×

به اشتراک بگذارید

  • تولید کننده کمد دیواری


دکوراسیون ظاهری هر خانه و آپارتمان از وسایل مختلفی مانند مبل، میز، کمد لاکچری و تختخواب تشکیل شده است. اما دنیایی از وسایل داخل کمدها قرار گرفته تا ظاهر خانه و زندگی شما مرتب و شیک باشد. در واقع داشتن یک خانه بدون کمد دیواری، به‌معنای بدون جا و مکان بودن لباس‌ها، رختخواب‌ها و وسایل ریز و درشت دیگر شما است. افراد و شرکت‌های تولید کننده کمد دیواری در دنیای امروز، این وسایل کاربردی، یعنی کمدهای دیواری را تبدیل به بخشی زیبا و دیدنی از خانه‌ها و آپارتمان‌های شما کرده‌اند. بخشی که هم جایی برای همه وسایل شما در آن در نظر گرفته شده و هم خود تبدیل به جاذبه‌ای زیبا در خانه شما شده است.

با ما در نگاهی به تولید زیباترین و کاربردی‌ترین کمدهای دیواری همراه باشید.

تولید کننده کمد دیواری و انواع مدل‌های آن

تولید کمد دیواری محدود به نوع خاصی نیست. کمد دیواری طرح جدید در مدل‌های مختلف تولید می‌شود که برای انتخاب بهترین نمونه آن باید فضای مورد نظر و سلیقه سفارش‌دهنده در نظر گرفته شود.

1- کمد دیواری لولایی:

کمد دیواری لولایی همان کمدهای قدیمی هستند که درهایشان با لولاهایی به بدنه کمد وصل شده، و باز شدن آنها به سمت بیرون است. کمد دیواری‌های لولایی برتری‌های زیادی دارند که از نمونه آنها استفاده آسان، و دسترسی به همه فضای کمد است. درهای کمدهای لولایی بر روی لولاها حرکت می‌کنند و از دوام بسیار خوبی برخوردارند. عمق کمدهای لولایی را هم می‌توان در اندازه‌های متفاوت تعیین کرد و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

اما کمدهای لولایی مشکل بزرگی در فضاهای محدود و کوچک به وجود می‌آورند. درهای این نوع کمدها باید فضای کافی برای باز شدن در اختیار داشته باشند. پهنای این درها به هر اندازه‌ای که باشد، همان اندازه فضا نیز در کنار کمدها باید خالی باشد تا بتوان درهای کمد را باز و بسته کرد.

2- کمد دیواری ریلی:

تفاوت کمد دیواری ریلی با کمد دیواری لولایی در باز شدن درهای کمد است. درهای کمد ریلی بر روی ریل‌ها و در جهت افقی باز و بسته می‌شوند و از این نظر فضایی را در اتاق اشغال نمی‌کنند. این نکته مهم‌ترین برتری کمدهای ریلی نسبت به کمدهای لولایی است. این ویژگی کمدهای ریلی باعث شده تا ساخت آنها برای هر فضای محدود و کوچکی امکان‌پذیر باشد.

برتری دیگر کمدهای ریلی، زیبایی و گوناگونی آنها در طرح و مدل است. از آنجا که وزن درهای کمد ریلی را ریل‌های آن تحمل می‌کنند، می‌توان آنها را در شکل‌ها و مدل‌های مختلف شیشه‌ای، آینه‌دار، چوبی و مدل‌های دیگر ساخت. زیبایی و لوکس بودن کمدهای ریلی نیز برتری دیگر آنها است. محدودیتی در ساخت سبک‌ها و مدل‌های مختلف این نوع کمدها به وسیله تولید کننده کمد دیواری ریلی وجود ندارد. البته درباره کمدهای ریلی یک نکته را به خاطر داشته باشید. دسترسی به همه جای کمدهای ریلی به آسانی کمدهای لولایی نیست.

3- کمد دیواری با درهای آکاردئونی (تاشو):

تفاوت درهای این نوع کمدها با درهای ریلی، شیوه باز شدن آنها است. درهای این کمدها مانند آکاردئون باز و بسته می‌شوند که این نکته دسترسی کامل شما را به فضای داخل کمد فراهم می‌کند. تولید کننده کمد دیواری درهای آکاردئونی کمد را به شکلی طراحی می‌کند که بر اساس صلاح‌دید شما در سمت راست یا چپ کمد جمع شوند.

