×

به اشتراک بگذارید

  • ساخت کابینت مدرن

هرکسی دوست دارد بهترین و زیباترین دکوراسیون و دیزاین داخلی را در خانه‌اش داشته باشد و به همین دلیل است که صنعت طراحی و اجرای کابینت تمام چوب و دیزاین داخلی تا این حد پیشرفت کرده است و هر روز مدل های جدید و زیبایی برای دکوراسیون داخلی به وجود می‌آید.

دیزاین داخلی نقش بی‌اندازه مهمی در جذابیت خانه شما دارد و باعث می‌شود جلوه خانه‌تان صد چندان شود و هر بیننده‌ای را مجذوب خودش کند.

جدا از بحث زیبایی و جذابیت، دکوراسیون و دیزاین خانه بر روی روحیه افراد آن خانه تاثیر به‌سزایی دارد. از این رو باید تمام تلاش خود را بکنید تا بهترین، زیباترین و آرامش‌بخش‌ترین دکوراسیون را در خانه خود داشته باشید.

برخی از افراد به اشتباه فکر می‌کنند زیبایی و جذابیت یک خانه تنها به وسایل آن بستگی دارد؛ غافل از اینکه قسمت‌های مختلف هر خانه مخصوصا آشپزخانه بی‌نهایت در زیباتر دیده شدن خانه شما و جذابیت آن موثر است.

آشپزخانه محور اصلی هر خانه‌ای محسوب می‌شود. در زمان‌های گذشته به دلیل اینکه آشپزخانه دیوار مجزا داشت و به طور کامل از سایر قسمت‌های خانه جدا می‌شد؛ در معرض دید افراد نبود و تاثیر آنچنانی بر دیزاین خانه نداشت.

اما امروزه با توجه به معماری مدرن، آشپزخانه قسمتی از خانه است که در معرض دید تمامی افراد خانه قرار می‌گیرد همچنین وقت زیادی از خانم خانه و احتمالاً سایر اعضا در آنجا صرف می شود.

از این رو دیزاین آشپزخانه به‌خصوص کابینت‌ها که بخش وسیعی از آشپزخانه را اشغال می‌کنند را به هیچ عنوان نباید سرسری گرفته و بی‌اهمیت بشمارید .

حتما شما هم کابینت‌های مدرن و جذاب امروزی را دیده‌اید و متوجه شده‌اید که این کابینت‌ها تا چه‌ حد می‌توانند در زیبایی خانه شما تأثیرگذار باشند.

بنابراین تصمیم گرفتیم تا در این مقاله همه چیز را درباره این کابینت‌ها از تأثیری که در خانه دارند تا مراحل نصب و ساخت کابینت مدرن برای شما شرح دهیم.

پس اگر در حال بازسازی یا ساختن خانه‌ای هستید و یا قصد دارید اطلاعاتی در این زمینه داشته باشید حتما تا انتهای مقاله همراه ما بمانید.

کابینت‌ها چه تأثیری بر دکور خانه دارند؟

همانطور که بالاتر هم اشاره کردیم آشپزخانه و به‌ویژه کابینت‌ها نقش بسیار زیادی در زیبایی و هماهنگی خانه شما ایفا می‌کنند. از این رو اگر قصد خرید و یا ساخت کابینت مدرن را دارید، باید نهایت دقت خود را برای این مسئله به کار ببرید.

چراکه کابینت‌ها فقط فضایی برای پوشش‌دهی و نظم دادن به آشپزخانه و ظروف شما نیستند؛ بلکه بخش بسیار مهمی از دیزاین خانه شما هستند.

علاوه بر آن رنگ، مدل، طرح و کیفیت کابینت انتخابی شما نیز بی‌انداز مهم است. از این رو چه بخواهید کابینت آماده سفارش دهید و یا قصد ساخت کابینت مدرن را داشته باشید باید نکات زیادی را در رابطه با آن در نظر بگیرید.

