×

به اشتراک بگذارید

  • جدیدترین دکوراسیون آشپزخانه 2021-2022

طراحی دکوراسیون آشپزخانه یکی از مهمترین بخش‌های دیزاین هر خانه یا دفتر غیر مسکونی است.

آنچه امروز درباره طراحی خانه‌ها و به‌ویژه طراحی جدیدترین دکوراسیون آشپزخانه وجود دارد، به کلی با انواع مختلف آن در ده سال گذشته متفاوت است.

طراحی جدیدترین دکوراسیون آشپزخانه 2021 – 2022 امروزه درحال یک تغییر بزرگ است و طراحي آشپزخانه مدرن منحصر به تغییر رنگ وسایل داخل آن نیست.

امروزه فضای آشپزخانه‌ها را بیشتر از حالت عادی در نظر می‌گیرند و معمولا جزییات در آن‌ها کمرنگ شده و به سمت جزییات مینیمالیستی رفته است.

اهمیت طراحی دکوراسیون آشپزخانه از آن جایی است که تأثیر بسزایی روی زیبایی سایر بخش‌های خانه می‌گذارد. در این مقاله قرار است با هم طراحی جدیدترین دکوراسیون آشپزخانه در سال ۲۰۲۱ - ۲۰۲۲ را با هم بررسی کنیم.

بنابراین در این مقاله ویژگی جدیدترین دکوراسیون آشپزخانه 2021 – 2022 را با هم بررسی می‌کنیم، دلیل استفاده از آن‌ها، نوع مخاطبان آن‌ها و همچنین کاربرد آن‌ها را در خانه‌های مختلف بررسی خواهیم کرد.

آشپزخانه‌های جدید پوشیده نیستند!

در گذشته آشپزخانه‌ها مثل سایر بخش‌های خانه به وسیله دیوار پوشیده می‌شدند و بنابراین از معرض دید عموم پنهان بودند اما به مرور زمان بخش‌های بیشتری از خانه‌ها مرز‌هایشان را برداشتند.

در گذشته در هم تنیدگی فضا‌ها کمتر بود تا بخش‌های خانه را از چشم مهمانان پنهان کنند. با این حال آشپزخانه‌های اپن یا نما باز طراحی شدند که آشپزخانه را با سایر بخش‌ها ترکیب می‌کردند.


جدیدترین دکوراسیون آشپزخانه 2021-2022



جدیدترین دکوراسیون آشپزخانه 2021-2022 با سنگ مرمر

طراحی آشپزخانه‌ها بر اساس جدیدترین دکوراسیون آشپزخانه ۲۰۲۱ - ۲۰۲۲ با سنگ مرمر یکی از جدیدترین متد‌های طراحی بازار است.

سنگ مرمر که از گذشته یکی از معروف‌ترین سنگ‌های زینتی برای تزیین خانه‌ها بوده در اینجا هم تناسب عجیب و غریبی با فضای آشپزخانه دارد و نمایی حیرت‌انگیز به خانه می‌بخشد.

سنگ مرمر برای طراحی آشپزخانه معمولاً روی دیوار‌ها، روی اپن‌، به عنوان کانتر، در کنار گاز‌های رومیزی یا سایر وسایل آشپزخانه به کار می‌رود و حس بسیار زیبایی را در آشپزخانه شما ایجاد خواهد کرد.

جدیدترین دکوراسیون آشپزخانه 2021-2022 با طرح دارک

یکی دیگر از جدیدترین دکوراسیون آشپزخانه ۲۰۲۱ - ۲۰۲۲ طراحی دارک آشپزخانه است. شما در این نوع طراحی بر روی رنگ مشکی تمرکز خواهید کرد و با استفاده از چینش وسایل مختلف آشپزخانه که همه آن‌ها هم از رنگ مشکی هستند، آرامش و زیبایی را در طراحی خانه خود طنین انداز می‌کنید.

این مدل از طراحی دکوراسیون خانه به تازگی طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است.

رنگ مشکی یا همان تم دارک اثر بسیار زیادی در یک‌دستی خانه دارد و استفاده از آن در آشپزخانه به این یک‌دستی اضافه خواهد کرد.

جدیدترین دکوراسیون آشپزخانه 2021 – 2022 با چوب

یک نوع دیگر از جدیدترین دکوراسیون آشپزخانه ۲۰۲۱ - ۲۰۲۲ طراحی آشپزخانه با نمای تمام چوب است. نما‌های تمام چوب اگرچه به دلیل متریال اصلی آن‌ها یعنی چوب درختان، بسیار گران قیمت هستند ولی بسیار زیبا‌یند و طرفداران بسیار زیادی دارند.