کیفیت ساخت این نوع کمدهای دیواری اهمیت زیادی در استحکام آنها دارد و در این میان چهارچوب آنها مهم‌ترین نقش را بازی می‌کند. به این کمد دیواری‌ها ترکیبی هم گفته می‌شود، چرا که سیستم باز شدن آنها ریلی و لولایی است.

4- کمد دیواری بدون در:

ساخت و استفاده از نوع دیگری از کمدهای دیواری هم معمول شده که کمدهای بدون در هستند. این کمدها با قفسه‌بندی‌های زیبایی ساخته می‌شوند و بخش‌های مختلفی برای گذاشتن وسایل متفاوت در آنها پیش‌بینی می‌شود.

5- کلوزت روم یا اتاق کمد:

گاهی هم فضای کافی در خانه‌ای وجود دارد و کلوزت روم یا اتاق کمد در آن ساخته می‌شود. کلوزت روم‌ها یا اتاق‌های کمدی به‌طور معمول فضای کافی برای قفسه‌بندی، جهت قرار دادن وسایل دارند. این اتاق‌ها محل گذاشتن لباس، کفش، زیور و زینت، کیف، ادکلن و همه وسایل مربوط به پوشش افراد است. اتاق‌های کمدی فضایی هم برای عوض کردن لباس دارند. همچنین آینه‌ای که بتوان خود را در آن دید، یا محلی برای نشستن و آرایش کردن که اتاق را کامل می‌کند.



تولید کننده کمد دیواری




تولید کننده کمد دیواری و جنس کمدها

محدودیتی در جنس مواد برای تولید کننده کمد دیواری وجود ندارد. جنس‌های مختلف را می‌توان در ساخت کمدهای دیواری به کار گرفت. البته بهره بردن از هر ماده یا مصالحی برتری‌‌ها و اشکال‌هایی می‌تواند داشته باشد.

1- کمد دیواری چوبی:

چوب از قدیمی‌ترین مصالح برای ساخت کمد دیواری بوده است. چوب درخت‌های گردو، گیلاس و بلوط از بهترین مواد در ساخت کمدهای دیواری هستند. چوب‌ها بافت بسیار زیبایی دارند و محکم و بادوام، اما سنگین و گران هستند. امروزه مواد دیگری جایگزین چوب شده‌اند که پایه همه آنها از چوب است، اما سبک‌تر و ارزان‌تر از چوب هستند.

2- کمد دیواری ام دی اف:

یکی از موادی که هر تولید کننده کمد دیواری از آن در ساخت کمد استفاده می‌کند، ام دی اف است. ام دی اف نوعی ورقه ساخته‌شده از ترکیبات چوبی است که در ساخت انواع مبلمان چوبی کاربرد دارد. برای ساخت ام دی اف از خرده‌های ‌چوب بازیافتی و رزین و چسب استفاده می‌شود. ام دی اف در ساخت هر مدل کمد دیواری از ریلی تا لولایی و ترکیبی کاربرد دارد. بیشترین کاربرد این ماده علاوه بر ساخت درها، در ساخت قفسه کمدها است.

3- کمد دیواری هایگلاس:

هایگلاس به معنای درخشندگی بالا است و به نوعی ام دی اف گفته می‌شود که سطح روی آن با پوششی از جنس پلکسی گلس پوشیده می‌شود. البته قیمت این پوشش کمی بالا است و ممکن است یک طرف ام دی اف با آن روکش ‌شود. در این‌گونه موارد، سمت دیگر ام دی اف با ماده ارزان‌تری پوشش داده می‌شود تا از نظر قیمت به‌صرفه باشد.

کمدهای دیواری های گلاس سطحی درخشان دارند و نور را بازتاب می‌کنند. از های گلاس استفاده زیادی در ساخت کمد و کابینت می‌شود. ورقه‌های های گلاس در رنگ‌های مختلف ساخته می‌شوند و این نکته دست طراحان را در دکوراسیون داخلی سازه‌ها باز می‌گذارد.

