درب ورودی کلاسیک

دیزاین ساختمان موضوع بسیار مهمی است که بعد از اجرا و طراحی بسیار اهمیت دارد و یکی از مهم‌ترین قسمت‌هایی که نمای آن مهم است، درب ورودی ساختمان مسکونی به حساب می‌آید. این درب در ابتدایی‌ترین قسمت ورودی ساختمان قرار می‌گیرد و با توجه به تاثیری که در زیبایی ساختمان دارد، باید در انتخاب آن بسیار دقت کنید. به‌عبارت‌دیگر درب ورودی ساختمان کلاسیک مانند چشم ساختمان است.

درب ساختمان در جنس‌ها و مدل‌های مختلفی در بازار وجود دارد که با توجه به میزان بودجه و سلیقه خود می‌توانید برای خرید اقدام کنید. حال سوال این است که آیا اطلاعاتی درباره درب ورودی کلاسیک دارید؟ درب ورودی ساختمان کلاسیک چه مزایایی دارد؟ پیشنهاد می‌دهیم برای یافتن پاسخ سوالات خود ادامه مطلب را از دست ندهید.

آشنایی با درب ورودی کلاسیک

در دنیای امروز در ساخت درب تحولی جدید به وجود آمده است و درب‌های ورودی در انواع طرح‌های مدرن و کلاسیک به بازار عرضه می‌شوند. درب ورودی ساختمان کلاسیک انتخابی ایدهآل و مناسب برای نمای ساختمان‌های کلاسیک است که می‌توانید آنها را در ابعاد و طرح‌های مختلف خریداری کنید. به‌طورکلی برای ساخت درب‌های ورودی از متریال مختلفی مانند فایبرگلاس، فلز، شیشه و چوب به‌کاربرده می‌شود. لازم به ذکر است که در طراحی اکثر این درب‌ها از ترکیب شیشه با متریال دیگر استفاده می‌شود.

درب ورودی چوبی نیز جذابیت و زیبایی خاصی داشته که برای افزایش زیبایی نمای بیرونی ساختمان تاثیر شگفت‌انگیزی دارد. به‌عبارت‌دیگر برای افزایش جذابیت و زیبایی ساختمان می‌توانید از این درب‌ها استفاده کنید. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید انتخاب رنگ مناسب با توجه به رنگ فضای بیرونی ساختمان است. لازم به ذکر است که فقط می‌توانید از ترکیب دو رنگ برای درب ورودی ساختمان استفاده کنید؛ زیرا اگر تعداد رنگ‌ها افزایش یابد، از زیبایی ساختمان کاسته می‌شود.

درب ورودی کلاسیک دارای روکوب و چهارچوب‌های بسیار زیبا و جذابی است که با توجه به کاخ‌های مطرح‌ در اروپا و طراحی آنها ساخته می‌شود. از انواع این درب‌ها می‌توان کاخ ورسای، هرمیتاژ و لوور را نام برد که همه آنها به‌وسیله استادان ماهر ایرانی طراحی و ساخته‌شده‌اند. درب ورودی ساختمان کلاسیک چوبی در انواع مختلفی مانند درب‌های سبک ایتالیایی، سبک فرانسوی، اتریشی و درب‌های سبک انگلیسی تقسیم‌بندی می‌شوند.

درب ورودی کلاسیک و کمک به افزایش زیبایی نمای ساختمان

درب ورودی کلاسیک و انواع آن را ازنظر جنس بهتر بشناسید

سبک کلاسیک درواقع یکی از سبک‌های پرطرفدار و معروف است که در طراحی خارجی و داخلی ساختمان استفاده می‌شود. توجه داشته باشید که این سبک از زمان گذشته تاکنون موردتوجه افراد سخت‌پسند و خاص بوده است. تحقیقات صورت گرفته نشان می‌دهد که در حدود 72 درصد از خریدارانی که علاقه به خرید آپارتمان لوکس دارند، علاقه بسیاری به خرید درب چوبی کلاسیک دارند.

درب ورودی ساختمان کلاسیک را می‌توان به‌وسیله چوب‌های مختلفی مانند چوب‌های سخت و نرم ساخت. لازم به ذکر است که چوب راش یا روس بهترین نوع چوب برای ساخت درب‌ ورودی کلاسیک و برای کارهای لوکس‌تر، استفاده از چوب‌های گردو و بلوط برای درب لوکس کاربرد دارد. به‌طورکلی از انواع درب‌ چوبی کلاسیک می‌توان موارد زیر را نام برد.