جدیدترین دکوراسیون آشپزخانه 2021 – 2022 با استفاده از چوب تقریبا متداول‌ترین دکوراسیونی است که از گذشته تا اکنون در قالب طراحی آشپزخانه‌ها با ام دی اف و نئوپان هم مرسوم بوده است اما امروزه و در طراحی جدیدترین دکوراسیون آشپزخانه از چوب‌های قیمتی‌تر استفاده می‌شود.

البته بهتر است چوبی که برای دیزاین خانه استفاده می‌کنیم را از چوب‌هایی تهیه کنیم که مربوط به درختان در معرض انقراض نباشند.

طراحی جدیدترین دکوراسیون آشپزخانه 2021 - 2022

آشپزخانه‌های رنگی یا رنگارنگ هم یکی دیگر از جدیدترین دکوراسیون آشپزخانه در سال‌های گذشته بوده‌اند. طراحان این مدل از دکوراسیون آشپزخانه مدرن معتقدند آشپزخانه محل زندگی است و جایی از خانه است که از آن حس زندگی در سایر بخش‌های آن جاری می‌شود.

بنابراین آن‌ها به دنبال این افتادند تا هر بخش از آشپزخانه را با یک رنگ طراحی کرده و فضای رنگارنگ آشپزخانه برای ساکنان آن لذت بخش کنند.

البته اگر طراحی رنگارنگ آشپزخانه را خودتان انجام دهید احتمال اینکه این پروژه شکست بخورد بسیار است چرا که ترکیب رنگ‌ها بسیار کار سختی است و باید حتماً رنگ‌ها طوری باهم ترکیب شوند که به فضا و نمای خانه ضربه‌ای وارد نشود.

بنابراین باید از یک طراح داخلی ماهر در این امر استفاده کنید. طراحان داخلی که کار اصلی‌شان حفظ تناسب خانه‌ها و دیزاین صحیح آن‌هاست، ترکیب رنگ خانه‌ها را طوری انتخاب می‌کنند که در عین زیبایی منجر به مغشوش شدن فضای داخلی خانه نشود.



جدیدترین دکوراسیون آشپزخانه 2021-2022



طراحی جدیدترین دکوراسیون آشپزخانه – جزیره دوبل

طرح دیگری از جدیدترین دکوراسیون آشپزخانه ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ وجود دارد که به جزیره دوبل معروف است.

در طراحی جزیره دوبل آشپزخانه‌ها شما نیازی به خریدن اجزای اضافی برای تکمیل کردن ساختمان‌تان ندارید بلکه طراح داخلی طوری دکوراسیون آشپزخانه شما را طراحی می‌کند که هر بخش تکمیل‌کننده بخش دیگری باشد و بتوانید از بخش‌های مختلف آشپزخانه به عناوین مختلف استفاده کنید.

به طور مثال کابینت‌ها در طراحی دوبل طوری طراحی می‌شوند که بتوانید از آن‌ها به عنوان میز غذاخوری هم استفاده کنید. نوع طراحی جزایر دوبل یک اهمیت دیگر هم دارد و آن هم این است که با استفاده از وسایل مختلف غیرضروری فضای آشپزخانه را اشغال نمی‌کند بنابراین آشپزخانه شما بسیار جادار می‌شود و می‌تواند بزرگتر به نظر برسد.

جدیدترین دکوراسیون آشپزخانه ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ – کمد‌های سوپری

نوع دیگری که معمولاً برای جدیدترین دکوراسیون آشپزخانه در ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ پیشنهاد می‌شود مدل آشپزخانه با طراحی کمد‌های سوپری و جادار است.

در جدیدترین دکوراسیون آشپزخانه 2021 – 2022 کابینت‌ها طوری طراحی می‌شوند که شبیه کمد‌های بسیار بلند با کشو‌های متعدد به نظر برسند. این نوع طراحی آشپزخانه باعث می‌شود شما حجم زیادی از وسایل آشپزخانه‌تان را در یک قسمت متمرکز کنید و نیازی به اشغال کردن فضای خانه با کمد‌های متعدد نداشته باشید.

در این شرایط شما می‌توانید مانور بیشتری روی دیزاین آشپزخانه خود بدهید و به پرورش گل و گیاه بپردازید یا حتی وسایل تزیینی که دوست دارید را به طراحی خانه خود اضافه کنید.

جدیدترین دکوراسیون آشپزخانه ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ – طراحی طلایی

بسیاری از افراد در سال گذشته وقتی به دنبال جدیدترین دکوراسیون آشپزخانه ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ می‌گشتند، با یک مدل طراحی آشپزخانه جدید و طراحی منحصر به فرد آن آشنا شدند که به آن طراحی آشپزخانه طلایی می‌گفتند.