4- کمد دیواری ممبران:

اگر از یک تولید کننده کمد دیواری بپرسید تفاوت ام دی اف با ممبران در چیست، به‌طور حتم به ضد آب بودن ممبران اشاره خواهد کرد. بدنه اصلی ورقه‌های ممبران از ام دی اف ساخته می‌شود، اما روی آنها روکشی از پی وی سی زده می‌شود که این ماده را به ورقه‌ای ضد آب تبدیل می‌کند. در ساخت کمد دیواری با ممبران، دست طراحان باز است و می‌توانند طرح‌ها و شکل‌های گوناگونی به آن بدهند. البته قیمت کمد دیواری ممبران از ام دی اف بالاتر است.

5- کمد دیواری پلی گلاس:

پلی گلاس نیز از ام دی اف ساخته شده است، اما روی آن با ماده‌ای ترکیبی از پلکسی گلس و پلی استر پوشیده می‌شود. پلی گلاس از های گلاس هم درخشنده‌تر، و مقاومت آن هم در برابر رطوبت و فشار از های گلاس بالاتر است. گوناگونی طرح و رنگ در مواد پلی گلاس آزادی انتخاب به شما می‌‌دهد تا بتوانید بر اساس پسند و سلیقه خود رنگ و طرح کمد دیواری را برگزینید.

6- کمد دیواری لترون یا ملامینه:

لترون ام دی افی با روکش ملامینه است. طرح و نقش‌های رنگی و تزئینی مختلفی در ساخت روکش لترون به کار برده می‌شود. این رنگ و نقش‌ها لترون را مناسب ساخت کمد دیواری با هر طرح و شکلی، و برای هر فضایی می‌سازد.





تولید کننده کمد دیواری برای فضاهای مختلف

کمدهای دیواری با توجه به محل قرارگیری آنها در مدل‌ها و با قفسه‌بندی‌های گوناگون ساخته می‌شوند.

1- کمد دیواری اتاق خواب بزرگ سالان:

طراحی و ساخت کمد دیواری اتاق خواب بزرگ‌سالان برای تولید کننده کمد دیواری هیچ محدودیتی ندارد. گوناگونی طرح و سبک‌های ساخت این کمدها آن‌چنان زیاد است که می‌توان آنها را با هر سبک‌ و سلیقه‌ای هماهنگ ساخت.

2- کمد دیواری پذیرایی:

کمدهای دیواری پذیرایی دو بخش اصلی دارند. یک بخش آن که همانند هر کمد دیگری باید درهای پوشاننده داشته باشد و شما بتوانید وسایل مختلف را دور از چشم، و در آنجا نگه دارید. اما ما به‌‌عنوان تولید کننده کمد دیواری بخش مهم‌تر کمد پذیرایی را به‌صورت ویترین شیشه‌ای، یا قفسه‌های بدون شیشه طراحی می‌کنیم. این کمدها زیبایی فضای زندگی شما را بیشتر می‌کنند و با قرار دادن وسایل مختلف در قفسه‌های آنها به صمیمت محیط می‌افزایند.

در طراحی کمد دیواری پذیرایی می‌توان جایی برای کتاب، تلویزیون و وسایل صوتی و تصویری دیگر در نظر گرفت. نورپردازی آن هم می‌تواند جلوه‌ای لوکس به پذیرایی خانه شما بدهد.

3- کمد دیواری اتاق کودک:

بازی رنگ‌ها در ساخت کمد برای اتاق کودکان پایانی ندارد. از نظر نوع قفسه‌بندی نیز هر تولید کننده کمد دیواری برای وسایل مختلف کودکان بخش‌هایی در نظر می‌گیرد. کمدهای کودکان باید دارای قفسه‌های باز و بسته برای گذاشتن لباس، کفش، اسباب‌بازی و وسایل مختلف باشند. تخت کودکان هم می‌تواند با کمد آنها هماهنگ شود.

سخن پایانی:

برای ما به‌عنوان تولید کننده کمد دیواری تفاوتی ندارد که شما برای کدام بخش از خانه و آپارتمان خود در پی سفارش کمد هستید. چه مدل از کمد دیواری را می‌پسندید، چه رنگ‌هایی مورد نظر شما است و چه سبکی از طراحی کمد دیواری را دوست دارید. آنچه برای ما اهمیت دارد، این نکته است که بهترین آنچه را که شما در نظر دارید، برایتان بسازیم و به شما تحویل دهیم.

مقالات مشابه

محصول مشابه

دکوراسیون‌تان را همانگونه که در ذهن تصور می کنید با خدمات ما بسازید

VERGEUR WOOD CRAFTS