درب ورودی کلاسیک صنوبر

چوب درخت صنوبر یکی از چوب‌های مورداستفاده در تهیه درب است. چوب این درخت خاصیت رنگ‌پذیری بالایی دارد و می‌توانید به‌راحتی رنگ دلخواه خود را به روی آن بزنید. توجه داشته باشید که مقاومت و طول عمر این چوب پایین است؛ به همین علت قیمت پایین‌تری نسبت به سایر چوب‌ها دارد.

درب ورودی کلاسیک چوب گیلاس

ازآنجایی‌که چوب گیلاس سطحی یکنواخت و صاف دارد، زیبایی و شفافیت آن منحصربه‌فرد است. توجه داشته باشید که درب چوب گیلاس مقاومت بالایی نسبت به حرارت و آتش‌سوزی دارد؛ به همین علت قیمت آن نسبت به سایر چوب‌ها بالاتر است. با توجه به اینکه برای محافظت از آن به استفاده از سیلر نیاز دارید، شرایط نگهداری از این چوب‌ها هزینه‌بر و دشوار است. چوب گیلاس بعد از گذشت زمان به تعمیر و بازسازی نیاز دارد.

درب ورودی کلاسیک چوب گردو

چوب گردو یکی دیگر از چوب‌های مستحکم و مقاوم است که بافت بسیار زیبایی دارد. به‌طورکلی درب‌هایی که از چوب گردو ساخته می‌شوند، قیمت بالاتری نسبت به سایر درب‌ها دارند. لازم به ذکر است که چوب گیلاس دوام و کیفیت بالاتری دارد.

درب ورودی کلاسیک چوب بامبو

درب‌هایی که از چوب بامبو ساخته می‌شوند، مقاومت بالایی دارند و به علت داشتن پنل شیشه‌ای، زیبایی فوق‌العاده‌ای دارد. ناگفته نماند که این چوب مقاومت بالایی در برابر رطوبت ندارد و بعد از گذشت مدتی خراشیده شده و تغییر رنگ می‌دهد.

درب ورودی کلاسیک و زدن رنگ دلخواه

درب ورودی کلاسیک چوب کاج

چوب درخت کاج یکی از پرطرفدارترین و پرمصرف‌ترین چوب‌هایی است که در ساخت درب ورودی ساختمان کلاسیک استفاده می‌شود. این چوب از عبور گرما و صدا جلوگیری می‌کند. چوب کاج قابلیت رنگ‌پذیری بالایی دارد و می‌توانید رنگ دلخواه خود را روی آن بزنید. لازم به ذکر است که این محصول نسبت به ضربه و خراش مقاومت پایینی دارد.

درب ورودی کلاسیک چوب ساج

درب‌های ساخته‌شده از چوب ساج، دارای طیف رنگی متنوع و طول عمر بیشتری هستند. ازآنجایی‌که این درب‌ها وزن بالایی دارند، نصب و حمل آنها کار دشواری است. این درب‌ها مقاومت بالایی در برابر تغییرات دما و پوسیدگی دارند.

درب ورودی کلاسیک چوب افرا

چوب افرا یکی دیگر از چوب‌هایی است که می‌توان از آنها در ساخت درب‌ استفاده کرد. ازآنجایی‌که چوب افرا مقاومت بالایی دارد، طول عمر درب‌هایی که از این چوب ساخته می‌شوند، بیشتر خواهد بود. همچنین چوب افرا به خوش‌دستی شهرت دارد و به‌راحتی می‌توان هر طرحی را روی آن اجرا کرد. ناگفته نماند که برای جلوگیری از ایجاد لکه باید از این چوب‌ها مراقبت کرد و روی آنها سیلر زد.

درب ورودی کلاسیک چوب ماهون

چوب ماهون ظاهر بسیار زیبایی داشته و با توجه به مقاومت بالایی که در برابر تغییرات دمایی دارد، به‌عنوان عایق مناسبی برای انرژی شناخته می‌شود. ناگفته نماند که با گذشت زمان می‌تواند نسبت به رطوبت واکنش نشان دهد و رنگ آن تیره شود.

درب ورودی کلاسیک چوب بلوط

یکی از درب‌هایی که استحکام و مقاومت بسیار بالایی دارند، درب‌های ساخته‌شده از چوب بلوط هستند. این چوب‌ها قیمت مناسب‌تری نسبت به سایر چوب‌های طبیعی دیگر دارند؛ به همین علت بهترین گزینه برای درب ورودی کلاسیک به شمار می‌آیند. این چوب‌ها مقاومت بالایی در برابر رطوبت دارد؛ بنابراین برای افرادی که چوب ضد آب نیاز دارند، بهترین گزینه خواهد بود. ناگفته نماند که با توجه به مقاومت بالای چوب بلوط برای کف آشپزخانه، در ساخت کف‌پوش و ساخت مبلمان نیز کاربرد دارد.