مراحل ساخت کابینت مدرن

اگر ترجیح می‌دهید خودتان برای ساخت کابینت مدرن منزل‌تان دست به کار شوید اما اطلاعات کافی دراین‌باره ندارید؛ در ادامه مراحل نصب و ساخت کابینت مدرن را برای شما شرح می‌دهیم.

البته همچنان معتقدیم این کارها را باید به دست افراد متخصص سپرد و نباید خودتان انجامش دهید اما دانستن مراحل نصب و ساخت کابینت مدرن خالی از لطف نیست و اگر قصد تعویض کابینت‌هایتان را داشته باشید مفید هم هست.

طراحی سه‌بعدی

برای ساخت کابینت مدرن قبل از هرچیزی باید دیزاین و هارمونی رنگ و سایر وسایل منزل‌تان را در نظر بگیرید. خوشبختانه پیشرفت تکنولوژی در این زمینه کمک‌های زیادی به افراد کرده است.

اگر قصد دارید کابینت‌های منزل‌تان را تعویض کنید یا خانه نوساز خود را کابینت بزنید، می‌توانید طرح و رنگ انتخابی خود را به سازنده‌ و نصاب کابینت بدهید تا آن را به صورت سه بعدی طراحی کنند.

این کار باعث می‌شود قبل از اینکه وارد مراحل نصب و ساخت کابینت مدرن بشوید، متوجه شوید آیا مدل انتخابی شما مناسب آشپزخانه‌تان هست یا نه؟ و قبل از شروع مراحل نصب و ساخت کابینت مدرن مدل نهایی پس از نصب آن را ببینید و اگر لازم بود مدل یا رنگ کابینت‌تان را تغییر دهید.

اندازه‌گیری برای طراحی دقیق

پس از آنکه طرح و مدل کابینت‌ها انتخاب و نهایی شد، باید محل نصب را به صورت دقیق بررسی و اندازه‌گیری کنید.

انتخاب جنس کابینت

حالا که دقیقا می‌دانید چه مدل کابینتی می‌خواهید، می‌توانید خیلی راحت براساس مدل کابینت‌ها بهترین جنس را انتخاب کرده تا مراحل نصب و ساخت کابینت مدرن را شروع کنید.

برشکاری براساس اندازه‌گیری‌ها

زمانی که تخته چوب‌های کابینتی خریداری شد، نوبت به اجرای طرح و برشکاری آن‌ها براساس اندازه‌گیری‌ها و طرح نهایی کابینت فرا می‌رسد.

شیار زدن کابینت‌ها و تکمیل ساخت بدنه

برای اینکه کابینت‌های زمینی را بتوان نصب کرد، باید شیارهایی را در بدنه آن‌ها ایجاد کرد تا فیبربندی و اتصال‌شان انجام شود.

سوراخ‌زنی برای نصب

در این مرحله با بازبینی دوباره محل نصب، باید کابینت‌های ساخته شده را سوراخ‌کاری کنید تا بتوان توسط ابزارآلات آن‌ها را در محل مناسب نصب کرد.

مونتاژ کردن قطعات

در آخر تمامی قطعات و تجهیزات ساخته شده را باید به هم متصل کنید و برای نصب کابینت‌های آماده شده در جای مخصوص‌شان آماده شوید.

البته ما مراحل نصب و ساخت کابینت مدرن را به صورت کاملا لیست‌وار و خلاصه برای شما آوردیم تا صرفا آشنایی ابتدایی و اندکی دراین‌باره داشته باشید. زمانی که بخواهید همین مراحل نصب و ساخت کابینت مدرن را به صورت عملی انجام دهید؛ قطعا روش کار به این سادگی نخواهد بود.



ساخت کابینت مدرن



مراحل نصب کابینت مدرن

پس از آنکه کار انتخاب و یا ساخت کابینت مدرن شما به اتمام رسید مهمترین مرحله یعنی مرحله نصب کابینت فرا می‌رسد. هرچقدر هم که کابینت شما زیبا، جذاب و باکیفیت باشد اما به درستی نصب نشود؛ نه تنها زیبایی و جلوه نخواهد داشت بلکه مدام باعث دردسر برای شما نیز خواهد شد.