طراحی آشپزخانه طلایی یکی از محبوب‌ترین ترند‌های دکوراسیون سال گذشته بوده است و بسیاری از افراد ترجیح دادند با استفاده از اکسسوری‌های طلایی، سینک، شیر‌های آب، دسته‌های کابینت و سایر جزئیات طلایی جلوه ویژه‌ای به آشپزخانه‌شان ببخشند.

اگرچه در نگاه اول ممکن است استفاده کردن رنگ طلایی برای آشپزخانه کمی تجملی و پر زرق و برق به نظر برسد اما اگر طراح داخلی آشپزخانه شما ماهر باشد این کار را طوری انجام می‌دهد که رنگ طلایی به سمت تجمل کشیده نشود و زیبایی را هم به همراه داشته باشد.

جدیدترین دکوراسیون آشپزخانه ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ – استفاده از کاشی‌ها

یکی دیگر از مدل‌های جالب جدیدترین دکوراسیون آشپزخانه ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ استفاده از کاشی‌ها برای تزیین نمای آشپزخانه هاست. در آشپزخانه‌های جدید که معمولاً کمتر در آن‌ها کاشی به کار برده می‌شود این ترند می‌تواند به نوعی دوباره بازگشت به طراحی‌های قدیمی باشد.

این روز‌ها طراحی آشپزخانه با کاشی‌ها در رنگ‌های مختلف دوباره باب شده و بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند آشپزخانه‌هایی پوشیده از کاشی‌های رنگارنگ داشته باشند.

جدیدترین دکوراسیون آشپزخانه ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ با دیزاین کف

در بعضی دیگر از طراحی‌های آشپزخانه و از جمله طرح‌هایی که در میان جدیدترین دکوراسیون آشپزخانه ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ به کار می‌رود، طراحی خاص آشپزخانه‌ها با استفاده از دیزاین کف آن‌ها رونق گرفته است.

در گذشته و در آشپزخانه‌های قدیمی معمولاً رسم بر این بود که افراد با استفاده از فرش‌های مختلف آشپزخانه را دیزاین می‌کردند اما امروزه که استفاده از فرش‌ها مرسوم نیست و منسوخ شده است، افراد به سمت استفاده از کاشی‌های رنگارنگ با طرح‌ها و رنگ‌های مختلف رفتند تا با استفاده از آن بتوانند کف آشپزخانه‌شان را با نمای زیبا آذین کنند.

جدیدترین دکوراسیون آشپزخانه ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ – طراحی صنعتی

اما شاید یکی از بهترین انواع طراحی دکوراسیون آشپزخانه استفاده از مدل‌های صنعتی برای آشپزخانه‌های خانگی باشد. این نوع طراحی که معمولاً برای نزدیک کردن خانه به فضا‌های طبیعی استفاده می‌شود مشخصه‌ها و المان‌های مختلفی دارد.

در این طرح شما ممکن است استفاده از فلز‌ها و رنگ‌های زنگ‌زده را به شدت مشاهده کنیم چیزی که ممکن است در ابتدا موجب و تجربه شما شود اما جالب است بدانید این طرح‌ها یکی از محبوب‌ترین طرح‌های دکوراسیون آشپزخانه در سال ۲۰۲۰ بودند.

جدیدترین دکوراسیون آشپزخانه ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ – طراحی پوشیده

در یکی دیگر از طراحی‌هایی که بیشتر در سال‌های گذشته مورد توجه قرار گرفته است افراد ترجیح داده‌اند وسایل آشپزخانه مثل مایکروفر، همزن، مخلوط کن، آب میوه گیر، تستر و سایر وسایل را در محیط‌های در بسته نگه دارند و آن‌ها را روی کانتر یا پیشخوان قرار ندهند. این مدل می‌تواند یک‌دستی کاملی را برای آشپزخانه شما به ارمغان بیاورد.

جدیدترین دکوراسیون آشپزخانه ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ – رنگ‌های ترکیبی

همانطور که در بخش‌های قبلی هم گفتیم استفاده از رنگ‌های سیاه در دکوراسیون آشپزخانه‌های امروزی مدتی است رونق گرفته است. در گذشته استفاده از رنگ سفید برای طراحی آشپزخانه‌ها بیشتر مرسوم بود و این رنگ رونق بسیار بیشتری داشت اما امروزه یک نوع دیگر از جدیدترین دکوراسیون آشپزخانه در سال ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ باعث شده است که ترکیبی از رنگ‌های سفید و سیاه در آشپزخانه به کار بروند.

در این نوع دیزاین معمولاً بخش‌هایی از آشپزخانه را سیاه و بخش‌هایی از آشپزخانه را سفید طراحی می‌کنند.