درب ورودی کلاسیک چوب راش

چوب راش یکی دیگر از چوب‌های مناسب برای ساخت درب چوبی کلاسیک است. با توجه به استحکام و مقاومت بسیار بالایی که این چوب دارد، یکی از پراستفاده‌ترین و پرطرفدارترین انواع چوب در زمینه تولید درب ورودی کلاسیک به شمار می‌آید.

درب چوبی کلاسیک در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف

 درب ورودی ساختمان کلاسیک و مزایای آن

ازآنجایی‌که امروزه در صنعت تولید درب تحولاتی عظیم ایجاد شده است، با توجه به هر سبک و سلیقه‌ای درب تولید می‌شود و ورگر تولید کننده درب چوبی با بهترین کیفیت است. استفاده از درب چوبی برای ساختمان‌های کلاسیک مزایای بسیار دارد که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

افزایش میزان جذابیت و زیبایی

یکی از دلایل بسیار مهمی که باعث می‌شود افراد بسیاری درب‌های چوبی را انتخاب کنند، زیبایی، گرما و حس صمیمیتی است که درب‌های چوبی ایجاد می‌کنند. همچنین خاصیت رنگ‌پذیری چوب باعث می‌شود که بتوانید رنگ دلخواه خود را روی درب بزنید. ازآنجایی‌که چوب قسمتی از طبیعت است، وجود آن باعث ایجاد حسی خوب در ساختمان می‌شود.

مقاومت بالا در برابر گرما

درب‌های چوبی عایقی مناسب برای انتقال گرما هستند؛ اما در برابر حرارت مقاومتی نداشته و می‌سوزند. ازآنجایی‌که از عبور گرما جلوگیری می‌کنند برای همه فصول مناسب هستند. به‌عبارت‌دیگر در فصول سرد سال مانع از خروج گرما می‌شوند و در فصول گرم سال به خنک ماندن خانه کمک می‌کنند.

جلوگیری از انتقال سروصدا به بیرون ساختمان

درب‌های چوبی نسبت به سایر درب‌ها مانع از انتقال سروصدا شده و درنهایت باعث ایجاد آرامش در فضای ساختمان می‌شوند. ناگفته نماند که با توجه به ضخامت، درب مانع از انتقال صدا به داخل و همچنین خارج ساختمان می‌شود.

ترکیب چوب و شیشه و افزایش زیبایی ساختمان

معایب استفاده از درب چوبی ورودی کلاسیک

استفاده از درب ورودی کلاسیک علاوه بر مزایای بسیار، معایب انگشت‌شماری نیز دارد. ناگفته نماند که با مراقبت از آنها می‌توانید معایب را به حداقل میزان ممکن برسانید. به‌طورکلی از معایب آن می‌توان موارد زیر را نام برد.:

قیمت بالا

ازآنجایی‌که مراحل ساخت این درب‌ها پیچیده‌تر است، قیمت بالاتری نسبت به درب‌های دیگر دارد. توجه داشته باشید که چوب‌های مقاوم و ضخیم‌تر قیمت بالاتری نسبت به چوب‌های نازک دارند.

امکان نفوذ حشرات به داخل درب‌ها

با توجه به اینکه چوب طبیعی مکانی مناسب برای رشد حشرات موذی است و درنهایت سبب پوسیدگی آن می‌شود، باید مقاومت آن را در برابر این حشرات بالا برد. به‌عبارت‌دیگر با رفع عیوب، پولیش‌کاری و رفع حفره‌های ایجادشده می‌توانید از نفوذ حشرات موذی به داخل چوب جلوگیری کنید.

مقاومت پایین در برابر رطوبت

ازآنجایی‌که وجود رطوبت و نم باعث پوسیدگی درب ورودی ساختمان کلاسیک می‌شود، بهتر است از روکش‌های ضدآب روی درب‌های چوبی استفاده کرد.

درب ورودی ساختمان کلاسیک و تاثیر آن در زیبایی نما

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم به معرفی و بررسی درب ورودی کلاسیک بپردازیم. همانگونه که ذکر شد در دنیای امروز صنعت درب‌‌سازی نیز دستخوش تغییرات و تحولاتی شده است و درب‌ها را در انواع و طرح‌های مختلفی تولید می‌کند. یکی از درب‌های جذاب و پرطرفدار، درب ورودی ساختمان کلاسیک است که به بررسی ویژگی‌های آن پرداختیم.

دکوراسیون تان را همانگونه که در ذهن تصور می کنید با خدمات ما بسازید

VERGEUR WOOD CRAFTS