حتی ممکن است آسیب‌های مالی و جانی نیز به شما وارد کند. به همین دلیل نصب کابینت‌ها بی‌اندازه مهم است و باید توسط افراد متخصص انجام شود.

اگر خودتان قصد دارید کار نصب کابینت مدرن تان را انجام دهید، توصیه می‌کنم این کار را انجام ندهید. چون ممکن است با یک اشتباه باعث شوید کابینت درست نصب نشود و زیبایی‌اش را از دست بدهید یا حتی بدتر از آن کابینت در اثرفشار وزن ظرف‌ها از جایش در بیاید و به کسی آسیب بزند.

اما خوب است اطلاعاتی در زمینه مراحل نصب و ساخت کابینت مدرن داشته باشید تا زمانی که نصاب کابینت درحال انجام کار است؛ بر کار او نظارت کنید و اگر اشکالی در کارش وجود داشت بتوانید آن را متذکر شوید. در ادامه مراحل نصب و ساخت کابینت مدرن را برای شما شرح می‌دهیم.

اندازه‌گیری دقیق

اولین و مهمترین مرحله از مراحل نصب و ساخت کابینت مدرن، اندازه‌گیری دقیق و درست محل نصب آن است. این مرحله برای ساخت کابینت مدرن نیز مهمترین مرحله است.

چرا که اگر با اندازه‌گیری اشتباه، کابینت در ابعاد نامناسبی ساخته شود، آن کابینت دیگر قابل استفاده نخواهد بود. اندازه‌گیری درست و دقیق مخصوصا برای آشپزخانه‌های کوچک بسیار پراهمیت‌تر است.

بنابراین بهتر است این مرحله از مراحل نصب و ساخت کابینت مدرن را به دست یک فرد متخصص و ماهر بسپارید و یا برای اینکه ضریب اطمینان بالایی داشته باشید اندازه‌گیری را در چند مرحله تکرار کنید تا از اندازه‌های به دست آمده مطمئن باشید.

علامت گذاری بر روی دیوار برای نصب کابینت مدرن

پس از این که به صورت دقیق کار اندازه‌گیری را به اتمام رساندید باید کاملا دقیق و با نهایت دقتی که دارید علامت‌های کوچکی بر روی محل نصب کابینت مدرن خود بگذارید.

علامت‌گذاری برای نصب کابینت همچنان از مهمترین و بااهمیت‌ترین مراحل نصب و ساخت کابینت مدرن می‌باشد و کاملا باید با ظرافت و دقیق صورت گیرد.

حتی یک اشتباه جزئی و کوچک هم می‌تواند توازن کابینت‌ها را بر هم زده و تمام هزینه‌ای که برای مراحل ساخت و نصب کابینت مدرن خود انجام داده‌اید را هدر دهد.

چرا که یک کابینت نامتوازن هیچ زیبایی که ندارد به کنار، تمام جذابیت و زیبایی سایر اجزای آشپزخانه را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.

به همین دلیل این مرحله باید توسط نصاب‌های حرفه‌ای و افراد باتجربه و کاربلد انجام شود. توصیه می‌کند به هیچ عنوان این قسمت را کم‌اهمیت ندانید و خودتان علامت‌گذاری نصب کابینت را انجام ندهید.

متصل کردن تجهیزات نگهدارنده کابینت‌ها

بعد از علامت‌گذاری باید کم کم برای نصب کابینت‌ها آماده شوید و یک‌سری ابزارآلات و تجهیزات نگهدارنده مخصوص کابینت را در جای مناسب‌شان نصب کنید تا کابینت‌ها را کاملا محکم نگه داشته و مانع از افتادن آن‌ها شود.

توجه داشته باشید ابزار و تجهیزاتی که برای نگهداشتن کابینت‌ها خریداری می‌کنید باید بسیار بسیار باکیفیت باشند و همچنین به درستی و توسط افراد ماهر نصب شوند.