طراحی شیکر؛ زیبا و غیرتکراری

طراحی شیکر هم یکی دیگر از طراحی‌های منحصر به فردی است که برای آشپزخانه‌ها به کار می‌رود.

در طراحی شیکر کابینت‌های قدیمی با رنگ‌های خنثی، صندلی‌های لهستانی ساده و همچنین پرده‌های نازکی برای پنجره‌ها انتخاب می‌شود که به زیبایی فضای آشپزخانه وسعت می‌دهد.

آشپزخانه جدای از سایر خانه نیست

یکی دیگر از تغییراتی که در آشپزخانه‌ها به وجود آمده است این است که دکوراسیون جدید آشپزخانه در سال ۲۰۲۲ بیشتر به سمت هم نشینی آشپزخانه و اتاق‌های نشیمن می‌رود به این صورت که معمولاً یک مرزی میان آشپزخانه و نشیمن وجود ندارد و افراد آشپزخانه را به عنوان بخشی جدایی ناشدنی از محل گفت و گو استراحت یا خوابشان می‌پذیرند.

اگر به این نوع طراحی علاقه داشته باشید، می‌توانید از دیزاین‌های متفاوت آن برای از بین بردن مرزهای مختلف خانه استفاده کنید و عملا آشپزخانه را به‌عنوان بخشی از نشیمن در نظر بگیرید.

دیزاین آشپزخانه کلاسیک از جدیدترین مدل های دکوراسیون می باشد.

چرا طراحی سبک صنعتی محبوب است؟

یک سوال همیشگی درباره طراحی صنعتی آشپزخانه وجود دارد و آن هم دلیل محبوبیت این طرح است. در توضیح سبک صنعتی و پاسخ به تأثیر آن در دیزاین دکوراسیون آشپزخانه‌ها باید گفت: ممکن است شما فکر کنید که این طرح‌ها زمخت هستند و طرفداران زیادی ندارند. اما اگر چند نمونه از آن‌ها را مشاهده کنید ممکن است نظرتان عوض شود مثلاً استفاده از دیوار‌های بتنی، آجری و یا سنگی که معمولاً ما مشابه آن‌ها را در آشپزخانه‌ها نمی‌بینیم یکی از این شیوه‌های طراحی است.

همچنین بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که کف و سقف آشپزخانه‌شان را طوری طراحی کنند که نوعی خطای دید ایجاد کند و داخلش پیدا باشد.

این سبک نیز به تازگی بسیار مرسوم شده است و همان کسانی که معمولاً عاشق ارتباط گرفتن با طبیعت هستند معمولاً برای ارتباط گرفتن با سبک صنعتی هم مشکلی ندارند.

البته جالب است بدانید بسیاری از افراد که کاملاً موافق بازگشت به طراحی‌های گذشته هستند حتی برای دیزاین سقف آشپزخانه از الوار‌های چوبی گرد استفاده می‌کنند.

جمع‌بندی

همانطور که دیدید جدیدترین دکوراسیون آشپزخانه ۲۰۲۱ - ۲۰۲۲ می‌تواند شامل طراحی‌های مختلفی باشد. طراحی با تم چوب، طراحی با تم اصلی سنگ مرمر، طراحی رنگی و طراحی دارک فقط چند نمونه از محبوب‌ترین و جدیدترین دکوراسیون آشپزخانه ۲۰۲۱ – ۲۰۲۲ هستند.ورگر تولید کننده کابینت آشپزخانه با بهترین کیفیت است.

معمولا افرادی طراحی دارک برای آشپزخانه را می‌پسندند که بیشتر به دنبال آرامش در خانه می‌گردند. همچنین در میان جدیدترین دکوراسیون آشپزخانه ۲۰۲۱ – ۲۰۲۲ طراحی صنعتی بیشتر مورد پسند افرادی قرار می‌گیرد که به طبیعت و محیط‌های طبیعی علاقه بیشتری دارند.

تقریبا در میان انواع مدل‌های جدیدترین دکوراسیون آشپزخانه ۲۰۲۱ – ۲۰۲۲ آن‌هایی از همه محبوب‌تر هستند که بیشتر به سمت خانه‌های مینیمالی حرکت کرده باشند. در خانه‌های امروزی که فضا کمتر از خانه‌های قدیمی است، افراد ترجیح می‌دهند در طراحی جدیدترین دکوراسیون آشپزخانه ۲۰۲۱ – ۲۰۲۲ هم از طرح‌هایی استفاده کنند که حداقل فضا را اشغال کنند.



مقالات مشابه

دکوراسیون‌تان را همانگونه که در ذهن تصور می کنید با خدمات ما بسازید

VERGEUR WOOD CRAFTS