکان کمد دیواری

اتاق خواب اغلب مکانی برای نصب کمد دیواری به شمار می‌رود. البته ممکن است خانه شما اتاق کوچکی نیز به عنوان انباری داشته باشد و بخواهید کمدی برای آن سفارش دهید. برای پیدا کردن بهترین مکان برای نصب کمد دیواری، حتما باید به اندازه و کاربری اتاق توجه کنید. البته گاهی سازنده خانه خودش مکانی را برای کمد تعیین کرده است.

3) تعیین اطلاعات لازم برای ساخت کمد دیواری

در این مرحله باید اطلاعاتی مانند اندازه و جنس کمد دیواری، نوع در و مکان قرارگیری طبقات و کشوها را به سازنده کمد دیواری ارائه دهید. به خاطر داشته باشید برای آن که کمد دیواری دقیقا همان چیزی باشد که می‌خواهید، باید اطلاعات کاملا دقیقی را ارائه کنید.

4) ساخت کمد دیواری

سازنده طبق خواسته‌های شما اقدام به خرید متریال‌های لازم می‌کند. سپس طبق اطلاعات ارائه شده، متریال‌ها برش داده شده و به یکدیگر به وسیله میخ یا ریل متصل می‌شوند. سپس درهای کمد نصب خواهد شد. اگر از سازنده خواسته‌اید کمد دیواری را رنگ کند، سازنده رنگ لازم برای این کار را خریداری کرده و کمد را رنگ‌آمیزی می‌کند.

برای آشنایی با کمد دیواری نئوکلاسیک به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.

هزینه ساخت کمد دیواری

اگر می‌خواهید بودجه کمی برای این کار اختصاص دهید، نباید انتظار محصول باکیفیتی را داشته باشید. البته اگر به برخی از عواملی که روی هزینه ساخت کمد دیواری تاثیر می‌گذارند توجه کنید، می‌توانید صاحب کمد دیواری ارزان‌قیمتی شوید. برای مثال، متریال‌های وارداتی قیمتی بیشتر از انواع داخلی دارند یا انتخاب دستگیره مخفی منجر به افزایش هزینه ساخت کمد خواهد شد. عوامل موثر بر قیمت عبارت‌اند از:

• اندازه کمد دیواری: طبیعی است که هر چه اندازه کمد بزرگ‌تر باشد باید بیشتر هزینه کنید؛ زیرا سازنده برای ساخت کمد دیواری علاوه بر زمان بیشتر، به متریال‌های بیشتری نیاز خواهد داشت.

• جنس کمد دیواری: همان‌طور که بخش ابتدایی صفحه اشاره شد، هر متریال مانند ام‌دی‌اف یا ممبران قیمت مختص به خود را دارد. همچنین نباید از قیمت انواع یراق آلات و اکسسوری‌های کمد دیواری غافل شد.

• درب کمد دیواری: قیمت درب لولایی با نوع ریلی متفاوت است. همچنین اگر بخواهید آینه‌ای نیز روی درب قرار گیرد، هزینه نهایی تولید کمد دیواری افزایش خواهد یافت.

• طرح روی کمد دیواری: اگر بخواهید کمدها طرح‌دار باشند، باید بیشتر هزینه کنید. هر چه طرح‌ها پیچیده‌تر باشند، قیمت افزایش خواهد یافت.

ساخت کمد دیواری خانه خود را به شرکت ما بسپارید.

برای افزایش کیفیت زندگی باید به طراحی و ساخت کمد دیواری همانند سایر اجزای خانه خود توجه کنید. آیا در انتخاب کمد دیواری باکیفیت یا ارزان‌قیمت به مشکل برخورده‌اید؟ ما به شما پیشنهاد می‌کنیم به کیفیت بیشتر از قیمت توجه کنید؛ زیرا کمدی با عمری طولانی قطعا از کمدی با عمری کوتاه که شما را مجبور به تعویض می‌کند بهتر است. مجموعه ما آماده است کمدی طبق خواسته‌ها و سلایق شما بسازد و شما را از تعویض کمد دیواری برای سالیان طولانی بی‌نیاز کند.

هنوز سوالاتی دارید که نتوانستید پاسخی برای آن‌ها در این صفحه پیدا کنید؟ در این صورت، با شماره‌های درج شده در سایت تماس بگیرید تا متخصصان ما شما را در این امر راهنمایی کنند. همچنین اگر می‌خواهید از هزینه دقیق ساخت کمد دیواری آگاه شوید و اقدام به سفارش ساخت کمد دیواری کنید، ما مشتاقانه منتظر تماس شماییم. ما همواره در تلاشیم محصولی با کیفیت و قیمت مناسب به شما تحویل دهیم و رضایت کامل شما را به دست آوریم. با انتخاب مجموعه ما برای ساخت کمد دیواری خانه خود، می‌توانید از کیفیت محصول نهایی مطمئن باشید.

ورگر تولید کننده کمد دیواری در زیباترین طرح ها می باشد.

مقالات مشابه

محصول مشابه

دکوراسیون‌تان را همانگونه که در ذهن تصور می کنید با خدمات ما بسازید

VERGEUR WOOD CRAFTS