اگر هرکدام از این دو نکته کلیدی را رعایت نکنید باید با کابینت‌های زیبا و مدرن‌تان خداحافظی کنید. چراکه ممکن است در اثر هرضربه یا هراتفاقی آن‌ها را از دست بدهید.

نصب بدنه کابینت ساخته شده به تجهیزات نگهدارنده

پس از آنکه اتصالات را به صورت دقیق و محکم به دیوار وصل کردید، نوبت متصل کردن اسکلت یا بدنه اصلی کابینت فرا می‌رسد.

در این مرحله باید ابتدا کابینت‌های ردیف پایینی یا به اصطلاح زمینی را نصب کرده و پس از آن کابینت‌های بالایی را نصب کنید.

توجه داشته باشید که پس از آنکه کار نصب کابینت‌ها به اتمام رسید باید کفپوش‌ها و کابینت را تراز کنید چرا که ممکن است کفپوش‌ها اختلافات میلیمتری داشته باشند که همین اختلافات کوچک باعث می‌شوند که کابینت‌ها به خوبی در جای خود قرار نگیرند.

متصل کردن درب و دستگیره‌ها

این دو قطعه از بدنه کابینت‌ها جدا هستند و باید به صورت جداگانه به آن‌ها متصل شوند. در مراحل نصب و ساخت کابینت مدرن ابتدا باید اسکلت کابینت را متصل و تراز کنید، زمانی که دیگر مشکلی در آن‌ها وجود نداشت اقدام به نصب این لوازم بکنید.

توجه داشته باشید که کابینت‌ها در یک سطح و کنار هم قرار می‌گیرند پس باید دستگیره‌هایشان نیز کاملا در یک خط و با یکدیگر تراز باشند. به همین دلیل قبل از اینکه بخواهید آن‌ها را نصب کنید باید یک‌بار دیگر علامت‌گذاری کنید.

نصب لولا، ریل و اتصالات درون کابینت‌ها و همچنین کشوها

در مراحل نصب و ساخت کابینت مدرن پس از آنکه کار برشکاری و اندازه‌گیری درب کابینت‌ها به خوبی انجام شد؛ نوب ت به نصب لولا و اتصالات درون کابینتی می‌رسد.

در این قسمت نیز دوباره باید ابتدا محل اتصالات را به صورت دقیق و درست علامت زده و بعد از آن اتصالات را در جای خود نصب کنید.

جاگذاری طبقات و کشوها

آخرین مرحله از مراحل مراحل نصب و ساخت کابینت مدرن، جاگذاری روکابینتی یا سنگ کابینت، کشوها و همچنین طبقات داخل کابینت‌ها است. هنگام ساخت کابینت مدرن، در داخل کابینت‌ها و فضای داخلی کشوها محل جاگذاری کشو و طبقات ایجاد می‌شود.

به همین دلیل این مرحله کار خاصی ندارد و خودتان هم می‌توانید انجامش دهید اما برای نصب سنگ روی کابینت بازهم باید از یک فرد متخصص کمک بگیرید تا روکابینتی را درست و دقیق برش زده و بر روی کابینت‌ها بچسباند.

مطالعه بیشتر: درب مدرن


ساخت کابینت مدرن




کلام آخر

دیگر زمان دکوراسیون‌های شلوغ و پرزرق‌وبرق به سر رسیده و زیبایی در سادگی معنا می‌یابد. پس بهتر است به جای استفاده از لوازم بیهوده برای دیزاین، با استفاده از دکوراسیون‌های مدرن و با ساده‌ترین و کم‌ترین لوازم خانه‌تان را دکور کنید تا علاوه‌بر زیبایی آرامش را هم برای شما به ارمغان بیارود.

برای آشنایی با ساخت کابینت کلاسیک به صفحه آن مراجعه کنید.

مقالات مشابه

محصول مشابه

دکوراسیون‌تان را همانگونه که در ذهن تصور می کنید با خدمات ما بسازید

VERGEUR WOOD CRAFTS